Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-12, 11:01
Medlem
Hejsan jag heter Elias. Jag är 16 år gammal och rent ut sagt FET och ful... enligt alla jag känner. (Har blivit mobbad sedan jag var 6år....)
Så jag har bestämt mig.
Men jag har ett problem, ska jag säga någonting till min mamma och pappa? Hur ska jag säga... jag vill ju helst inte förstöra deras liv... men sanninen är helt enkelt att jag inte pallar LEVA MER!!!
2011-04-12, 11:05
Medlem
fraKturs avatar
Du är 16 år. Livet har inte ens börjat. Jag kände det exakt samma när jag var i din ålder, men idag mår jag bättre än vad jag någonsin kunde föreställt mig.
2011-04-12, 11:08
Medlem
inkers avatar
gör det inte, livet har bara börjat
2011-04-12, 11:09
Medlem
NiiitrOs avatar
Riktigt dåligt att stänga av honom.

Om detta är på riktigt förstår ni väl att man kan förhindra det genom att prata honom ur det eller luska fram var han bor.
2011-04-12, 11:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Som svar på din fråga, ja du skall säga till mamma och pappa att du mår som du mår. Bara det kommer göra att det känns bättre.
Edit: jaha, avstängd
2011-04-12, 11:10
Medlem
Hej Elias,

Har själv försökt ta mitt liv och överlevde knappt, polisen kom och jag fick bli magpumpad.

Hur hade du tänkt göra det?

Berätta gärna lite om du själv om du orkar, jag lyssnar gärna

Är det något som hänt på senare tid som upprört dig?
2011-04-12, 11:11
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiiitrO

Om detta är på riktigt förstår ni väl att man kan förhindra det genom att prata honom ur det eller luska fram var han bor.

Finns det regler ska de gälla alla, det säger väl sig själv.

16åringar är inte välkomna oavsätt hur ledsna de är, för självmordsbenägna personer finns det dessutom bättre alternativ än Flashback.
Senast redigerad av Oldberry 2011-04-12 kl. 11:16.
2011-04-12, 11:11
Medlem
Citat:

+1, hur kan han bli avstängd.. detta gör säkert honom mer benägen till självmord...
2011-04-12, 11:12
Du är 16 år, vet du hur många som var fula som stryk i den åldern för att sedan runt 20-25 bli snygga?

Det är inte direkt ovanligt ska du veta!

Och att du är fet kan du ju fan göra något åt, och det är väl inte heller så ovanligt att man är lite rund i tonåren, det brukar försvinna när man blir äldre och man växt klart på längden.
Jag har en barndomsvän som hela tiden jag känt honom varit tjock, sen tappade vi kontakten. När jag såg honom nästa gång var han vältränad utav helvete och körde thaiboxning, och där håller han sig (han blir inte tjock igen).

Angående om du är mobbad; Så fort skolan är slut väljer du själv vilka du vill träffa och inte, skolan är ett helvete för alla. Tro mig, när du blir vuxen kommer du inse att folk lägger ner högstadiementaliteten väldigt fort.

Lycka till
2011-04-12, 11:13
Medlem
Citat:

På ett sätt förstår jag hur du menar men under den senaste tiden har det varit så jävla mycket självmordstrådar. Vafan flashback är inget jävla självmordsforum. Visst om alla dessa trådar var sanna men nu är ju typ hälften jävla uppmärkshetkåta trolls.

OnT; Prata med dina föräldrar för tusan! De hjälper dig!!
2011-04-12, 11:14
När det är som värst kan det väl inte bli värre, det kan ju bara bli bättre.
Ditt liv har inte börjat än, du har fortfarande något att se fram emot, ditt liv är inte över än.
2011-04-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
På ett sätt förstår jag hur du menar men under den senaste tiden har det varit så jävla mycket självmordstrådar. Vafan flashback är inget jävla självmordsforum. Visst om alla dessa trådar var sanna men nu är ju typ hälften jävla uppmärkshetkåta trolls.

OnT; Prata med dina föräldrar för tusan! De hjälper dig!!

Hur i helvete vet du det? Utgå alltid från att detta är sant i alla sammanhang, det har inte ens att göra med om det är sant eller inte, OM det är det så är det ju bättre att han får ha kontakt med människor istället för att sitta och grotta ner sig i sina tankar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in