Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-10, 08:06
  #13
Medlem
Rutendos avatar
Funderat på att köpa fysiskt silver åt din bror? Desto mera jag läser verkar det vettigare och vettigare, fortsätter USA som de gör idag kommer nog silver bli en hit.
Citera
2011-04-10, 09:12
  #14
Medlem
Ksprs avatar
Om det rör sig om ganska mycket pengar så är flera företag att rekommendera, sprid riskerna!

Ta en titt på tele2, kan gå bra på cirka 2-5 år
Citera
2011-04-10, 12:36
  #15
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Neurovive, Medivir och Diamyd. Tre fina läkemedelsbolag som är snart på väg upp till nya höjder.

Börsveckan rekar dessutom Neurovive och Medivir i morgondagens tidning!
Citera
2011-04-10, 12:57
  #16
Medlem
Om han inte är så jätteintresserad av aktier och det är en present kanske det är kul att köpa något som går att koppla till honom?

Om nu ex hm är hans favoritbutik, köp hmaktier... Du förstår nog.
Citera
2011-04-10, 14:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Funderat på att köpa fysiskt silver åt din bror? Desto mera jag läser verkar det vettigare och vettigare, fortsätter USA som de gör idag kommer nog silver bli en hit.

Problemet med silver/guld är att när dollarn går ner så går svenska kronan åt motsatt håll, det reducerar avkastningen man får som svensk eller ännu värre för en norsk investerare.

Annars skulle jag rekommendera ett stabilt och bra verkstadsbolag som Atlas Copco, Sandvik eller SKF. Dessa gynnas dessutom av råvaruboomen i världen då dom producerar och säljer verktyg och maskiner åt den sektorn.
__________________
Senast redigerad av Dr.Bong 2011-04-10 kl. 14:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback