2004-09-23, 09:20
Medlem
Bleeps avatar
Diplomatisk post via kurirer som flyger mellan diplomatiska kontor med ngot enstaka dokument som de drtill har rtt att transportera utan att tullpersonal eller andra ppnar och lser det frseglade dokumentet... Existerar det fenomenet nufrtiden?

Eller anvnder de email med PGP eller ngon annan elektronisk distribution mnntro? Hur skert r dylikt, och trs de lita p det? Att diplomatpost skickas i speciella och frseglade postfrsndelser som hmtas vid flygplatser av skerhetspolis e.d. vet jag, men hur r det med extra viktiga dokument?

Ngon som vgar sig p en kvalificerad gissning?
Citera
2004-09-23, 10:45
Medlem
pafas avatar
jag har hrt att dom anvnder djungel trumma...fast i Ivrlden har dom
numera en trummaskin som skter allt detta...

fast detta var nog inte det svar du ville f...men var tvungen att ltta mitt lilla hjrta.

men tebax till frgan s om jag inte missminner mig fel s finns det sammarbeten mella lnder fr av lyssning av dator trafik. och med dom resuserna som man kan f numera med enkla intel servrar s r det ju inte s lngskt att dom kan de-cryptera det man skickar oavsett hur mnga bitar man anvnder. enligt mig s r allt en enda stor konsperation och JA fr er som undrar X-files r verklighets baserat precis som MATRIX
Citera
2004-09-23, 10:52
Bannlyst
Jag vet att Svenska Ambassaden har i Nigeria anvander sig utav sadan kurirpost nar dom skickar 'dox' till migrationsverket i Norrkoping...
Citera
2004-09-23, 11:33
Bannlyst
En bekant sade en gng att han mste vnta en mnad(!) p att f papper frn en svensk ambassad i Afrika som skulle transporteras med diplomatpost. Lter som papper i portflj p bananbten... N, men de har vl vissa fasta postavgngar fr lgprioriterade saker.
Citera
2004-09-23, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hycklaren
En bekant sade en gng att han mste vnta en mnad(!) p att f papper frn en svensk ambassad i Afrika som skulle transporteras med diplomatpost. Lter som papper i portflj p bananbten... N, men de har vl vissa fasta postavgngar fr lgprioriterade saker.

En gang per vecka, namligen Torsdagar...
Citera
2004-09-24, 01:04
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Jag vet att Svenska Ambassaden har i Nigeria anvander sig utav sadan kurirpost nar dom skickar 'dox' till migrationsverket i Norrkoping...
Tackar dmjukt fr svaret. Nyfikenheten stillad.
Citera
2014-08-12, 19:56
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Skte och hittade en trd dr mod. hnvisar till denna gamla trd.

Diplomat-post...
-Hur funkar det?
-Vem kan skicka?
-Vem kan ta emot?
-Varifrn kan man skicka?
-vart kan man skicka?
-Vad kan skickas? -storlek, vikt, vad-som-helst?
-Hur gr gr man fr att skicka?

All info interessant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in