2011-04-09, 16:21
Medlem
LawAbidingCitizens avatar
Hej! Min svåger har en 2 år gammal COMPAQ och har fått ett stort problem. Det fungerar att komma till inloggningsskärmen på Windows Vista, sen när man skrivit in lösenordet och ENTER så blir skärmen svart men man kan se pilen.

Vad kan detta bero på, hårdvaru eller mjukvarufel? vad kan man göra åt saken? skulle det fungera att omformatera?

Tack för hjälpen!
Citera
2011-04-09, 16:29
Medlem
Mackrills avatar
Hade liknande problem själv, så jag ominstallerade Windows. Funkade fint efter
Citera
2011-04-09, 16:35
Medlem
kan vara något program i autostart när datorn startar som saknar drivrutiner eller är gamla ,du kan ju testa att gå in i
KÖR och skriv msconfig sen in i Autostart och avmerkara alla Verkställ OK och starta om,du kan spara
sen några som du vill ha bredvid klockan igen och prova dig fram om det skulle visa sig vara detta
och sen köra windows uppdate.
Senast redigerad av Steven.Seagal 2011-04-09 kl. 16:40.
Citera
2011-04-09, 16:38
Medlem
TireFires avatar
Är inte detta ett inte helt ovanligt fenomen med just Vista? Black screen of death tycker jag mig hört talas om när det gäller detta och just Vista.
Citera
2011-04-11, 00:34
Medlem
psychotropics avatar
Oftast beror det på att bilden hoppar över till skärm #2 efter inloggning. Om du har en andra skärm, dvs.
Citera
2011-04-11, 01:00
Medlem
Lejdbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
kan vara något program i autostart när datorn startar som saknar drivrutiner eller är gamla ,du kan ju testa att gå in i
KÖR och skriv msconfig sen in i Autostart och avmerkara alla Verkställ OK och starta om,du kan spara
sen några som du vill ha bredvid klockan igen och prova dig fram om det skulle visa sig vara detta
och sen köra windows uppdate.

Blir inte detta lite svårt då skärmen är svart och man ser bara pilen? haha

testa starta datorn i felsäkert läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in