2011-04-13, 19:13
Bannlyst
Jag har ett litet men störande problem och det är när jag skall tvätta mina jogginskor och det är att det alltid blir fula lite gulaktiga ränder på skorna främst framme vid tårna.

Oavsett tvättmedel blir det alltid så här är det någon som vet varför det blir så efter en tvätt av skorna samt vad man kan göra för att undvika det?.

Något annat intressant är att joggingskor ofta tenderar å vara vita/ljusa och det gör ju inte saken lättare att hålla dem rena.

I-lands problem men ändå störande

Mvh R
Citera
2011-04-13, 19:34
Medlem
SiSeniors avatar
Köp färgade skor.
Citera
2011-04-13, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Köp färgade skor.

Inte så lätt då jag inte httar färgade skor som passar mina fötter.
Citera
2011-04-13, 20:15
Medlem
Mastodontishs avatar
Ska du träna eller gå på krogen?
Citera
2011-04-13, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Ska du träna eller gå på krogen?

Vad spelar det för roll?

Jag vill bara veta hur man gör rent jogginskor inget annat.
Citera
2011-04-13, 20:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikola666
Inte så lätt då jag inte httar färgade skor som passar mina fötter.

Har du extremt ovanliga fötter eller varför skulle det vara svårare än för t.ex. mig? Jag har då alltid sett mängder med färgade skor varje gång jag besökt allt ifrån Intersport till Stadium.
Citera
2011-04-13, 21:07
Bannlyst
Citat:
Har du extremt ovanliga fötter eller varför skulle det vara svårare än för t.ex. mig? Jag har då alltid sett mängder med färgade skor varje gång jag besökt allt ifrån Intersport till Stadium.

Ja det är inte svårare än så alla skor passar inte mina fötter så enkelt är det.

Dels supinerar jag med mina fötter och dels så har jag tendes till hallux valgus, jag har inte problem med det men många skor gör att jag får ont i knölarna som sitter på utsidan av fötterna vid stortån.

Visst skulle jag kunna kika på färgade skor med men jag hittar inte färgade skor som både är snygga och har bra passform.
Senast redigerad av Nikola666 2011-04-13 kl. 21:09.
Citera
2011-04-13, 21:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikola666
Ja det är inte svårare än så alla skor passar inte mina fötter så enkelt är det.

Dels supinerar jag med mina fötter och dels så har jag tendes till hallux valgus, jag har inte problem med det men många skor gör att jag får ont i knölarna som sitter på utsidan av fötterna vid stortån.

Visst skulle jag kunna kika på färgade skor med men jag hittar inte färgade skor som både är snygga och har bra passform.

T.ex. Asics har så gott som alla sin skor i ett andra alternativ som är färgade. Själv har jag t.ex. ett par röda för tillfället.
Citera
2011-04-13, 21:29
Bannlyst
Citat:
T.ex. Asics har så gott som alla sin skor i ett andra alternativ som är färgade. Själv har jag t.ex. ett par röda för tillfället.

Jag har använt asics nimbus i flera år de senaste är färgade har jag för mig men de har blivit så himla dyra och jag sliter ut ett par joggingskor på 6 månader.

Men jag får börja kika på färgade skor då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in