2011-04-08, 16:47
Medlem
Lekes avatar
När jag pratar i Skype och på MSN klagar folk hela tiden på att jag hörs dåligt. Jag går då in i kontrollpanelen och till ljud där jag på mikrofonens egenskaper höger ljudnivån till 100%. Detta fungerar ett tag men sedan börjar folk klaga igen. Jag går tillbaka och då har ljudnivån automatiskt sjunkit till cirka 20%. Det finns inget annat på nivåfliken som man kan ändra. Är det någon som vet hur jag löser problemet? Tacksam för svar.
Citera
2011-04-08, 17:53
Medlem
Kaptenenjons avatar
Höj den via skype? Sedan sänks ju volymen om du tex blåser eller skriker i mikrofonen. Undvik det.
Citera
2011-04-09, 13:42
Medlem
Lekes avatar
Det är redan på max i Skype. Som du säger så sänks ljudet automatiskt om man skriker eller blåser. Det är just det jag vill ändra då det räcker med normal samtalston för att ljudet ska sänkas.
Citera
2011-04-09, 13:49
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Har liknande problem, efter att jag köpt nya och bättre hörlurar, dock misstänker jag att det är ljudkortet som håller på att ge upp.
Citera
2011-04-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
När jag pratar i Skype och på MSN klagar folk hela tiden på att jag hörs dåligt. Jag går då in i kontrollpanelen och till ljud där jag på mikrofonens egenskaper höger ljudnivån till 100%. Detta fungerar ett tag men sedan börjar folk klaga igen. Jag går tillbaka och då har ljudnivån automatiskt sjunkit till cirka 20%. Det finns inget annat på nivåfliken som man kan ändra. Är det någon som vet hur jag löser problemet? Tacksam för svar.

Skype > Verktyg > Alternativ > Ljudinställningar > Bocka ur "Låt skype justera dina ljudinställningar" och "Justera automatiskt högtalarinställningarna" > Qapl'a!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in