Citat:
Ursprungligen postat av
Trash-Panda84
Exakt, skulle vara kul och se Wood gå på knäna. Arbeta ett 12h skift på till exempel infektionsavdelningen. Undrar ens varför hon började plugga till detta? För att ha något att falla tillbaks på när bloggdöden kommer? Vad jobbar hennes man med?
Citat:
Ursprungligen postat av
Carli
Bara en fjäder i hatten. För att bygga image som den barmhärtiga samariten. Hon är väl timmis. Hon bidrar inte med något och jobbet bidrar inte monetärt för henne helller. Men hon är "sjuuuuuksköööterska" faktist, utbildad och allt.
Tror det är just det vi bevittnar nu, Wood som går på knäna alltså. Tror viktnedgången beror mindre på trendbantning och mer på stress.
Som jag uppfattar det (av podden) arbetar hon heltid i Linköping, dvs pendlar ganska många mil per dag och har ofta tidiga morgnar, verkar börja runt 7 i Lkpg. Iaf tidigare arbetade hon väl på akuten. (Om jag inte minns fel från podden.)
Jag tror att hon genuint vill hjälpa. Uppfattar henne som mycket mer känslig, grubblande, empatisk och inkännande än Elsa som mest kör på. Hennes farbror, som hon ofta återkommit till, lämnade något slags ritzigt liv som arkitekt i London för att bli präst i Australien. Tror genuint att Sofia vill hjälpa.
Men tror också att hennes höga kvalitets- och prestationskrav på sig själv kanske inte är så positivt för hennes hälsa och att hon ironiskt nog själv skulle må bättre som loj influencer fullt ut än sjuksköterska. Men vad vet jag.
Hennes man är väl marknadsföringschef eller något sånt.