2011-04-15, 13:54
Medlem
JohnDillingers avatar
Känner ett helt gäng assyrer/syrianer. Vissa är bra, vissa är ormar. Men oftast så är dom väldigt hala.
2011-04-15, 13:57
Medlem
GeeStyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Det tycker jag. Har alltid haft problem med dessa inavlade, uni-brows, kristus- dyrkande, krok-näsda, bleka, bergs-semiter.

Förstår inte varför turkarna klantade till sig, seriöst.
Sen jag var liten så har assyrier alltid varit on my nuts, men som tur är (pga av att jag har stark personlighet och mentalitet) så har jag levererat massa stryk till den assyriska kommunen i göteborg. Kommer ihåg när jag var fjorton år och en assyrier vid namn Ninos trodde att han kunde jävlas med mig utan någon risk av repressalier, han fick så mycket stryk med ett badminton rack att han än idag stirrar ner på marken när han passerar mig. Folk (speciellt assyrier) förväxlar alltid min snällhet med svaghet och med det lär dom känna mig the hard way.

Hursomhelst, frågeställning?

Är inte assyrier den mest aggressiva och våldsamma folkgruppen i sverige? Alltid söker konflikt och tror dom är maffia ala italia style. När tycker ni att dessa skall repatrieras till berget i turkiet och irak och tillbaks till getterna och fåren?

Tror ni vi kommer att ha någon slutlig lösning när det kommer till den assyriska frågan? Om så, är det då möjligt för en somalier som jag att delta i att rensa sverige från Assyrie imbeciler?

En somalier som gnäller över assyrier? Det här måste vara årets skämt. Fritöslukt, våldtäkter, och sopor på marken. Ringer det några klockor?
2011-04-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeeStyle
En somalier som gnäller över assyrier? Det här måste vara årets skämt. Fritöslukt, våldtäkter, och sopor på marken. Ringer det några klockor?

Alltså inte för att jag gillar Somalier, jag tror de är världens mest hatade folk men det finns en och annan bra bland dem med.

Somalier borde ta tag i sitt bidragsberoende, sluta skita ut fula ungar som har slöjor på sig när de födds, sluta vara så högljuda, äckligt fula, illa luktande jag listan kan göras lång.

De har bra en bra egenskap, de håller sig för sig själva just därför borde de få någon form av respekt.

Jag hatar de svenskar som tog in skitet i landet mer än vad jag hatar Somalier.
2011-04-15, 14:28
Medlem
dwgs avatar
Assyrier kan bara göra kebab och knulla bergsgetter.
Kanske lite småkaxiga men det finns många som är det.
Men fort man säger BU så blir dom lungna.
2011-04-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Men fort man säger BU så blir dom lungna.

Tror du på det själv pajas ?

Att du lyckats skrämma någon Assyriskt barn betyder inte att alla är rädda. Vi har många krigsskadade Assyrier ifrån Libanon, Irak försök säg BU till dom. Du kan även försöka med de som kommer ifrån byarna i Turkiet de är män för sina ord och skulle aldrig tveka till att släcka ett liv om de känner sig hotade eller familjen skulle vara hotad. Min farsa är en sån old school BY Assyrier och han är inte rädd för nått. Han har gott emot, slagit och hotat de flesta kriminella gäng i vår stad, allt ifrån HA, Skins till invandra gäng. Min farsa lever än!

Han har dock lugnat ner sig då han börjar bli äldre och fått lite mer svenskt temprament.
2011-04-15, 15:08
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Tror ni vi kommer att ha någon slutlig lösning när det kommer till den assyriska frågan? Om så, är det då möjligt för en somalier som jag att delta i att rensa sverige från Assyrie imbeciler?

Inte en chans att du är somalier.
Så väl skriven svenska förekommer inte hos en så inavlad folkgrupp.

En av mina bästa vänner är syrian, och hela hans familj är underbara människor. Har aldrig haft problem med assyrier, men däremot somalier. Har gett dom flertal chanser att bevisa sin godhet och respekt, men så fort dom fått den chansen följer en rad av brutna normer och lämnar efter sig ett otacksamt och nonchalant intryck som jag vägrar acceptera. Dom kan inte säga "Tack" ens, när man håller upp dörren till dom, lånar ut tändare och liknande. Så jävla otacksamma så det är vidrigt.

Nä nu blev det ett för tydligt sidospår, så jag slutar här.
Senast redigerad av MicrograM 2011-04-15 kl. 15:18.
2011-04-15, 15:21
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
http://en.wikipedia.org/wiki/Semitic_languages
http://en.wikipedia.org/wiki/Assyrian_Neo-Aramaic

Alltså, skillnaden är plural.
Om kristna araberna inte har en arabisk kultur, så har de inte någon kultur alls så hur ska du ha det?

Svenskan och tyskan härstammar ur samma urspråk, men det gör dom inte till ett och samma språk. Jag har hört assyriska och arabiska, och skillnaderna är väldigt stora. Sen att det finns några ord som liknar varandra är inte så konstigt på grund av det geografiska läget.

Sen är det mer rätt att säga att araber är muslimska assyrer, då assyrerna var i MÖ först.
2011-04-15, 15:33
Medlem
Utan att varken ha följt eller läst alla inlägg i tråden, förutom på de två första sidorna, kan jag konstatera att folk är jävligt fördomsfulla.

Självklart är inte Assyrier annorlunda sett till något annat folk. Där kanske finns individer inom den assyrianska folkgruppen som beter sig så som ni beskriver det, men det finns bland oss svenskar också.

Man väljer själv om man ska vara syrian eller assyrian, blir man automatiskt allt de som ni skriver på sida 1 & 2 om man väljer att vara assyrian?

Nej, assyrianerna är inte den jobbigaste och mest aggresiva folkgruppen i Sverige, inte enligt mitt tycke i alla fall.
2011-04-15, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Svenskan och tyskan härstammar ur samma urspråk, men det gör dom inte till ett och samma språk. Jag har hört assyriska och arabiska, och skillnaderna är väldigt stora. Sen att det finns några ord som liknar varandra är inte så konstigt på grund av det geografiska läget.

Sen är det mer rätt att säga att araber är muslimska assyrer, då assyrerna var i MÖ först.
Nej och Saudiarabien är en del av MÖ men om man ska diskutera om vem som var först i MÖ och har all rätt att utplåna alla skit araber i området så är det iranier, armenier, greker, pashtuns osv... och enligt dig så finns det inga kristna araber när du påstod att araber är muslimer.

Du vet la att du talar om assyrier som är kristna araber och ett annat arabfolk som libaneser är kristna också, finns säkerligen fler kristna araber men deras mentalitet och kultur är desamma.
Troll helvete...
2011-04-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Men var det vad tråden handla om ?

Varför ska ni ta upp namnkonflikten jämt. Jag är beredd att kalla mg för Mesopotam, Suroyo om jag vet att vi kan enas men jag skulle aldrig gå med på att identifiera mig med nomader.

Jag är Assyrier och stolt över det men jag tycker inte om att slänga skit på mina kusiner, farbröder, , morbröder, släktingar som fortfarnde kallar sig för Syrianer. Du har säkert också släkt som kallar sig för Syrianer du dumförklarar din egen släkt och minst 60% av oss väst assyrier.

Syrianer är semiter, semiter innebär ökenfolk, ökenfolk innebär nomad.
2011-04-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Haha, ja, skillnaden är att vi började tidigare och har kommit "längre" i degenerationen. Ni når snart ikapp oss

Ja, "suryoyo oromoyo" töntarna saknar kritiskt tänkande, de är indoktrinerade dårar hela bunten. De fattar verkligen ingenting om hur världen fungerar, de kan inte deras egen historia.
“Those who cannot remember history are doomed to repeat it.” — George Santayana
^^ Något för alla syrianer som förnekar deras assyriska påbrå, att tänka på.

Ja, vad det hela handlar om är att de som identifierar sig med den assyriska rörelsen, är av deras natur mer åt det intellektuella hållet. Man har tagit reda på sin historia, läst akademiska artiklar, studier, och så vidare. Syrianerna däremot har bara blivit indoktrinerade med politiska lögner från deras korrumperade präster, att de skulle vara "araméer", onekligen resultatet av att deras präster är emot den assyriska nationalismen av olika skäl, då det är en radikal sekulär rörelse med potential att separera "stat och kyrka" så att säga.

Exakt. Jag har försökt diskutera namnkonflikten med dem, de blir bara förbannade, aggressiva, intoleranta, ignoranta och hatiska. Det beror på att de har fel, och vägrar inse det. De hatar deras eget assyriska ursprung och vägrar tänka logiskt. Till en början försökte jag vara diplomatisk med dem, och diskutera vänligt. Numera orkar jag inte med dem, de kan brinna i helvetet så vitt mig anbelangar.

Ja:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%87i...6y_inscription
http://www.aina.org/articles/ttaasa.pdf

Vad som är viktigt är inte en konsensus. Vad som är viktigt att alla intelligenta individer inom vårt folk identifierar sig som assyrier. Sen kan syrianerna med deras "araméer" trams ljuga för sig själva och gå och skaffa familj med somalier eller något, så att de assimileras bort bland negrer eller andra icke-assyriska folkslag, så att de i längden försvinner. De kan inte överleva på sikt med deras arameiska skitprat, den arameiska rörelsen har alltid varit svag och en obskyr minoritet bland det assyriska folket.

Man måste ha i åtanke att vi som identifierar oss som assyrier, är i majoritet, medan aramtöntarna enbart finns inom den korrumperade syrisk ortodoxa kyrkan och deras korrumperade prästführer Sanharib "Ignatius Zakka" I Iwas som matar i dem en massa lögner om araméer i syfte att tona ner den assyriska nationalismen då han är mutad av den syriska staten eller vad fan nu hans självbedrägeri kommer ifrån.

Åt helvete med dig, din fjant. Och dina kuknäsade syrianska bröder kan också dra åt helvete. Jag har inte skapat någon jävla splittring. Jag började identifiera mig som assyrier för en cirka fem år sedan, när jag började läsa på om mitt ursprung. Splittringen fanns redan där före jag föddes, och jag försöker bara få er låg-IQ blattepack att förstå att ni är assyrier.

Tro mig, jag vill inte ha med er att göra egentligen, ni är för dumma i huvudet för ert eget bästa. Men det handlar inte om er kuknäsor, det handlar om att det skulle vara jävligt coolt att se en radikal assyrisk revolution sätta islam på plats i mellanöstern, det skulle vara coolt om Assyrien återuppstod igen. Och när det väl händer skall vi ta hand om alla judesnokar, även bland vårt folk. Vi assyrier—de flesta av oss i alla fall—har ju inte judesnokar egentligen; det är något dinariskt drag som kommit via Kaukasus eller från iranier eller något. Fan vet jag, men fult är det och måste motverkas!

Shit snacka om att du låter frusterad, vad spelar det för roll vad assyrier kallar sig. Precis som germaner kallar sig svenskar, tyskar eller danskar...
2011-04-15, 16:55
Medlem
Hittade denna artikel, det verkar som att ingen nekar någonting, det är bara ett lingvistiskt missförstånd.

http://www.hujada.com/article.php?ar=316&page=1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in