2008-03-12, 14:35
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Tror jag har hittat problemet. Själva PC-funktionen är inte påsatt på TV:n. Alltså: Ext.1 och Ext.2 och AVI är dem tre man kan välja på nu om man letar efter apparater. Men gick in i menyn och hittade PC som grå där, men jag lyckas inte aktivera det =/. Jävla amatör man är, man tror att man är proffs till det strular =). Ska dona lite...

Det räcker med att du trycker på source tills att du får fram rätt signalkälla. Du behöver inte aktivera den i TVn.
Annars har du väl en knapp på fjärren som det faktiskt står PC på, om jag inte missminner mig.

Din kabel, hur ser den ut?
Citera
2008-03-12, 15:58
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Det räcker med att du trycker på source tills att du får fram rätt signalkälla. Du behöver inte aktivera den i TVn.
Annars har du väl en knapp på fjärren som det faktiskt står PC på, om jag inte missminner mig.

Din kabel, hur ser den ut?

Source, så heter knappen. Det är den jag klickat på fanatiskt på i 1,5 dag nu.

"Nu kanske det går....nudå...nu?....men nu måste det gå...? Nä..."

Och när jag klickar på source så finns tre alternativ: EXT.1 och EXT.2 och AVI. Jag hittar ingen PC-knapp eller på något sätt skulle kunna vara den.

Kabeln, hmm, jag har slängt kartongen. Men det står följande längs kabeln:
30V SPACE SHUTTLE-C VW1 LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE
En grå kabel som man liksom skruvar fast. Det gör jag på TV:n iaf, på min laptop kan man ej skruva fast den, men uttaget finns. Uttaget på laptopen är blått.
Senast redigerad av BoyyyBoy 2008-03-12 kl. 16:10.
Citera
2008-03-12, 16:47
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy

...Kabeln, hmm, jag har slängt kartongen. Men det står följande längs kabeln:
30V SPACE SHUTTLE-C VW1 LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE
En grå kabel som man liksom skruvar fast. Det gör jag på TV:n iaf, på min laptop kan man ej skruva fast den, men uttaget finns. Uttaget på laptopen är blått.

Kan säga att eftersom den går in i "pc" uttaget i TVn så är den antagligen en vanlig skärmsladd aka VGA (tror jag det heter), att den dessutom skruvas fast och har ett blått uttag bekräftar detta.
Citera
2008-03-12, 18:48
Medlem
har samma jävla skit problem nu när jag fick hem min nya tv...

köpte en dvi till vga kabel , på datorn står de samsung där man väljer clone skärm men tv jäveln har pc bara grått markerat i menyn....

hjälp?
Citera
2008-03-12, 19:23
Medlem
kör vista ultimate och geforce 8600gts dvi från grafikkortet till vga vid tvn....
Citera
2008-03-12, 19:46
Medlem
Gironas avatar
Jag har också problem med att få skiten att fungera. Jag har en gammal TV (och en rätt gammal dator också) så jag kör med kompositkabel. Jag har testat inställningar/grafikkorts-menyn men jag hittar inget om att klona där (mitt grafikkort heter Radeon X800).
Vad kan man göra?
Citera
2008-03-18, 21:19
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brox
har samma jävla skit problem nu när jag fick hem min nya tv...

köpte en dvi till vga kabel , på datorn står de samsung där man väljer clone skärm men tv jäveln har pc bara grått markerat i menyn....

hjälp?

Precis, som du säger "PC är bara gråmarkerad i menyn". Skitirriterande. Jag har inte fått det att funka än.
Kanske jag ska åka till SIBA och köpa en ny kabel.
Eller så trycker jag så hårt jag kan på TV-skärmen med tummen på den där gråmarkerade PC-skiten.
Citera
2008-03-25, 16:38
Medlem
dajjes avatar
Tv-Out

Tjenna!

Jag har ett problem med min tv-out, när jag ska byta från datorn till tvn så ska man ju kunna ha på båda samtidigt. Men den funktionen funkar inte längre. Det har funkat tidigare.

Någon som har svar på denna fråga?
Citera
2008-03-26, 00:17
Medlem
dajjes avatar
Ärligt, det borde ju vara nån som kan liiite om det här? Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.
Citera
2008-03-26, 01:50
Medlem
antagonistens avatar
Ge oss mer information.
Vad är det för grafikkort? Har du installerat någon ny mjukvara på sistone?
Vad använder du för metod för att köra TV-Out?
Citera
2008-03-26, 07:57
Medlem
dajjes avatar
Jag har ett Radeon 800X. Nej jag har inte uppdaterar drivrutinerna, det är ju det som är konstigt. Det bara sluta funka över en natt. Tyvärr så finns det inte så mycke mer information som jag kan ge.
Citera
2008-03-26, 08:16
Medlem
fuskas avatar
Samma sak för mig.
Det sluta funka bara så där för kanske 2 eller 3 månadersen.
Har ett Radeon x1950.

Störigt som bara den att man måste byta skärm hela tiden och joxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in