2011-04-10, 01:03
Medlem
svampinfektions avatar
Nu är det ju såhär att några av sjukdomarna som har smittat FB måste vara dessa nybackare som startar trådar utan att lära sig stava, vilket frustrerar mig något enormt, då man måste kämpa för att läsa något (vilket jag inte gjort sen lågstadiet) och föreställa sig hur denna utvecklingsstöra flashbackare har satt dit kommatecken så att jag slipper göra det åt honom.

Vi får dåligt PR när snuten kommer in och läser våra inlägg - massa av dessa aborterade foster som skriver på vårt forum förenklar detta, och jag kan tillägga att det hade varit jävligt vackert om mods hade börjat dela ut varningar till dessa idioter som har så himla bråttom att skriva sina inlägg att de glömmer simpel grammatik. Det är ju inte direkt tyska vi kör här. Känner mig som min flickvän när jag kommer för snabbt: otillfredsställd och äcklad - "någon snubbes tjära ligger och skräpar i min fitta, vilken jävla antiklimax," fast översatt till någon bisarr cypernätsliknelse där satsen är dessa grammatiskt inkorrekta inlägg och jag är horan som får ta emot det.

Nåja, helt orealistiska ska vi dock inte vara, man kan inte bota inkompetens. Jag föreslår istället att vi ska införa obligatorisk visningsbild bredvid sitt nick - först och främst hade det inte funnits något ojämnt mönster av fina bilder, fina bilder, något mongo med 3 inlägg och fina bilder. För det andra hade det varit så mycket enklare att relatera till p-pillerna om de hade små representationer av sig själva bredvid sitt namn. För det tredje hade det varit estetiskt fint .

Någon med mig?
Citera
2011-04-10, 01:11
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampinfektion
TEXT
Någon med mig?

Om det verkligen stör dig så himla mycket med retoriska brister i folks inlägg.. Vad fan gör du här på ett FRITÄNKANDE, ÖPPET forum?

Dubbelmoralen dunkar dig i skallen. Sök till något bokförlag som översättare om du inte klarar av Sverige i detta nu med immigrerande analfabeter som förpestar vårat språk.

PS: Jag är absolut ingen höjdare på att stava. Men jag kan lova att du fattar vad jag skriver.
Citera
2011-04-10, 01:14
Medlem
Voodooprastens avatar
Tycker ditt inlägg bara bevisar att du är en jävla idiot..

Du kanske inte tänkte så långt att de flesta på det här forumet lider av dyslexi?
Inte för att jag själv gör det men att du påstår att dessa är "inkompetenta" för du bara den här tråden och forumet till en låg nivå.

Du kanske kan ge exempel på några inlägg som stör dig så jävla mycket?
Citera
2011-04-10, 01:19
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Håller med om att det jobbigt, men absolut ingenting som jag tycker ska bli straffbart eller någon form av regel.

Tyvärr så börjar FB få samma sjukdom som /b/ aka. The Cancer That Is Killing /b/ Helt enkelt för många fags.
Citera
2011-04-10, 01:24
Medlem
svampinfektions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Håller med om att det jobbigt, men absolut ingenting som jag tycker ska bli straffbart eller någon form av regel.

Tyvärr så börjar FB få samma sjukdom som /b/ aka. The Cancer That Is Killing /b/ Helt enkelt för många fags.

Bögar?

Jag pratar såklart inte om dyxelektiker (hur fan stavas skiten). Vi snackar om idioterna, tror inte det är så svårt att skilja på dom, eller måste jag hitta exempel?
Citera
2011-04-10, 01:25
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Bögar?

Jag pratar såklart inte om dyxelektiker (hur fan stavas skiten). Vi snackar om idioterna, tror inte det är så svårt att skilja på dom, eller måste jag hitta exempel?

Nej, inte bögar. Fags är bara ett uttryck för idioter, smart-asses & troll.
Senast redigerad av a25zkmiz-premium 2011-04-10 kl. 01:25. Anledning: Glömde ett komma.
Citera
2011-04-10, 01:30
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Bögar?

Roligt att du startar en tråd om att införa obligatoriska straff för felstavande, när du själv inte ens kan stava till ett ord som Dyslektiker.

Citera
2011-04-10, 01:31
Medlem
svampinfektions avatar
Aja, självklart. Varför ni tar illa upp förstår jag inte, säger fan heller att man ska skriva inläggen som hemingway, bara inte göra det så extremt retarderat som denna snubben:

Citat:
"mitt mål är inte att äta värk tabletter varje dag men måste ha något som funkar när attackerna kommer för när skiten e som värst så tål ja inte varken ljud lr ljus tramadolen hjälpte men kan ju fan inte äta dom på grund av min eplidesi ja måste få mitt liv tillbaka vill inget hellre än att komma tillbaka till jobbet där ja trivs och slipper mkt av min ångest när ja kan tänka på annat men ska det fortsätta så här så tar ja den snabba vägen o lämnar planeten.... "
Citera
2011-04-10, 01:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Tycker ditt inlägg bara bevisar att du är en jävla idiot..

Du kanske inte tänkte så långt att de flesta på det här forumet lider av dyslexi?
Inte för att jag själv gör det men att du påstår att dessa är "inkompetenta" för du bara den här tråden och forumet till en låg nivå.

Du kanske kan ge exempel på några inlägg som stör dig så jävla mycket?
Nja, det är väl snarare så att minoriteten lider av dyslexi? Däremot är många unga och vet inte (de borde veta) hur man skriver o.s.v. Jag håller dock med TS om att många inlägg är jobbiga att läsa för att styckeindelning saknas och för att språket är helt bedrövligt.

Man behöver inte alls skriva perfekt, men att bara klumpa ihop text till en stor massa gör den svårläst och det vinner ingen på. Sannolikt är skolan den stora boven i dramat eftersom kraven på eleverna måste vara för låga...
Citera
2011-04-10, 01:37
Medlem
svampinfektions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nja, det är väl snarare så att minoriteten lider av dyslexi? Däremot är många unga och vet inte (de borde veta) hur man skriver o.s.v. Jag håller dock med TS om att många inlägg är jobbiga att läsa för att styckeindelning saknas och för att språket är helt bedrövligt.

Man behöver inte alls skriva perfekt, men att bara klumpa ihop text till en stor massa gör den svårläst och det vinner ingen på. Sannolikt är skolan den stora boven i dramat eftersom kraven på eleverna måste vara för låga...

Jag tror inte direkt att det handlar om inkompetens i vilket fall som helst. Det är ju bara lathet. Vi straffar ju andra lata brott på fb med, varför inte tydlig lathet som detta?
Citera
2011-04-10, 01:39
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Jag tror inte direkt att det handlar om inkompetens i vilket fall som helst. Det är ju bara lathet. Vi straffar ju andra lata brott på fb med, varför inte tydlig lathet som detta?

Tror du inte att det skulle bli ett missbrukande bland användarna av den regeln?

Tex att så fort man ser en felstavning så blir det en rapport.
Citera
2011-04-10, 01:44
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det kan vi tyvärr inte göra eftersom vi (mods) då gör oss till smakpoliser och det skulle inte alls fungera. Det moderator X tycker är helt okej kommer moderator Y tycka är bedrövligt... Tänk själv vilka problem det skulle skapa på ett forum med 100+ mods som var och en ska bedöma inlägg utifrån sin egen kunskap...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in