Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Fy fan vad tråkigt liv hon verkar leva. Samma kläder varje dag, samma selfie (snett uppifrån), hon gör samma sak varje jäkla helg (promenad, djurgården, Butiken, Svenskt Tenn, second hand). Jag får panik. Ingen skulle märka någon skillnad på om hon bara körde samma bilder i bloggen från förra året. Var är inspirationen? Var är livet? Det roliga, spontana, färgglada? Fattar inte hur hon blev så trist med två så härliga föräldrar. Saknar den gamla roliga rödshåriga Elsa. Är detta en 40-årskris redan nu? Har länge misstänkt att hon ska skilja sig från Pontus eftersom allt varit så deppigt men det tror jag inte längre. Hur som helst är det ingen idé att läsa bloggen längre eftersom det är bara samma gamla eviga inlägg varje dag. Det händer ju INGENTING.
Håller faktiskt med. Fast håller inte med om att hon går på second hand längre för det var mina favoritinlägg! När hon fyndade roliga och annorlunda saker som antika guldiga speglar och spännande konst. Var är förresten hennes pappas tavla och den nakna kvinnan hon köpte på tradera?
Över huvud taget har hon väldigt lite konst i sitt hem?! Jag som inte ens har konstnärsföräldrar har mer konst på väggarna. Konst och böcker lider de stor brist på och det får hemmet att se helt dött ut.
En lustig sak är att idag på bloggen låg det en annons från Elle (home?) mellan hennes bilder och den såg EXAKT ut som hennes eget hem så jag fattade inte ens att det var en annons. Antar att det var Sigges eller Sofias lägenhet eller nåt. Exakt samma beigea väggfärg och avsaknad av litteratur och konst.
Vad gäller Elsas viktnedgång håller jag inte med de som vill ”skyddas” från smal-content. Är uppvuxen med tidningar som cosmopolitan och Veckorevyn när det var bantningstips i varje nummer och jag saknar det. Hatade när Ebba tog över Veckorevyn och tog bort alla tips om hur man blev snygg och smal. Bring it on Elsa jag vill veta hur du gjorde.