• 1
  • 2
2011-04-10, 00:44
Medlem
fittas avatar
Hej,

Jag försöker att bli av med ALLT som har med mig att göra i en macbook genom att återställa den till fabriksinställningar. Jag matade i installationsskiva för OSX och höll inne C under uppstart... jag fick där efter installera OSX och trodde allt var klart, men när jag loggar in så är det t,ex autologin med mitt namn på Skype, msn med mera. Jag är medveten om att jag kan ta bort det, men jag vill göra det grundligt... rubbet ska bort, den ska återställas. HUR?
Citera
2011-04-10, 00:49
Medlem
snilleochsmaks avatar
Du får helt enkelt formatera disken. Du gör det i disk utility när du är inne i OSX install.
Citera
2011-04-10, 01:07
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilleochsmak
Du får helt enkelt formatera disken. Du gör det i disk utility när du är inne i OSX install.

Hur kommer jag in i OSX install? Kanske är där jag varit tidigare...
Citera
2011-04-10, 01:12
Medlem
snilleochsmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Hur kommer jag in i OSX install? Kanske är där jag varit tidigare...

Var länge sedan jag formatera datorn. Det är alltså dit du kommer efter att du håller in "C".
Osäker på om den heter OSX installer dock. Hursomhelst,här står det iaf grundligt hur du gör.
Citera
2011-04-11, 21:58
Medlem
tryck i installationsskivan vid start och tryck in C, när installationsprogrammet startat öppnar du skivverktyg och raderar disken, sen är det bara att installera på nytt.
Citera
2011-04-12, 03:48
Medlem
Tydliga instruktioner på svenska finnes på:

http://support.apple.com/kb/HT3910?viewlocale=sv_SE

Mycket nöje!

Gheten
Citera
2013-06-28, 22:32
Bannlyst
men om man inte har en sån skiva kan man ladda ner den nånstans elr köpa den? vad heter skivan ens???
Citera
2013-06-29, 00:08
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jano197
men om man inte har en sån skiva kan man ladda ner den nånstans elr köpa den? vad heter skivan ens???
"OS X *kattdjur*"

Med äldre datorer följde en skiva med. Med nyare håller du in cmd-r vid uppstart för att komma åt en återställningspartition, ungefär som en inbyggd installationsskiva helt enkelt.
Citera
2013-06-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
"OS X *kattdjur*"

Med äldre datorer följde en skiva med. Med nyare håller du in cmd-r vid uppstart för att komma åt en återställningspartition, ungefär som en inbyggd installationsskiva helt enkelt.

Återställer den återställningspartitionen till fabriksinställningar?
Citera
2013-07-01, 14:50
Medlem
Behöver hjälp med steg-för-stegåterställning till fabriksinställningar då jag ska sälja min Pro. Den är late 2011 och kom förinstallerad med Lion, men kör nu ML.
Citera
2013-07-01, 15:15
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Behöver hjälp med steg-för-stegåterställning till fabriksinställningar då jag ska sälja min Pro. Den är late 2011 och kom förinstallerad med Lion, men kör nu ML.

Starta om, håll ner Cmd-R. Starta skivverktyg, klicka på Macintosh HD och radera. Avsluta skivverktyg, klicka på Installera Mountain Lion.
Citera
2013-07-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Starta om, håll ner Cmd-R. Starta skivverktyg, klicka på Macintosh HD och radera. Avsluta skivverktyg, klicka på Installera Mountain Lion.
Hur lång tid ska det ta? Min förväntade tid går bara uppåt, är nu på 1h13m.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in