2011-04-12, 18:47
Medlem
Hej jag tänker köpa en renrasig pitbull hane men har ett par frågor! Kan alla pitbulls vara farliga eller är det bara dom som har behandlats dåligt? måste man gå en viss kurs före man skaffar en pitbull? kommer älska valpen som mitt eget barn och vill verkligen inte att den ska vara en fara mot mig eller andra när den blir äldre.. hur hindra?

Detta blir första gången jag skaffar en hund.
Citera
2011-04-12, 18:55
Medlem
Varför vill du just ha en pitbull? Hur är du som person?
Citera
2011-04-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellscreamer
Hej jag tänker köpa en renrasig pitbull hane men har ett par frågor! Kan alla pitbulls vara farliga eller är det bara dom som har behandlats dåligt? måste man gå en viss kurs före man skaffar en pitbull? kommer älska valpen som mitt eget barn och vill verkligen inte att den ska vara en fara mot mig eller andra när den blir äldre.. hur hindra?

Nej för helvete
Citera
2011-04-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Varför vill du just ha en pitbull? Hur är du som person?

Är normal som penson är inte kriminell eller så. Tycker att pitbull är fina men är osäker hur farliga dom kan vara mot en.
Citera
2011-04-12, 19:21
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Pitbull är en ras som kan vara väldigt givande, MEN den är enormt krävande. Du måste kunna massor om hundar, och det kan du inte.
Citera
2011-04-12, 19:30
Medlem
Zanizailas avatar
Vill du ha en riktig APBT måste du verkligen kunna din sak och ha referenser för att få en chans att få en hund överhuvudtaget.
Satsa på en renrasig AST istället, APBT är trots allt prestationsavlad medan AST är utställningsavlad sedan 80 år. (Alltså har APBT kampen närmare ytan.)

Köp dock definitivt ingen Blocket-Pitbull... dvs. "renrasig utan stamtavla". Finns så mycket drägg som avlar de här raserna hejvilt för att tjäna pengar.

Prata med de här: http://www.pitbullforum.se/
Citera
2011-04-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Pitbull är en ras som kan vara väldigt givande, MEN den är enormt krävande. Du måste kunna massor om hundar, och det kan du inte.

Men jag tänker gå kurser inom pitbull innan jag skaffar mig en, det är tanken.
Citera
2011-04-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
Vill du ha en riktig APBT måste du verkligen kunna din sak och ha referenser för att få en chans att få en hund överhuvudtaget.
Satsa på en renrasig AST istället, APBT är trots allt prestationsavlad medan AST är utställningsavlad sedan 80 år. (Alltså har APBT kampen närmare ytan.)

Köp dock definitivt ingen Blocket-Pitbull... dvs. "renrasig utan stamtavla". Finns så mycket drägg som avlar de här raserna hejvilt för att tjäna pengar.

Prata med de här: http://www.pitbullforum.se/

Okej tack för länken ska höra med dom på det forumet!
Citera
2011-04-13, 09:11
Medlem
Min polare skaffade sig en pitbull för några år sen, han hade inte haft någon egen hund innan bara när han bodde med familjen. Han gick kurser och läste och chattade omrking med pitbull ägare, det gick välldigt bra hunden är hur fin som hälst! Också välldigt bra som pitbull ägare att vara rätt stark i kroppen för det är rätt starka hundar! Lycka till med hunden läs på!

MvH Sebbz00
Citera
2011-04-13, 09:36
Medlem
Dennos avatar
Jag fattar inte riktigt detta med att Pitbulls skulle vara så jävla mycket farligare än andra hundar. Hunden blir väl för fasen som den blir behandlat. Om en hund blir farlig mot dig själv så är det troligen för att den är skadad i huvudet eller för att du misshandlat den.

Den lär inte vara varken svårare eller lättare än någon annan krävande ras.
Citera
2011-04-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellscreamer

Varför överväger du ens att skaffa en hund som du tror kan vara en fara för dig och din omgivning? Det viktigaste när man köper en hund är att läsa på om hundar i allmänhet och rasen i synnerhet. Gör din hemläxa och läs på om rasen så kommer du att få svar på de frågor du har.
Citera
2011-04-13, 11:52
Medlem
Marlboromans avatar
Konsekvent och kärleksfull! Pitbull ska älska människor och hata andra hundar, så dom är avlade iaf. Sen tänk på att få tag på en ren pitbull och ingen blandras. Typ 99% av alla sk pitbulls är blandraser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in