2011-04-10, 15:09
Medlem
Ska gifta mig i sommar och kommer därför att hyra klädseln. Den kavaj jag ska ha passar precis över axlarna och det är därför mycket viktigt att jag inte blir större över axlarna än jag är idag. Självklart vill jag fortsätta styrketränna ryggen då det är den muskelgrupp som jag får bäst resultat i.

Så nu behöver jag tipps på vilka övningar jag kan kör utan att bygga någonting på axlarna. Jag har dessutom framåtroterade axlar vilket nog gör att det finns ännu mindre spelrum i kavajen. Finns det några bra övningar för att bli av med detta?
Citera
2011-04-10, 15:13
Medlem
Du kan ju fortsätta på samma vikt som du kör nu, fast med flera repetitioner. Det borde leda till lika stor massa men smidigare och uthålligare muskler enligt vad jag lärt mig.

Edit: Det finns en övning när man står med ryggen mot en vägg, hela kroppen så nära väggen så möjligt, samtidigt lyfter du upp armarna över huvudet, samtidigt som de också är tryckta mot väggen, sen gör du rörelsen fram o tillbaka 5 gånger 3, någon som kan förklara bättre och kanske kan namnet på den? Hjälper för hållning
Senast redigerad av Patrick Bateman 2011-04-10 kl. 15:16.
Citera
2011-04-10, 15:51
Medlem
Jamaicabananers avatar
Litet kaloriunderskott och fortsätta som vanligt?

Grattis, förresten.
Citera
2011-04-10, 16:08
Medlem
Slackoffs avatar
Händer det ofta att du växer en storlek i kvartalet?
Citera
2011-04-10, 16:40
Medlem
Morgases avatar
Som någon annan sa kan du ju köra med samma vikt fast högre repetitioner, å andra sidan så borde du ju inte hinna bli så mycket större till sommaren och kan antagligen köra på som vanligt!

Grattis!
Citera
2011-04-10, 16:51
Medlem
Kör efter nervsystemsanpassning, 1-3reps med lång vila. Då jäklar blir du stark, men kommer inte att öka din muskelvolym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in