• 1
  • 2
2011-04-11, 19:23
Medlem
Hejsan skulle vara intressant o se vad ni känner av för negativa effekter / biverkningar av snus? skriv gärna vad det är för sort och så, själv så snusar jag mest Göteborgs rapé/ tre ankare men eftersom jag har fått problem med illamående konstant så har jag lagt de halvt på hyllan, det är min biverkning.
Citera
2011-04-11, 19:28
Bannlyst
Snus är helt enkelt inte för dig. Den enda bi-effekten jag skulle kunna tänka på mig är abstinens när man inte har snus.
Citera
2011-04-11, 19:30
Medlem
dekanmis avatar
Tandköttet har dragit sig upp en bit, vilket är ganska missprydande. Tänderna blir väl lite missfärgade också. Annars har jag inte upplevt något speciellt, förutom att jag inte kan vakna på morgonen utan snus.

Snusar just nu rapè eller kronan vit, beroende på hur glad plånboken är.
Snusat i 7, snart 8, år.
Citera
2011-04-11, 19:30
Medlem
Banksias avatar
Illamående? Hur länge har du snusat?

Har hållit på i snart 6 år och dom enda nackdelarna är ju att de kostar, beroende, åt helvete med tänderna,tandkött och munhygien (om du inte sköter det ordentligt munskölj, tandtråd, borsta regelbundet m.m.). Annars inget annat...

Snusar enbart General original.
Citera
2011-04-11, 19:31
Medlem
SkitAnonyms avatar
Det spelar ingen roll vilken sort du snusar förutom smaken kanske (och nikotinhalten såklart).

Att du mår illa kan bero på att du inte är van vid nikotin (du får nickokick).

Mina biverkningar genom åren har väl vart ömmande tandkött (när jag vart vaken överdrivet länge och snusat konstant i över ett dygn) och några enstaka jobbiga nickokickar.

Högre blodtryck och sämre kondition är väl något alla märker i början när de börjar snusa.

Varför vill du veta detta?
Citera
2011-04-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banksia
Illamående? Hur länge har du snusat?

Har hållit på i snart 6 år och dom enda nackdelarna är ju att de kostar, beroende, åt helvete med tänderna,tandkött och munhygien (om du inte sköter det ordentligt munskölj, tandtråd, borsta regelbundet m.m.). Annars inget annat...

Snusar enbart General original.

3 år, från och till men tror kanske att kaffet är boven i mitt illamående drama, läkaren har iallafall inte konstaterat något.
Citera
2011-04-11, 19:34
Medlem
90% av kvinnor man möter vill inte pussa en.

Samt dålig tandhygien
Citera
2011-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420mary
3 år, från och till men tror kanske att kaffet är boven i mitt illamående drama, läkaren har iallafall inte konstaterat något.

Inte efter snusen utan varje morgon/förmiddag innan jag har tagit snusen.
Citera
2011-04-11, 23:06
Medlem
Rakiis avatar
Har fått sår på tandköttet men det läker efter ett tag om man inte snusar på den sidan.
Citera
2011-04-12, 00:04
Bannlyst
Mitt tandkött har fuckat upp sig..
Citera
2011-04-12, 08:13
Medlem
Maryluxs avatar
En satans djävla abstinens som sätter sig så fort jag är utan snus i mer än en timme... I skrivande stund har min prövning pågått hela den förbannade natten...

MEN! Om en dryg timme ska jag köpa mig en fin dosa.. åååhh jag skakar av upphetsning av blotta tanken på att slänga upp en liten rackare
Citera
2011-04-12, 09:43
Bannlyst
Det är väl att tandköttet dragit ihop sig lite granna. Men annars vet jag inte, orkar faktiskt inte bry mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in