Citat:
Ursprungligen postat av Karooo
Piercade mig för tre veckor sen uppe i brosket i örat och fick i förrgår bytt till en labret för att jag skulle kunna sova bättre på den sidan. Dock så satte min piercare i en för kort stav och därför har örat svullnat fruktansvärt mycket och kulan på labreten har åkt in lite grann i örat. Var inne hos min piercare igår och hon försökte få av den för att sätta i en längre stav men hon misslyckades för att det var så svullet. Fick tipset att ha is på för att få ner svullnaden, men har verkligen inte lyckats. Gått med is nu sen igår och ingen skillnad. Någon som har tips på hur jag får ner svullnaden eller få av piercingen?
Ska tillägga att jag har inte speciellt ont men som sagt är det svullet och riktigt rött.
Nu kör jag lite "finn fem fel" på ditt inlägg och allvarligt talat, vilken studio och vem har gjort den?
Alltså... Labret är till för labret. Man sätter i tillräckligt långa smycken från början, också för att man inte vill byta smycken i en nygjord piercing.. Man kan inte misslyckas med att sätta in en ny stav och sen låta kunden gå hem MED DEN GAMLA i, som till råga på allt är alldeles för kort! Nej! Och is...
Mitt tips är att gå till någon som KAN sitt jobb och därmed sätter i en lagom lång stav åt dig. Det är faktiskt det enda du kan göra, förutom att äta bra, sova bra och så vidare.