• 1
  • 2
2011-04-10, 22:03
Medlem
Hej alla, nu är det så att jag har slutat snusa igen.. jag slutade snusa i somras och har snusat lite från och till eftersom jag får problem med illamående och uppblåst mage och liknande, grejen är nu att jag har ett konstant sug efter min kära tre ankare.. Jag har nu märkt att jag alltid har några extra hundringar i plånkan och suget är där.. Jag tänkte köpa en dosa och ha en och smutta på på fredagar eller liknande men eftersom jag inte vill bli beroende och må dåligt igen så tänkte jag köpa en dosa och hålla den till att festsnusa / helgsnusa. Om jag snusar 2 varje fredag så kommer jag ha dosan jättelänge och hur länge kommer den hålla? vill ha en dosa och inte köpa ny och ny och ny och sedan dagligen. tackar för svar.
Citera
2011-04-10, 22:09
Medlem
hajamptres avatar
Det är väl individuellt, jag personligen hade inte klarat det. Men med lite självdisciplin klarar du det nog.
Citera
2011-04-10, 22:12
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Helgsnusa är nog lättaste sättet att hitta tillbaka till ett gammalt hederligt beroende.

Pratar ur erfarenhet. Man söker ständigt efter anledningar, sitter själv nu med en snus dosa och tro mig. Hade hellre suttit utan.
Citera
2011-04-10, 22:19
Medlem
ja det är jobbigt att vara beroende och så men jag tror faktiskt att jag klarar detta, hur länge håller en dosa? vill ha den ett bra tag för att sedan ta uppehåll och så.
Citera
2011-04-10, 22:21
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420mary
ja det är jobbigt att vara beroende och så men jag tror faktiskt att jag klarar detta, hur länge håller en dosa? vill ha den ett bra tag för att sedan ta uppehåll och så.
Har du den i kylen håller den nog ett par veckor, kanske längre. Har för mig att det går att slänga in snus i frysen också, isåfall håller den nog månader. Kanske behöver återfuktas lite om dom blir gamla och torra bara.
Citera
2011-04-10, 22:22
Medlem
Stormorfar, Jag hörde någon prata om att lägga i en skiva gurka i dosan för att återfukta snusen, funkar det tror du?
Citera
2011-04-10, 22:27
Bannlyst
Citat:
Stormorfar, Jag hörde någon prata om att lägga i en skiva gurka i dosan för att återfukta snusen, funkar det tror du?

Gäller nog bara lössnus.. Vad jag hört i alla fall.
Citera
2011-04-10, 22:48
Medlem
ChrisOs avatar
Snus är bra!!!
Citera
2011-04-10, 23:10
Medlem
Du kommer bli beroende väldigt snabbt...
Citera
2011-04-10, 23:32
Medlem
hajamptres avatar
Citat:

Well, funkar lika fint med en skvätt whiskey i snusen också. Det bör gå på portion också, men det används väl mest för lössnus.

Och eftersom du hade ett par hundringar över som du säger är det väl inga problem med att köpa en ny om den gamla smakar dåligt?
Citera
2011-04-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Well, funkar lika fint med en skvätt whiskey i snusen också. Det bör gå på portion också, men det används väl mest för lössnus.

Och eftersom du hade ett par hundringar över som du säger är det väl inga problem med att köpa en ny om den gamla smakar dåligt?

Anledningen till att jag bara vill ha en dosa är för att jag vill kunna ta en på helgen, utan att köpa en ny dosa, eftersom det blir att jag tar nån och sen slänger och köper ny och ny och sedan r fast jag vill kunna snusa utan att bli beroende även fast de verkar vara omöjligt..
Citera
2011-04-10, 23:53
Medlem
Me0ws avatar
Ts, om du vill och kommer ihåg så får du gärna bumpa den här tråden om ett par månader och berätta om du lyckades hålla dig till att snusa på fredagar och helger... Jag tror att du kommer få det kämpigt om vi säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in