Igår, 06:45
Medlem
Förklara morgonens blogginlägg för mig: hon skriver att hon klär på sig träningstights och går på en krispig morgonpromenad. Först äter hon då nån bowl på ett café innan träningen. Men på bilden har hon på sig jeans och en helt annan tröja. Alltså Elsa får göra vad hon vill för mig, men såna här saker får mig ändå att undra över hur mycket som egentligen är sant överhuvudtaget. Förmodligen ganska mycket som inte stämmer.
Citera
Igår, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Förklara morgonens blogginlägg för mig: hon skriver att hon klär på sig träningstights och går på en krispig morgonpromenad. Först äter hon då nån bowl på ett café innan träningen. Men på bilden har hon på sig jeans och en helt annan tröja. Alltså Elsa får göra vad hon vill för mig, men såna här saker får mig ändå att undra över hur mycket som egentligen är sant överhuvudtaget. Förmodligen ganska mycket som inte stämmer.

Exakt vad jag funderade på också. Underskattar hon sina läsare såpass mycket? Eller så tänker hon helt enkelt inte , antagligen det sistnämnda….
Citera
Igår, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Exakt vad jag funderade på också. Underskattar hon sina läsare såpass mycket? Eller så tänker hon helt enkelt inte , antagligen det sistnämnda….

Tror hon tyckte hon såg för osmal ut med jeansen så hon tog på tightsen för att ta bild. Världens i särklass fånigaste människa
Citera
Igår, 07:56
Medlem
Citat:
Såg också det! Kanske glömde hon fota och använde en bild som passade in i hennes story..(har väl ett arkiv med 5000 bowl/granolabilder hon kan peta in lite varstans..).. Kanske inte åt nån bowl öht m ville se nyttig ut? Vem vet...
Bloggen förfärlig nu,snabbscrollar igenom,allt upprepare sig,så trist.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Citat:
Reagerade också på det. Men hon gör så hela tiden, att kläder inte stämmer på bilder från samma dag. Hon kanske byter om stup i kvarten, men det är nog helt enkelt en mix av diverse bilder och så skriver hon en lämplig "dagbokstext" till. Som någon skrev så är det att underskatta sina läsare. Hon behöver inte visa hela sin tillvaro men sluta hitta på trams liksom.
Citera
Igår, 09:03
Medlem
Fick hon hjärnsläpp av nervositet när hon skulle välja kläder till tv-framträdandet? Så ful kombo, tom en mörk minikjol hade varit bättre till.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55540399022/in/photostream/
Citera
Igår, 09:55
Medlem
Citat:
Hon borde ha satt upp sitt hår när hon står och lagar mat. Hon är ryckigare än SB i kroppen.
Allt dom står och tuggar om fick man lära sig i hemkunskapen.

Alla vill ha pasta men inte Elsa.

Exakt! Så otroligt ohygieniskt att stå och kasta med håret om och om igen rakt över maten hon lagar.

Och de hysteriskt uppspärrade ögonen samtidigt som hon nickar frenestiskt… Alltså jag är typ i chock. 😅 Håller hon på sådär även när hon inte är i tv, eller var hon bara övertaggad? Hon ser ju helt galen ut!
Citera
Igår, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Fick hon hjärnsläpp av nervositet när hon skulle välja kläder till tv-framträdandet? Så ful kombo, tom en mörk minikjol hade varit bättre till.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55540399022/in/photostream/

Ja! Reagerade också på det direkt kjolen kom i bild. Så otroligt fult så det skar sig. En brun kjol hade kanske funkat men detta gjorde det inte.
Citera
Igår, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Exakt! Så otroligt ohygieniskt att stå och kasta med håret om och om igen rakt över maten hon lagar.

Och de hysteriskt uppspärrade ögonen samtidigt som hon nickar frenestiskt… Alltså jag är typ i chock. 😅 Håller hon på sådär även när hon inte är i tv, eller var hon bara övertaggad? Hon ser ju helt galen ut!

Jag tror hon är besatt av att ge intrycket av att hon har stoora ögon. Ser bara mental ut.
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Ja! Reagerade också på det direkt kjolen kom i bild. Så otroligt fult så det skar sig. En brun kjol hade kanske funkat men detta gjorde det inte.

Pengar kan inte köpa stil. Hon är ett perfekt exempel.
Citera
Igår, 14:38
Medlem
Citat:
Pengar kan inte köpa stil. Hon är ett perfekt exempel.
Så är det.Hon hade snyggare stil när hon var fattigare,var tog den vägen?
Citera
Igår, 19:39
Moderator
cleolinas avatar
Fick hem Elsas kokbok nu och bland det första jag såg när jag bläddrade var ”kärlekstörstande mellanbarn”. Stackars Elsa (ej raljant sagt), troligen bär hon med sig något djupt sår ända från barndomen. Det är varken smalhet, snygghet eller duglighet som gör att man som barn blir älskad. Och blir man inte det är det föräldrarna det är fel på, inte barnet. Är dock övertygad om att hon blev det men kanske bör terapin hon pratat om att hon gått i återupptas. Låter framför allt väldigt jobbigt för Elsa själv att känna så. (Och kanske inte så kul för familjen om det framstår att de inte älskade, bekräftade eller gav henne trygghet.) Tänker att den osäkerhet hon ofta utstrålar nu som vuxen, både i ord och manér som allt tåstående och vridande, stammar i samma sak: behov av att bli älskad men missuppfattning av vad det är folk älskar med en. Det är liksom inte ens smala vader. (Även om man kan tro det när man läser i den här tråden.)
Elsa verkar vara en genuint snäll person och jag hoppas hon sluter fred med sig själv. (Obs! Detta är från min point of view som random läsare. Jag känner förstås inte Elsa alls och kan dra helt fel slutsatser, men det där med bekräftande och kärlekstörstande har ju återkommit gång på gång genom åren och nu till och med tryckt i kokboken.)

Kokboken, ja. Den ser väl trevlig ut (inte särskilt förvånande skriver syskonen att recepten är moderniserade, så inte Helenes uppvärmda pasta direkt ur kastrullen då…) men förbluffas över att förlaget kallar den för en ”modern kokboksklassiker”. Vad i hela friden menar de? Nej, den helt nyutkomna boken är givetvis inte en klassiker.
För min personliga smak är det för mkt text och ”lifestyle”-bilder. Kan gå 12 sidor mellan recepten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in