2011-04-11, 23:13
Medlem
Hade match igår och ungefär den 92:a minuten tog jag en tung löpning och kände direkt på första steget att nånting var fel med vaden men jag fortsatte springa eftersom jag jagade en spelare som jag hade tappat markering på varje steg jag tog gjorde det bara mer och mer ont i vaden det kändes nästan som om ena muskeln hoppade över den andra (lr nånting sånt svårt att förklara gjorde jvligt ont iallafall), den "våldsamma" smärtan höll sig i typ 10 min kunde börja gå normalt men det gjorde fortfarande ont i vaden men mycket mindre. Idag känns vaden öm och gör lite ont när jag går men jag kan gå helt normalt utan svårigheter.

Det jag nu undrar är om det bara rör sig om vanlig kramp eftersom jag har en fotbollsturnering imorrn som jag gärna skulle vilja spela och om det är kramp antar jag att jag kommer kunna spela med bra uppvärmning och uttöjning innan men vill kolla först med andra som det kanske har hänt nånting liknande innan eftersom jag inte har så bra erfarenhet av det här så jag inte förvärrar vaden.

Tack i förhand
Citera
2011-04-13, 09:53
Medlem
Kanofs avatar
Jag skulle kolla upp det. Inte värt att riskera muskeln. Svårt att säga vad det skulle kunna vara för problem, låter som kramp eftersom det gick över snabbt. Gav den ifrån sig något ljud när skadan inträffade? Är den svullen nu? Eller känns det mer som en kraftigare träningsvärk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in