2011-04-12, 11:47
Medlem
Ska deklarera för första gången och tänkte göra det via sms då mitt e-leg strular. Står då att det ska finnas en kod som man ska smsa in, men jag har ingen sådan! Det finns en bild i "Hur man deklarerar-guiden" eller vad det nu är för något, men när jag tittar på det stället i min deklaration så saknas koden. Någon som har haft problemet förut och vet vad man ska göra?
Citera
2011-04-12, 11:48
Medlem
ImJustSayins avatar
Ring kundtjänst, om det finns någon?
Citera
2011-04-12, 18:34
Medlem
toby79s avatar
Spontant känns det som att du inte tittar på rätt ställe. Och jag hittade ingen information om att detta skulle vara ett känt fel hos SKV.
Så därför måste jag fråga om du är helt säker på att du kollar på rätt ställe.
Koderna finns högt upp till höger på den pappersdel som är randig.

*Edit* Du kanske har företag eller måste bifoga någon blankett och av den anledningen inte kan deklarera med sms.
Senast redigerad av toby79 2011-04-12 kl. 18:39.
Citera
2011-04-12, 18:58
Medlem
Diablo1118s avatar
Har du sålt aktier så funkar det endast med Eleg.
Citera
2011-04-12, 20:11
Medlem
Kolla på specifikationen där bör det finnas en text "uppgifter som du själv ska redovisa" alternativt är du företagare eller så har du fått en kostnadsersättning som du själv ska göra avdrag för.
Citera
2011-04-12, 21:30
Medlem
Ja, är helt säker på att jag tittar på rätt ställe. Men jag var faktiskt delägare i ett handelsbolag under ungefär ett års tid, har det med det att göra alltså? Hur ska jag göra då då? Jag har inte fått något extra papper från skatteverket om detta. Någon som vet?
Citera
2011-04-12, 21:42
Medlem
toby79s avatar
Kolla i broschyren om deklarationen, på sidan som har rubrik KOLLA så ser man ett exempel och den personen får bara deklarera på nätet med e-leg, eller pappersvarianten också så klart.

På min deklaration fanns alla upptagna som alternativ. Så ditt bolagsengagemang kan säkert ha med saken att göra då.
Citera
2011-04-12, 22:06
Medlem
Ok! Då är det säkert därför. Men i mina papper så ser jag ingenting om företaget, är det något jag ska skriva dit själv eller är det bara att skriva på och lämna in papperslappen?
Citera
2011-04-12, 22:49
Medlem
Arsenikarsles avatar
Kolla på sida ett, högst upp längst till höger höger har du din "Din kod för underskrift"

EDIT: Alltså sida ett på ditt tvåbladiga gulvitrandiga papper utan grön kant!
Senast redigerad av Arsenikarsle 2011-04-12 kl. 23:49.
Citera
2011-04-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Kolla på sida ett, högst upp längst till höger höger har du din "Din kod för underskrift"

EDIT: Alltså sida ett på ditt tvåbladiga gulvitrandiga papper utan grön kant!

Som sagt, jag vet att jag letar på rätt ställe. Antar att det i så fall har att göra med mitt företag, får ringa kundtjänst när jag får ork...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in