2011-04-12, 10:00
Medlem
Hejsan, har ett problem som är SKITjobbigt

när jag stänger av datorn för dagen så tar det ofta allt från 1-5 timmar att starta den genom att Re-starta gång på gång.

-Först hamnar jag i "Gigabyte, S-series motherboard" typ en vit "screen" med grön text, där stannar den någon minut kanske sedan börjar den hålla på med boot-drive i ngn svart screen men det händer aldrig något, om man väntar jättelänge får man tillslut "failed to drive operation system"
har testat att låta den stå på i ~20 timmar men det händer aldrig något om man inte fortsätter restarta.
så där kan det hålla på tills den plötsligt hoppar från den "vita screenen" snabbare än 1 minut och SEDAN FUNKAR ALLT SOM DET SKALL.

men jag restartade datorn över ~100-150 gånger igår tillslut funkade det men är ju jävligt mysko, ngn som vet vad det kan röra sig om ? kan jag göra något på datorn åt det liksom ?
Citera
2011-04-12, 10:21
Medlem
crillecrilles avatar
Kan vara så att din hårddisk håller på att ge upp, eller att det är nåt skrivfel eller liknande på den. Testa att köra chkdsk.
Citera
2011-04-12, 10:51
Medlem
hmm, den går ju som en klocka när den är igång ^ var är chkdsk? något man drar i "kör" ?
Citera
2011-04-12, 10:56
Medlem
crillecrilles avatar
http://www.google.com/search?sourcei...UTF-8&q=chkdsk
Citera
2011-04-12, 11:32
Medlem
jag är SJUKt oteknisk och kan INGENTING om datorer,
Försökte läsa lite men fattar inte

Kan jag göra något med den där checken när jag är inne på datorn som nu ?
Citera
2011-04-12, 11:33
Medlem
eller säg på svenska så jag fattar något =D allt mitt på datorn e svenska iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här