• 1
  • 2
2011-04-12, 21:33
Medlem
Osskies avatar
Läste precis denna artikel http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6102238.

"Flera barn på Hertsön ska ha blivit utsatta för sexuellt ofredande, senast på Ängskolans skolgård i söndags. En 18-årig Luleåbo är anhållen.
– Mina flickor tycker att det är jätteobehagligt, säger mamman som ringde polisen.

Mamman fattade misstankar när hon såg mannen stryka omkring vid Ängskolan i söndags.
- Jag ser att han går fram till två rätt små barn på skolgården. Den ena är i 6-8-årsåldern och den andra yngre. Han tar på ett av barnen och ska lyfta henne. Jag tycker att han beter sig väldigt konstigt. När barnen hoppar ner från klätterställningen och går till sina cyklar försöker han lyfta upp dem på cykeln. "

Är själv lulebo och har aldrig hört talas om liknande händelser.

Någon som vet vem det är och kanske har mer att tillägga till historien?
Senast redigerad av Osskie 2011-04-12 kl. 22:01.
Citera
2011-04-12, 21:43
Medlem
Om det inte är en neger eller arab så blir jag väldigt förvånad. Gissar på somalier eller irakier.
Citera
2011-04-12, 21:46
Medlem
Volkunsgewehrs avatar
Detta är ju fan helt sjukt!
Snacka om att vara desperat!
Citera
2011-04-12, 21:58
Moderator
blomvattnares avatar
En trådstart bör berätta vad det handlar om...

Citat:
Flera barn på Hertsön ska ha blivit utsatta för sexuellt ofredande, senast på Ängskolans skolgård i söndags. En 18-årig Luleåbo är anhållen.
– Mina flickor tycker att det är jätteobehagligt, säger mamman som ringde polisen.

Mamman fattade misstankar när hon såg mannen stryka omkring vid Ängskolan i söndags.
- Jag ser att han går fram till två rätt små barn på skolgården. Den ena är i 6-8-årsåldern och den andra yngre. Han tar på ett av barnen och ska lyfta henne. Jag tycker att han beter sig väldigt konstigt. När barnen hoppar ner från klätterställningen och går till sina cyklar försöker han lyfta upp dem på cykeln.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6102238
Citera
2011-04-12, 22:21
Medlem
einh3rjars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Om det inte är en neger eller arab så blir jag väldigt förvånad. Gissar på somalier eller irakier.

Det var en invandrare har jag på goda källor.
Citera
2011-04-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einh3rjar
Det var en invandrare har jag på goda källor.

Det var Leif Loket Olsson, har goda källor.
-----

Kan du inte presentera källor så skriv inte överhuvudtaget, så less man blir på "har goda källor" - sen är källorna lika trovärdiga som pundar-Liam på den lokala tobaksaffären..
Citera
2011-04-13, 04:06
Medlem
Invandrare eller Loket Olsson......oddsen är 0 på invadrare å 70.000 x pengarna på Loket.....
Testa gärna spelet
Citera
2011-04-13, 06:30
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Att det skulle vara en blatte är knappast en högoddsare. Hur pass berikat är Hertsön? Och sen detta ständiga "inget signalement"! För helvete, tjejerna har ju sett honom! Dom kan väl åtminstone nämna om det är en khat-tuggare eller inte!
Citera
2011-04-13, 07:05
Medlem
Osskies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesisdivina
Att det skulle vara en blatte är knappast en högoddsare. Hur pass berikat är Hertsön? Och sen detta ständiga "inget signalement"! För helvete, tjejerna har ju sett honom! Dom kan väl åtminstone nämna om det är en khat-tuggare eller inte!

Hertsön är faktist ganska berikat så det är knappast otroligt. Håller med dig i övrigt!
Citera
2011-04-13, 07:28
Medlem
Läste om detta på Facebook igår, men då framgick det inte att personen i fråga begått ett brott - vilket ju sexuellt ofredande är.
Vad består brottet i?
Att han i egenskap av pedofil vistats utomhus och utlöst moralpanik bland vuxna som inte behagar hålla ordning på sina ungar?

Jag tycker man får hålla i hästarna lite innan man vet att något brott bekräftats.
Finns tyvärr rätt många sjuka rektorer och föräldrar som inte har något emot att utmåla alla främmande element som inkräktar på skolområdet som pedofiler och sexbrottslingar utan någon direkt bakgrund.

Så, hur ser gärningen ut?
Citera
2011-04-13, 10:31
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Läste om detta på Facebook igår, men då framgick det inte att personen i fråga begått ett brott - vilket ju sexuellt ofredande är.
Vad består brottet i?
Att han i egenskap av pedofil vistats utomhus och utlöst moralpanik bland vuxna som inte behagar hålla ordning på sina ungar?

Jag tycker man får hålla i hästarna lite innan man vet att något brott bekräftats.
Finns tyvärr rätt många sjuka rektorer och föräldrar som inte har något emot att utmåla alla främmande element som inkräktar på skolområdet som pedofiler och sexbrottslingar utan någon direkt bakgrund.

Så, hur ser gärningen ut?

Så att gå in på en skolgård och antasta småbarn och försöka lyfta upp dom på sin cykel och dra iväg, det är inget fel med det enligt dig?

Om man ska tro på kommentarerna i tidningen så har denne man fått flera anmälningar mot sig men inget har hänt förrän nu.
Häktad för sexuellt ofredande, det kan väl inte vara ett brott som han blir kvar länge i häktet för, lär gå fri idag.
Nån Lulebo borde ha stake att ta kameran och leta upp denne man, ta kort och ta reda på var han bor, sen skriva ut och fylla staden med flygblad.
Citera
2011-04-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Så att gå in på en skolgård och antasta småbarn och försöka lyfta upp dom på sin cykel och dra iväg, det är inget fel med det enligt dig?

Var vänlig att hålla dig till kända fakta och inte hitta på egna nyheter.

Detta stod i artikeln: "När barnen hoppar ner från klätterställningen och går till sina cyklar försöker han lyfta upp dem på cykeln".

Har du funderat på om texten kanske menar att han lyfter upp dem på SINA cyklar? Ingenstans kan jag för övrigt se att han "lyfter upp dem och drar iväg" utan det har du ju hittat på helt själv.

Oavsett lämplighet / olämplighet i det hela så kan jag fortfarande inte se var nånstans det skett ett SEXUELLT ofredande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in