• 1
  • 2
2013-07-01, 16:16
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Hur lång tid ska det ta? Min förväntade tid går bara uppåt, är nu på 1h13m.
Beror på vad du valde för sorts radering. Tror det finns allt från snabbradering (hela disken markeras ledig men filerna finns kvar och skrivs allt eftersom över) till olika -pass. Till exempel en total radering där all data skrivs över eller 7-pass där allt skrivs över sju gånger. Snabbradering tar bara några minuter medan 7-pass kan ta flera timmar.
Citera
2013-07-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Beror på vad du valde för sorts radering. Tror det finns allt från snabbradering (hela disken markeras ledig men filerna finns kvar och skrivs allt eftersom över) till olika -pass. Till exempel en total radering där all data skrivs över eller 7-pass där allt skrivs över sju gånger. Snabbradering tar bara några minuter medan 7-pass kan ta flera timmar.
Nu har jag raderat och ska installera om, men för att göra det måste jag logga in på mitt ituneskonto. Är det något jag kan ta bort sen? Ska sälja datorn.
Citera
2013-07-02, 06:54
Medlem
Rassas avatar
Det blir lite dumt om du installerar om systemet med ditt Apple-ID (iTunes-konto). Då är det knutet till dig, och det vill du nog inte om du ska sälja datorn. Enklast är nog att informera köparen om detta, så att h*n själv kan köpa systemet med sitt eget Apple-ID. Det kostar ju bara 149 kr. Du kan ju vara snäll och dra av det på priset?
Citera
2013-07-02, 16:01
Medlem
Jag gjorde det här igår och då kom alternativet "Ta bort allt och installera om OS på nytt" (typ) fram som ett av tre alternativ vid ominstalleringen. Tog säkert 2 timmar sammanlagt inklusive tiden då datorn bara kollade DVDn av någon anledning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in