• 1
  • 2
2011-04-12, 16:22
Medlem
DiviCs avatar
Suttit och funderat på det här ett tag men hittade ingen tråd om ämnet.

Är droger verkligen en flykt från verkligheten? Dom droger jag prövat på har då inte tagit mig någon annanstans. Allt finns fortfarande kvar så som problem med relationer, bra relationer etc. Visst kan man få ögonen att tro att dom ser någonting annat än vad som egentligen finns, och ljud går att ändra med rätt typ av drog. Men det är ju inte direkt som att verkligheten i sig förändras.

Vart kommer detta argument ifrån och stämmer det verkligen?
Citera
2011-04-12, 16:27
Medlem
Chilla-Galets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Suttit och funderat på det här ett tag men hittade ingen tråd om ämnet.

Är droger verkligen en flykt från verkligheten? Dom droger jag prövat på har då inte tagit mig någon annanstans. Allt finns fortfarande kvar så som problem med relationer, bra relationer etc. Visst kan man få ögonen att tro att dom ser någonting annat än vad som egentligen finns, och ljud går att ändra med rätt typ av drog. Men det är ju inte direkt som att verkligheten i sig förändras.

Vart kommer detta argument ifrån och stämmer det verkligen?

Med flykt från verkligheten menar man inte att allt blir tecknat och rosa elefanter flyger runt utan att man slipper tänka på sina problem och bara njuta och vara drogad ett tag.
Citera
2011-04-12, 16:30
Medlem
kun6Sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilla-Galet
Med flykt från verkligheten menar man inte att allt blir tecknat och rosa elefanter flyger runt utan att man slipper tänka på sina problem och bara njuta och vara drogad ett tag.

Nuff said, lås tråd.
Citera
2011-04-12, 16:31
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilla-Galet

Exakt.
Ens liv är skit så man slänger isig lite opiater/amfetamin eller liknande så slipper man tänka på siten ett tag.
Citera
2011-04-12, 16:38
Medlem
Carpedijems avatar
Själv anser jag att droger är en resa till verkligheten
Citera
2011-04-12, 16:38
Medlem
DiviCs avatar
Men vid mitt bruk av droger så får jag snarare motsatt effekt. Tänker mer på saker i min omgivning och mina problem.. Visst kan jag ta det med en lite större nypa salt också än nyktert, men det är ju inte så att jag slutar.. Det är ju ändå det mest positiva med att vara människa, våran tankeförmåga.
Citera
2011-04-12, 16:41
Medlem
refrs avatar
Droger är livets krydda! Varför se allt i dålig upplösning när man kan se det i HD, om man ska dra en metafor sådär.
Citera
2011-04-12, 16:42
Medlem
Jag använde droger för att rensa hjärnan precis som vanliga svenssons gör. Blev lite för mycket renande när jag träffade fru oxycontina.
Senast redigerad av j0el 2011-04-12 kl. 16:48.
Citera
2011-04-12, 16:43
Medlem
kun6Sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Men vid mitt bruk av droger så får jag snarare motsatt effekt. Tänker mer på saker i min omgivning och mina problem.. Visst kan jag ta det med en lite större nypa salt också än nyktert, men det är ju inte så att jag slutar.. Det är ju ändå det mest positiva med att vara människa, våran tankeförmåga.

Du är inte ensam, jag gör små grejer till stora. Jag föreställer mer helt osannolika scenarion i mitt huvud
som i nyktert tillstånd skulle jag bara skratta åt. En gång fick jag för mig att hela min familj skulle hata mig för jag hade verkat lustig och hälsat på ett fel sätt.
Citera
2011-04-12, 16:50
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Om det är en verklighetsflykt du söker, borde du kanske tänka lite på set & setting, vilken drog du använder, och hur mycket av denna vid tillfälle.
Citera
2011-04-12, 16:55
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
Om det är en verklighetsflykt du söker, borde du kanske tänka lite på set & setting, vilken drog du använder, och hur mycket av denna vid tillfälle.

Drogregistret som brukas är ganska stort, intaget varierar men har tagit ganska kraftiga doser från och till men inte märkt någon speciell skillnad alls. Förutom när man tagit för stora mängder då man trippar då man faktiskt tappar fotfästet helt. Men problemet blir inte färre, bara annorlunda. Växlas från hur ska jag lösa morgondagen till hur ska jag lösa världen och varför finns inte jag.. Men vid en normal tripp så förekommer ju inte detta på samma sätt.
Citera
2011-04-12, 17:10
Medlem
DiviCs avatar
Den enda drogen jag prövat som ger ordentlig verklighetsflykt (förutom hallisar) så är det fa-an alkohol..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in