2011-04-07, 21:51
Medlem
Jag studerar just nu i USA och laser da bland annat en kurs i att debatera. Pa mandag ska jag ha en debatt om att legalisera prostitution. Jag har dragit lotten att vara imot en legalisering vilket ar ett problem for att det ar ganska latt att skjuta ner de argumenten. Sa jag vander mig till visdommen pa flashback? Vad ar era basta argumment for att det inte ska bli legaliserat med prostitution??
Citera
2011-04-07, 22:00
Medlem
Housemusikens avatar
Kan inte komma på något själv men jag hittade en tråd om ämnet, hoppas du finner det du söker
https://www.flashback.org/t308028
Citera
2011-04-07, 22:05
Medlem
Negerkludds avatar
Det öppnar upp för utnyttjande av människor i en beroendesittuation på ett sätt som är betydligt allvarligare än det är i andra yrken just på grund av att det handla om sex.
Citera
2011-04-07, 22:07
Medlem
WordWarriors avatar
Det vettigaste argumentet mot prostitution är nog att det kostar pengar att köpa sex...

Jag skulle hellre ha sex med en massa skönheter som gör det mysigt för mig helt gratis!! Om feministerna kan hjälpa till att fixa fram dessa så lovar jag dyrt och heligt att aldrig mer betala för sex...
Citera
2011-04-07, 22:12
Medlem
Att all forskning visar att de som är prostituerade har varit utsatta för sexuella övergrepp och misshandel som barn. Att ca 30% av de prostituerade har nueropsykriatriska sjukdomar såsom autism, aspberger, ADHD o.s.v. Att forskningen visar att de som köper sex inte nöjer sig med det utan att gränserna flyttas hela tiden. Ju fler sexköpare desto fler våldtäkter på kvinnor och barn. Sexköp ger alltså medelsvensson fler "fula gubbar" i sitt kvarter som letar barn på väg till skolan. Sexköp ingår i den negativa spiralen som ger ett "sjukare" samhälle. Myten om den lyckliga horan har vetenskapen dödat för länge sedan. Vad finns det för argument för sexköp?
Citera
2011-04-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Att all forskning visar att de som är prostituerade har varit utsatta för sexuella övergrepp och misshandel som barn. Att ca 30% av de prostituerade har nueropsykriatriska sjukdomar såsom autism, aspberger, ADHD o.s.v. Att forskningen visar att de som köper sex inte nöjer sig med det utan att gränserna flyttas hela tiden. Ju fler sexköpare desto fler våldtäkter på kvinnor och barn. Sexköp ger alltså medelsvensson fler "fula gubbar" i sitt kvarter som letar barn på väg till skolan. Sexköp ingår i den negativa spiralen som ger ett "sjukare" samhälle. Myten om den lyckliga horan har vetenskapen dödat för länge sedan. Vad finns det för argument för sexköp?

Jag trodde debatten skulle vara sanningsenlig och inte full av lögner och myter...
Citera
2011-04-07, 22:56
Medlem
Rifter666s avatar
Måste säga att du verkligen har dragit nitlotten. Kommer inte på nåt
Citera
2011-04-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida

Jag hoppas det där var tänkt som en shablonbild av förbudsivrarnas argument? För annars var det så många plattityder att man omöjligen kan ta det på allvar, plus lite extra kryddat med påståenden så hårresande löjliga att inte ens Gudrun Schyman skulle kunnat komma på dom. Jag menar sexköp leder till pedofili, jo tjena. Du glömde annars att onani leder till håriga handflator också .
Citera
2011-04-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkludd
Det öppnar upp för utnyttjande av människor i en beroendesittuation på ett sätt som är betydligt allvarligare än det är i andra yrken just på grund av att det handla om sex.

Okej om ett förbud mot prostitution faktiskt tar bort det och inte bara förvärrar situationen för dom som är prostituerade. Tror du verkligen att prostitution minskar bara för att det är olagligt? Om prostitution skulle va lagligt och reglerat skulle deras situation förbättras avsesvärt.
Citera
2011-04-07, 23:39
Medlem
Jag kommer fa jobba pa att ifraga satt min motstandare mer an vad jag kommer att bevisa min egen stand punkt Men det maste finnas nagra bra argument som kan fa amerikanarna att inse att de inte vill ha horor pa gatan Om inte flashback kan ge mig svar, vem kan da?
Citera
2011-04-07, 23:44
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det enda jag kan komma på är väl att man kanske kan bli tvungen att komma med i ett "register" om ifall att man köper en "laglig" prostituerad..
Citera
2011-04-08, 00:35
Medlem
"Låt oss inte heller begå otukt som många av dem gjorde; så dödades också 23000 på en enda dag"

"de måste avhålla sig från sådant som har orenats genom avgudadyrkan och från otukt"

"Låt oss leva värdigt, som det hör dagen till, inte med festande och drickande, inte med otukt"

"Ni skall avhålla er från all otukt"

"Se till att ingen gör sig skyldig till otukt"

Otukt, som prostitutionssamkväm är, är helt enklet fel. Dock är all otukt fel. Dvs för att vara mot prostitutionsumgänge måste man också vara mot all form av sexuellt umgänge utanför äktenskapet för att vara en trovärdig människa och inte en dubbelmoralist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in