2004-08-06, 20:18
Medlem
Mja vettfaen alltså. Fixade det dock genom att klona och köra överlappning.
Hade dock varit lite smidigare att köra förlängt och fullskärm.. menmen. Inte fy skam detta heller
Citera
2004-08-09, 21:45
Medlem
oGGos avatar
Kvalitén suger häst vid TV out!

Hej!
Den senaste tiden har jag haft problem med min TV out från dator till TV.
problemet ligger i att när jag satt på allt så får jag en mycket flimmrig bild.

Jag har testat att ansluta mitt kort som fö. är ett Radeon 9600 Pro, både via kablage och trådlöst, det blir varken bättre eller sämre.

Är det någon som har samma problem som jag?

Grejjen är den att det fungerade fint förut, men på sistone har skiten klappat ihop ordentligt. En formatering med ren XP installation gjorde heller inte susen!

Notera att det går fint att kolla film på datorn, men såfort det kommer till TV out så kackar det ihop!

Någon som sett/hört/upplevt detta själva, som kan upplysa?

Tacksam för svar
Med Vänliga Hälsningar
oGGo

Edit: Jag slänger med en liten mobilkamerabild också så ni får se hur det ser ut!
Citera
2004-08-09, 21:50
Medlem
Bunkers avatar
Inte för att jag e en expert men det verkar som att tv-ut-chippet klappat ihop.
Citera
2004-08-09, 22:23
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Hmm... mina enda tankar är att kanske frekvensen eller upplösningen har blivit knas. Men om det fungerat tidigare så borde det inte vara det. Testa att sätta tvn som primär bildskärm (eller hur det nu är man få det ändrat i ATIs inställningar). Kolla också upplösning och frekvens på tv-uten (det brukar vilja vara 50hz men upplösning brukar det fungera med diverse beroende på hur bra tvn är).
Citera
2004-08-09, 22:45
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunker
Inte för att jag e en expert men det verkar som att tv-ut-chippet klappat ihop.
Det har jag också tänkt på, men liksom försökt förtränga... av kanske förståerlig anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Hmm... mina enda tankar är att kanske frekvensen eller upplösningen har blivit knas. Men om det fungerat tidigare så borde det inte vara det. Testa att sätta tvn som primär bildskärm (eller hur det nu är man få det ändrat i ATIs inställningar). Kolla också upplösning och frekvens på tv-uten (det brukar vilja vara 50hz men upplösning brukar det fungera med diverse beroende på hur bra tvn är).
TVn står som primär bildskärm med upplösning 1024*768 @ 60Hz... har alltid funkar förut det med!
Jag testade 800*500 @ 56hz nu men det vart samma!
Citera
2004-08-09, 23:01
Medlem
Bunkers avatar
Har du testat äldre drivisar? Vet själv hur det kan vara med drivrutiner till mitt kort och tv-ut...följer inget logiskt mönster, ibland funkar det och ibland inte.
Citera
2004-08-10, 10:52
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunker
Har du testat äldre drivisar? Vet själv hur det kan vara med drivrutiner till mitt kort och tv-ut...följer inget logiskt mönster, ibland funkar det och ibland inte.
skal testa!
Citera
2004-08-10, 12:35
Medlem
Kanqins avatar
Sladden hel?
Citera
2004-08-10, 14:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Är bilden bra direkt du startar upp datorn, vid POSTen? I så fall är det inget fel på kortet utan på någon drivrutin. Är den kass då också är det läge att kolla upp sladden och kontakterna.

Jag har ett Radeon 9500PRO och på det gick TV-OUT chippet sönder. Bilden blev mörk och grön. Jag antar att det beror på att kortet gick för varmt ett par gånger för mycket.
Citera
2004-08-10, 14:45
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanqin
Sladden hel?

Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Jag har testat att ansluta mitt kort som fö. är ett Radeon 9600 Pro, både via kablage och trådlöst, det blir varken bättre eller sämre.
Citera
2004-08-13, 19:15
Medlem
Eftersom du har ett radeon kort så kan jag bara säga att om du är lite händig så bör du titta in detta: http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/
Ett projekt som kräver lite lödning men som ger en bättre bild än allt annat. Inte så bra att ha till spel dock eftersom man inte ska leka för mycket med olika upplösningar med mera. Behöver du hjälp kan du läsa på sweclockers forum och då denna tråd: http://forum.sweclockers.com/showthr...ighlight=tvout
Citera
2004-08-22, 22:11
Medlem
Ultimates avatar
Smidig TV-out

jag undrar hur man på ett smidigt sätt kan se datorn från tv:n. just nu så vet jag inget annat sätt än att ställa in tv:n som "första bildskärm".
finns det typ program som gör det enklare? förklara isåfall så blir jag glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in