2011-04-08, 08:09
Medlem
Tjena.
Tro jag har hittat rätt kategori, annars får nån moderator gärna flytta trån.

Jag o ett par kompisar tänkte fara till Norge 2-3 dagar i början på Maj för att söka jobb. Då tänkte vi köpa mat och alkoholen i Östersund.

Men är det bäst att gå nånstans och växla till norska kronor eller kan man lika gärna låta dom vara på konto och betala via internetbanken, t.ex till vandrarhemmet som vi ska på bo o.s.v?

Jag har hört att om man betala med svenska pengar i Norge så tar dom en ganska stor avgift.

Tack på förhand!
Citera
2011-04-08, 08:21
Medlem
lapptopps avatar
det är skitdyrt att betala med svensk valuta i Norge.. växla innan är mitt råd..betala över nätet kan åxå innebära avgifter för varje transaktion. Kolla med din bank.
Has en bra helg..å trevlig tur.
Citera
2011-04-08, 08:52
Medlem
jolindbes avatar
Har ni inte Visa/Mastercard? Att betala vandrarhem osv. över internetbank till utländska konton medför ofta höga avgifter. Då är det bättre att köpa lite kontanter på Forex.
Citera
2011-04-08, 09:39
Medlem
Okej ja då vet jag exakt va man ska göre då!

Tack ska ni ha!
Citera
2011-04-08, 12:33
Medlem
midnighttrains avatar
beror väldigt mycket på vilken bank man har. vissa banker tar inga avgifter alls medans andra tar både växlingsavgift och procentpåslag på växelkursen. det bästa torde vara att starta ett norskt konto i en av bankerna som finns i både sverige och norge, typ nordea eller swedbank och sen föra över inom banken mellan de olika valutakontona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in