• 1
  • 2
2004-09-22, 16:16
Medlem
Novves avatar
Bitch-tits och impotens i alla ära, men hörde av min idrottslärare (som tävlar friidrott på elitnivå) att pro-hormoner och anabola steroider kan skapa hjärtproblem. Att hjärtat som vi alla vet är en viktig muskel, också växer vid snabb muskeltillväxt. Sedan att det inte kan "gå tillbaka" så att det blir stort och slappt.
Citat från henne: "Det är därför många bodybuilders och andra som tar steroider dör vid tidig ålder p.g.a hjärtfel".

Hur allvarligt är detta och gäller det speciella typer av steroider, isf vilka?

/Novve
Citera
2004-09-22, 19:09
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novve
Bitch-tits och impotens i alla ära, men hörde av min idrottslärare (som tävlar friidrott på elitnivå) att pro-hormoner och anabola steroider kan skapa hjärtproblem. Att hjärtat som vi alla vet är en viktig muskel, också växer vid snabb muskeltillväxt. Sedan att det inte kan "gå tillbaka" så att det blir stort och slappt.
Citat från henne: "Det är därför många bodybuilders och andra som tar steroider dör vid tidig ålder p.g.a hjärtfel".

/Novve
asså det är en musklel så visst kan det växa och det går inte tillbaks helt man får "oxhjärta". om man får det eller inte är inviduelt sen tror jag väl att steroider med mer krut är värre än annat. många skiter i å köra hård cardio under tunga kurer för att undvika att "träna" hjärtat. jag vet en som åkt på problem med hjärtat så visst finns risken. arnold har ju opererat hjärtat oxå.
hoppas du vart lite klokare....
(rätta mej om jag har fel)
Citera
2004-09-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novve

/Novve

shit trodde det var Aelo... Fan har han slagit i skallen tänkte jag...
Citera
2004-09-23, 00:38
Medlem
Handlar mest om medfödda defekter då.
Det enda som steroider kan orsaka vad gäller hjärt problem är isf. pga dåliga blodfetter.

Oxhjärta är lite av en myt, det växer inte automatiskt bara för att du tar AAS.
Dock så finns det sprinters som råkat ut för det i samband med AAS.
Just för att hjärtat får jobba hårt under krävande konditionsträning.
Citera
2004-09-23, 10:36
Medlem
kaytees avatar
Man kan väl få förstorat hjärta bara av att träna extremt mycket också?
Citera
2004-09-23, 10:53
Medlem
ericfjortondes avatar
http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=59048
Citera
2004-09-23, 12:21
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=59048

intressant länk. Men det verkar mest vara kvalificerade gissningar. Det är upp till var och en att avgöra om man klarar av steroider eller inte tycker jag. Du Eric skall inte göra det. Skulle förmodligen gå riktigt snett iom att du inte känner till något om medicinerna. Jag vet att du funderat på det. Det är därför du är här på detta forumet hela tiden.
Citera
2004-09-23, 12:22
Medlem
vilken djevla skitartikel... hehe
Citera
2004-09-23, 14:37
Medlem
fy fan vilket bullshit*!!!! Tror jag smäller av!!

Tänker dom med arslet eller??
Jag tror nog mer på att många som är ostabila och våldsamma mm använder steroider. dom blir ju inte så av preppen dom använder, utan det är något gravt fel från början.
Herregud...
Citera
2004-09-23, 15:02
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
fy fan vilket bullshit*!!!! Tror jag smäller av!!

Tänker dom med arslet eller??
Jag tror nog mer på att många som är ostabila och våldsamma mm använder steroider. dom blir ju inte så av preppen dom använder, utan det är något gravt fel från början.
Herregud...
jo kanske men jag slogs som fan förr. och nu har jag fan inte nitat nån på 2,5 år sen jag börja preppa. jag mer mer nojjig på dom som glider med dålig självkänsla och är taniga som fan också helt plötsligt kaboom, stor som alldrig förr måste bli konstigt i skallen. fast jag vet ju psyko killar som börjat preppa och dom vart ju inte bättre direkt. sen vet jag en som åkte på psykos på testo körde 18 månader i sträck, han vart riktigt knäpp ett tag. men över det hela taget så tycker jag nog attt prepp boys är lugnare än andra om dom inte krökar eller pundar förståss.
Citera
2004-09-23, 16:55
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimoJohn
intressant länk. Men det verkar mest vara kvalificerade gissningar. Det är upp till var och en att avgöra om man klarar av steroider eller inte tycker jag. Du Eric skall inte göra det. Skulle förmodligen gå riktigt snett iom att du inte känner till något om medicinerna. Jag vet att du funderat på det. Det är därför du är här på detta forumet hela tiden.

Att det nog skulle gå snett har du säkert helt rätt i.

Att jag funderat på att pröva preparat, som gör mitt psyke och kropp en stor otjänst, har du dessvärre helt fel i. Jag skulle definitivt behöva lite extra muskelmassa men bara tanken på att skjuta i mig dopingskit ger mig avsmak. Jag värdesätter så mycket annat här i livet.

Jag är inne på en mängd olika trådar här på forumet. Ser inget problem i att kasta in lite kritik i dopingdebatten. Det ger ju er dessutom chansen att fila på era motargument. För dom lär ni ju behöva ibland
Citera
2004-09-23, 16:57
Medlem
Novves avatar
Ja artikeln var inte mycket att hurra över, random gissningar, myter och fördomar tycker jag det låter som, gav inte så mkt. Tack pit_bull_bob för ditt första inlägg iaf, fick lite bättre insikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in