Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Hmmm...
Jag får det fortfarande inte att funka. Har ATI Mobility Radeon 9000 och den har bara svhs-utgång. TV:n har två scartingångar (en Grundig ST70-700 NIC/TOP) men det spelar ingen roll vilken man stoppar den i.
Kanske är det helt enkelt så att tv:n inte fixar svhs.
Finns det ingen stans man kan köpa en grunka som konverterar svhs-signal till komposit? Kanske framkallar jag asgarv med den frågan men den risken tar jag. Är helt totalt okunnig på sådana här grejer.
jag skulle testat med s-video -> komposit adaptern som du skrev om innan. jag fick med en sån till mitt radeon 9000 kort, som iofs sitter i en stationär dator, men det borde ju funka lika.
läste ngnstans att man bör ha apparaterna avstängda när man kopplar ihop dem, annars kan tv-chippet på grafikkortet skadas. hur sant det är vet jag ej, men jag brukar göra så iaf.
edit:
ska tillägga att jag också haft problem med att få färg vid koppling via s-video till tv. både med s-video -> scart adapter samt till en tv med s-video ingång. så jag kör med ovan nämnda s-video -> komposit (rca) adapter, och det ger färg. hur stor kvalitetsförlust det ger vet jag ej, men komposit är en sämre signalförmedlare än s-video.