Haha, ja, skillnaden är att vi började tidigare och har kommit "längre" i degenerationen. Ni når snart ikapp oss
Ja, "suryoyo oromoyo" töntarna saknar kritiskt tänkande, de är indoktrinerade dårar hela bunten. De fattar verkligen ingenting om hur världen fungerar, de kan inte deras egen historia.
“Those who cannot remember history are doomed to repeat it.” — George Santayana
^^ Något för alla syrianer som förnekar deras assyriska påbrå, att tänka på.
Ja, vad det hela handlar om är att de som identifierar sig med den assyriska rörelsen, är av deras natur mer åt det intellektuella hållet. Man har tagit reda på sin historia, läst akademiska artiklar, studier, och så vidare. Syrianerna däremot har bara blivit indoktrinerade med politiska lögner från deras korrumperade präster, att de skulle vara "araméer", onekligen resultatet av att deras präster är emot den assyriska nationalismen av olika skäl, då det är en radikal sekulär rörelse med potential att separera "stat och kyrka" så att säga.
Exakt. Jag har försökt diskutera namnkonflikten med dem, de blir bara förbannade, aggressiva, intoleranta, ignoranta och hatiska. Det beror på att de har fel, och vägrar inse det. De hatar deras eget assyriska ursprung och vägrar tänka logiskt. Till en början försökte jag vara diplomatisk med dem, och diskutera vänligt. Numera orkar jag inte med dem, de kan brinna i helvetet så vitt mig anbelangar.
Ja:
http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%87i...6y_inscription
http://www.aina.org/articles/ttaasa.pdf
Vad som är viktigt är inte en konsensus. Vad som är viktigt att alla intelligenta individer inom vårt folk identifierar sig som assyrier. Sen kan syrianerna med deras "araméer" trams ljuga för sig själva och gå och skaffa familj med somalier eller något, så att de assimileras bort bland negrer eller andra icke-assyriska folkslag, så att de i längden försvinner. De kan inte överleva på sikt med deras arameiska skitprat, den arameiska rörelsen har alltid varit svag och en obskyr minoritet bland det assyriska folket.
Man måste ha i åtanke att vi som identifierar oss som assyrier, är i majoritet, medan aramtöntarna enbart finns inom den korrumperade syrisk ortodoxa kyrkan och deras korrumperade prästführer
Sanharib
"Ignatius Zakka" I Iwas som matar i dem en massa lögner om araméer i syfte att tona ner den assyriska nationalismen då han är mutad av den syriska staten eller vad fan nu hans självbedrägeri kommer ifrån.
Åt helvete med dig, din fjant. Och dina kuknäsade syrianska bröder kan också dra åt helvete. Jag har inte skapat någon jävla splittring. Jag började identifiera mig som assyrier för en cirka fem år sedan, när jag började läsa på om mitt ursprung. Splittringen fanns redan där före jag föddes, och jag försöker bara få er låg-IQ blattepack att förstå att ni är assyrier.
Tro mig, jag vill inte ha med er att göra egentligen, ni är för dumma i huvudet för ert eget bästa. Men det handlar inte om er kuknäsor, det handlar om att det skulle vara jävligt coolt att se en radikal assyrisk revolution sätta islam på plats i mellanöstern, det skulle vara coolt om Assyrien återuppstod igen. Och när det väl händer skall vi ta hand om alla judesnokar, även bland vårt folk. Vi assyrier—de flesta av oss i alla fall—har ju inte judesnokar egentligen; det är något dinariskt drag som kommit via Kaukasus eller från iranier eller något. Fan vet jag, men fult är det och måste motverkas!