Citat:
Ursprungligen postat av
Cl1cker
Tjena! Jag har just startat en enskild firma, och jag ska bedriva konsulttjänster. Detta kommer främst göras i byggbranschen, vid till exempel projektering av byggnader, eller dokumentationer efter de är byggda.
Jag har förstått att jag behöver någon form av konsultansvarsförsäkring som skyddar mig ifall jag klantar mig i mitt arbete, men var hittar jag en sån till bra pris? Jag hörde med TryckåcHansa men de tog 8000 kr/år, vilket låter högt i mina öron.
Tacksam för svar!
Tjaba!
Jag vet att jag svarar på ett tre år gammalt inlägg och jag hoppas att det har gott bra för dig men jag måste ändå få ge en kommentar. Jag tycker inte du ska driva din verksamhet som enskild firma! Det kan stå dig dyrt! Det krävs endast ett konto med 50 000:- för att registrera ett AB och det bör man ändå ha som en grundtrygghet i likviditet. Ingen kan någonsin avkräva dig något mer än vad ditt AB förfogar över, om du inte har betett dig uppenbart bedrägligt. För din enskild firma står du personligen ansvarig och de kan jaga dig resten av ditt liv.