• 2
  • 3
2011-06-17, 15:55
Medlem
Alltså. dödshjälp för att man har asperger är rätt korkat tycker jag.
Vad exakt är det som gör en person mindre värd att leva på grund av AS?
Citera
2011-06-17, 20:59
Medlem
therebells avatar
Ingen tvekan om saken. Den som lider av aspergers syndrom; behöver avhållas från samhället, där aktiv dödshjälp inte är på fråga. Vad som krävs är att man gräver ner dessa missfoster i en bunker, i 1 år, utan någon form av stimuli. När detta väl genomförts, då kan man överväga aktiv dödshjälp - men då kommer det att kosta!
Citera
2011-06-17, 21:19
Medlem
Jonblunds avatar
För att dra den helt nödvändiga gränsen mellan frivillig dödshjälp och ofrivillig dödshjälp (avlivning), måste de kriterier som kvalificerar till dödshjälp vara objektivt kontrollerbara. Dessutom måste den som begär dödshjälp vara förmögen till rationella beslut. Härmed faller psykiska sjukdomar bort, men även en hel del somatiska tillstånd som tex demens.
Citera
2011-06-17, 22:38
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Kom igen.. om en råtta blir sjuk, får infektion i ögat, är gammal, luktar illa och har en obotlig smärtfylld njursjukdom och en infekterad lunga som varar och blir vätskefylld.. då är det klart som fan att man avlivar råttan.

Varför kan inte vi med asperger få aktiv dödshjälp? Fatta att gå runt som man är, fast fullt frisk kroppsligt sett. I praktiken så är man den där råttan.

Topic: Ska man ge aktiv dödshjälp för de med asperger?

Kom igen... om du är en sjuk, illaluktande råtta med en gravt handikappad uppfattning om individer som lider av Aspergers syndrom, varför väntar vi längre än ikväll med att avliva dig och låter de med sjukdomen själva överväga om deras liv är betydelsefullt?
Citera
2011-06-19, 22:01
Medlem
FBI-Agents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Det är kul att ha aspergers ju! Jag får förmåner i samhället för att vara smart.
Ja visst! Men jag föredrar att kalla det för min gamla diagnos, pseudopsykopatisk schizofreni, låter mycket coolare o farligare.

Men det är klart man får förmåner! Jag får ut runt 14 000 kr i månaden för att inte göra ett dugg. Bara gå hemma som en mupp! Samt fri tandvård. O allt på era skattebetalares pengar...

Smart är man ju också, jag brukar läsa kärnfysik o kvantdynamik för skoj skull!

Men visst, jag har försökt ta livet av mig ett par gånger också...
Citera
2011-06-19, 23:20
Medlem
mr.demons avatar
Ts, du är en mycket skum aspie. Jag har själv Asperger och ADHD. Asperger är som en jävla smekning på kinden jämfört med ADHD. ADHD måste fan vara guds största jävla straff.

EDIT: Asperger = fri tandvård..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in