2026-09-27, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja hon har sagt att hon jobbar heltid. Jag tror hon är jätteambitiös och jobbar jättehårt.

Hon är en svårt ätstörd nyexad sjuksköterska som "pendlar" 25 min och jobbar en helt vanlig dag.
Citera
2026-09-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja hon har sagt att hon jobbar heltid. Jag tror hon är jätteambitiös och jobbar jättehårt.

Men ändå har hon tid att åka på inspirationsresa till Danmark och podda med något så beigt och menlöst som Elsa. Tror iofs att Elsa är grön av avund på Wood för att hon har en utbildning. (Elsa lär svimma av synen av blod iofs)
Själv jobbar jag på båt, snittar 80h i veckan och är iväg 21 dagar i stöten (obs självvalt , så tjuter inte) men Hade betalat för att se Elsa jobba ett skift på ett lager eller dylikt. Har hon någonsin haft ett ”riktigt” jobb?

Tycker det är pinsamt , fattar hon inte att folk inte är intresserad utav henne utan av hennes föräldrar? Som när sigge fick designa en spegel…. Ser ut som något min syster kom hem med från träslöjden….. men heter man Billgren så kommer man undan. Få mig inte att gå igång på vasen som fröken proppmätt ”designade” . Det är ett hån mot riktiga konstnärer/ skulptörer/formgivare
Senast redigerad av Trash-Panda84 2026-09-27 kl. 14:49.
Citera
2026-09-27, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Men ändå har hon tid att åka på inspirationsresa till Danmark och podda med något så beigt och menlöst som Elsa. Tror iofs att Elsa är grön av avund på Wood för att hon har en utbildning. (Elsa lär svimma av synen av blod iofs)
Själv jobbar jag på båt, snittar 80h i veckan och är iväg 21 dagar i stöten (obs självvalt , så tjuter inte) men Hade betalat för att se Elsa jobba ett skift på ett lager eller dylikt. Har hon någonsin haft ett ”riktigt” jobb?

Tycker det är pinsamt , fattar hon inte att folk inte är intresserad utav henne utan av hennes föräldrar? Som när sigge fick designa en spegel…. Ser ut som något min syster kom hem med från träslöjden….. men heter man Billgren så kommer man undan. Få mig inte att gå igång på vasen som fröken proppmätt ”designade” . Det är ett hån mot riktiga konstnärer/ skulptörer/formgivare

Hade jag jobbat heltid och pendlat vaaarje dag (sen typ 3 månader) så hade jag nog lagt min lediga tid på familjen och inte ytterligare en shoppingresa med min infantila bästis. Sofia måste jobba så många timmar med heltid, pendling, kokbok, insta och podd. Så duktig!
Citera
2026-09-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hade jag jobbat heltid och pendlat vaaarje dag (sen typ 3 månader) så hade jag nog lagt min lediga tid på familjen och inte ytterligare en shoppingresa med min infantila bästis. Sofia måste jobba så många timmar med heltid, pendling, kokbok, insta och podd. Så duktig!

Hon blir väl sjukskriven snart, precis som Klara Doktorow. Tycker det är anmärkningsvärt att Klara är sjukskriven, men orkar lägga ner all sin tid och kraft för att få upprättelse för att ha blivit utslängd /nekad inträde plus att hennes väninna kom inte in på klubben pga av adidas outfit.

Man kan ifrågasätta oss , som hänger på tråden & kommenterar men det är inte det, det handlar om vilken sjuk jävla tid vi befinner oss i när sådana som Elsa tjänar 300 miljarder om året för att se ut som en påse skridskor. Ingenting innanför pannbenet, bara tomt. Sågspån. Undrar genuint när nästa skärbräda/vippig kjol ska visas upp på bloggen. Det var ju över 2 veckor sedan. Börjar få abstinens pga HA BEGÄR

Ps ! Elsa tror hon är först ut med blöjkräm under ögonen? Hahahah . Sofi Fahrman och Ebba skrev väl detta runt 2005?
Senast redigerad av Trash-Panda84 2026-09-27 kl. 16:24.
Citera
2026-09-27, 16:42
Avstängd
Citat:
Hon blir väl sjukskriven snart, precis som Klara Doktorow. Tycker det är anmärkningsvärt att Klara är sjukskriven, men orkar lägga ner all sin tid och kraft för att få upprättelse för att ha blivit utslängd /nekad inträde plus att hennes väninna kom inte in på klubben pga av adidas outfit.

Man kan ifrågasätta oss , som hänger på tråden & kommenterar men det är inte det, det handlar om vilken sjuk jävla tid vi befinner oss i när sådana som Elsa tjänar 300 miljarder om året för att se ut som en påse skridskor. Ingenting innanför pannbenet, bara tomt. Sågspån. Undrar genuint när nästa skärbräda/vippig kjol ska visas upp på bloggen. Det var ju över 2 veckor sedan. Börjar få abstinens pga HA BEGÄR

Ps ! Elsa tror hon är först ut med blöjkräm under ögonen? Hahahah . Sofi Fahrman och Ebba skrev väl detta runt 2005?

Haha vad är detta ? Klara har verkligen gått varvet runt. Svintöntig tjej som fick lite fame och blev helt jävla bindgalen.

Elsa är så efter så klockorna stannar. Undrar om hon vet att överanvändande av dessa krämer har motsatt effekt. Ser inte ut så.
Citera
2026-09-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Haha vad är detta ? Klara har verkligen gått varvet runt. Svintöntig tjej som fick lite fame och blev helt jävla bindgalen.

Elsa är så efter så klockorna stannar. Undrar om hon vet att överanvändande av dessa krämer har motsatt effekt. Ser inte ut så.

Klara refererade vakten som att ”han kom från orten” det är ju något vi kan ta i hennes tråd kanske. 😂 men! Frida Lund ville genast ha länk på Klaras kompis adidasoutfit asap…. (Detta är en 42årig kvinna , vars mamma ligger på dödsbädden, men visst , måste genast ha den senaste adidaskostymen kombinerat med fula höga klackar)
Citera
2026-09-27, 17:00
Avstängd
Citat:
Klara refererade vakten som att ”han kom från orten” det är ju något vi kan ta i hennes tråd kanske. 😂 men! Frida Lund ville genast ha länk på Klaras kompis adidasoutfit asap…. (Detta är en 42årig kvinna , vars mamma ligger på dödsbädden, men visst , måste genast ha den senaste adidaskostymen kombinerat med fula höga klackar)

Fel tråd igen men ingen klär sig så fult som Frida. Hon har för övrigt fallit offer för bantningen och shoppingberoendet också.

Kulturchock för Bonde söker man-Klara!
Senast redigerad av Carli 2026-09-27 kl. 17:02.
Citera
2026-09-27, 18:33
Avstängd
Citat:

Tror Soffan själv svimmar av självgodhet över sin utbildning.
Citera
2026-09-28, 05:17
Medlem
”Är så glad att svampsäsongen närmar sig.”

Den har pågått ett bra tag nu, Elsa. Över hela Sverige faktiskt.
Citera
2026-09-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Tror det är just det vi bevittnar nu, Wood som går på knäna alltså. Tror viktnedgången beror mindre på trendbantning och mer på stress.
Som jag uppfattar det (av podden) arbetar hon heltid i Linköping, dvs pendlar ganska många mil per dag och har ofta tidiga morgnar, verkar börja runt 7 i Lkpg. Iaf tidigare arbetade hon väl på akuten. (Om jag inte minns fel från podden.)
Jag tror att hon genuint vill hjälpa. Uppfattar henne som mycket mer känslig, grubblande, empatisk och inkännande än Elsa som mest kör på. Hennes farbror, som hon ofta återkommit till, lämnade något slags ritzigt liv som arkitekt i London för att bli präst i Australien. Tror genuint att Sofia vill hjälpa.
Men tror också att hennes höga kvalitets- och prestationskrav på sig själv kanske inte är så positivt för hennes hälsa och att hon ironiskt nog själv skulle må bättre som loj influencer fullt ut än sjuksköterska. Men vad vet jag.
Hennes man är väl marknadsföringschef eller något sånt.

Förstår ej varför hon ska pendla? Lär finnas tjänster för ssk i Sthlm?
Citera
2026-09-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Förstår ej varför hon ska pendla? Lär finnas tjänster för ssk i Sthlm?

Hon bor inte i Sthlm längre, hon bor i Norrköping.
Citera
2026-09-28, 12:10
Medlem
Citat:
”Är så glad att svampsäsongen närmar sig.”

Den har pågått ett bra tag nu, Elsa. Över hela Sverige faktiskt.
Hon menar nog svampsäsongen på menyerna på de restaurangerna hon besöker 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in