Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-08, 14:05
Medlem
En kompis till mig har varit deppig sen en lång period tillbaks, han har även försökt tagit självmord för något år sen. Jag är rädd att han kommer göra ett försök igen inom kort pga följande.

En nära vän till han hade en lillebror som tog livet av sig för 2 veckor sen, det tog ju ganska hårt eftersom det var ju hans bästa väns lillebror.

Nu har jag fått veta att den här snubbens egna lillebror tog livet av sig igår, och är nu riktigt orolig över att han ska ta sitt eget liv inom kort.

Hur ska man göra för att få honom att fortsätta? Han har ju haft självmords tankar innan och det här gör ju verkligen inte saken bättre, och det bästa är ju egentligen att ringa och prata ut / ses och prata ut, men det känns som att jag går för fort fram eftersom det just har hänt. Jag är även orolig att det är försent om man väntar några dagar, så hur ska jag göra?

Mvh!
Citera
2011-04-08, 14:25
Bannlyst
Visa honom livets goda! Ta med honom ut på skogspromenader i fjällen och skogar, åk och bada, festa loss lite och var glada

Om inte det funkar är jag rädd att det enda som återstår är att lägga in honom på sjukhus/tvångshus...
Citera
2011-04-08, 14:26
Bannlyst
Vad är det för kretsar du rör dig i?! Tar alla småungar livet av sig där eller?!...

Hursomhelst, börja med att försöka få killen att prata ut om all sin olycka. Kanske är du själv stark nog att orka lyssna på honom? Har han nån kontakt med psykiatrin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in