2026-05-10, 22:39
Medlem
&
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Men det här som tas upp i P3 dok om när SVDs reportrar åker till Gitt gays brors villa efter ett tips och typ "alla" känner igen honom på en bild dom visar upp. Sen är det en servitris som också känner igen honom men säger att personen rökte. Han kallades ju till och med "Don Erik".

Denna andra person som också heter Erik måste ju vara sjukt lik.

Jag lyssnade på P3 -dokumentären ifrån 2006 och reagerade på just detta, som skrevs häri 2011. Ett par till har påpekat detsamma, under årens lopp, men det överskuggas helt av inlägg om att CEB bragts om livet och butlerns öde/inblandning.

Lyssnar man till dokumentären inser man att CEB kände "alla" och hade kontakter över hela världen. Han skulle ha träffat Carolina Gynnings far, när han försvann . Företaget Sandvik, som betalade ut pension till sin fd VF, var inblandad i mycket under 1989-90-talen och alltså även här. Det finns mycket smått och gott att hämta i detta fall. Självmord är uteslutet och mord tror jag inte på. Hela historien med "butlern" har blåsts upp, som en avledning, inte minst mha vännerna Ian W och Henning S. Jag tror att CEB, ena dagen värd 2,5 miljarder och nästa skyldig 1,3 miljarder, lämnade Sverige och att hans anhöriga kände till detta. Det är inte alls långsökt, att han verkligen begav sig till skånskan Git Gays brors hus i Paraguay. Källan bakom tipset var mycket trovärdig, enligt Svd-journalisten. Den plötsliga tvärvändningen med storyn med servitrisen och rökning lät som ett påhitt. Något kan ha hänt, som gjorde att de valde att inte publicera. CEB var 74 år när han stack. Det är rimligt att tro att han verkligen avled, när barnen begärde dödförklaring 2008. Han var då närmare 90 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in