• 1
  • 2
2011-04-07, 17:19
Medlem
TheKingOfPops avatar
Just nu är jag så VANSINNIG så jag är kapabel till i princip vad som helst!

Rätt vad det är sitter jag med min laptop (HP dv6) som är ungefär ett år gammal och skriver skolarbete. Pang! Allting blir bara helt kolsvart, som om någon drog ut strömmen! Strömsladden satt i och jag startade datorn igen... Går igenom dos och på väg in i windows säger det bara pang igen! Helt svart! Stendöd. Efter många om och men kommer den till sist in i Windows och jag lyckas rädda vad jag behövde rädda.
Detta var i förrgår och datorn har fungerat helt ok sen dess. Tills idag! Samma visa.. Datorn bara blir stendöd och helt svart, och nu har jag suttit hela eftermiddagen och kommer inte in i Windows. Trycker F11 för att systemåterställa och formatera om hela skiten, men kommer inte längre än några minuter in i grejorna innan allting bara stendör igen... Kommer inte under några som helst omständigheter in i Windows!!

Vad gör man??
Citera
2011-04-07, 17:21
Bannlyst
Har haft liknande problem.
Efter Windows Xp bilden kommer upp så dör datorn.

Det jag gjorde va att låta den vila.
La in XP skiva och om installerade.

Sedan sakaffade jag mig bättre vent till laptopen.
Citera
2011-04-07, 17:27
Medlem
TheKingOfPops avatar
Den har vilat. Det hände för första gången för två dagar sedan..

Har f.ö. Vista och inga återställningsskivor/windowsskivor..
Citera
2011-04-07, 17:27
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Hade ett liknande problem med en HP. Det visade sig att hårdvaran hade skadats av överhettning och blev tvungen att lämna in den på reparation hos HP. Gick dock på garantin (turligt nog).
Idag stängs den fortfarande av vid hög processoranvänding, kanske en Kylplatta kan hjälpa --> http://laptops.techfresh.net/wp-cont...ing-pad-02.jpg
Citera
2011-04-07, 17:48
Medlem
TheKingOfPops avatar
Jag förstår. Datorn står alltid på sin kylplatta, men är endast igång när jag går iväg med datorn eller har den i knäet. Hade kylplattan igång dygnet runt innan men detta verkade göra fläktarna slitna och kylplattan började brumma konstigt (tydligen ingenting som klarar av att bara stå och gå)

Vet inte hur det är med kvalitén på kylplattor. Ska de klara av att alltid stå igång?
Citera
2011-04-07, 17:57
Bannlyst
om du vill kan jag skicka en Windows7 skiva och en nyckel för ett bra pris
Citera
2011-04-07, 18:02
Medlem
TheKingOfPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lypsal
om du vill kan jag skicka en Windows7 skiva och en nyckel för ett bra pris

Sånt köper man inte, det laddar man hem...
Citera
2011-04-07, 18:03
Medlem
Det är väll för mycket damm i datorn då. Kylplattor fördröjer bara det oundvikliga.

På Youtube finns flera filmer på hur man öppnar och gör rent. Undvik dammsugning bara. Finns säkrare sätt att göra rent som ger bättre resultat och som inte sabbar elektroniken.

Citat:
Ursprungligen postat av TheKingOfPop
Har f.ö. Vista och inga återställningsskivor/windowsskivor..
Wow. Ännu en som inte var för lat för att bränna skivorna. Du måste lära dig läsa meddelandena på skärmen och inte bara trycka nästa eller avbryt.

F11 för att installera om funkar inte alltid för den gömda partitionen sabbas ofta. Tex När man installerar om Windows med lånade/köpta eller brända skivor.
Senast redigerad av panpo98 2011-04-07 kl. 18:07.
Citera
2011-04-07, 18:06
Medlem
TheKingOfPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är väll för mycket damm i datorn då. På youtube finns flera filmer på hur man öppnar och gör rent. Undvik dammsugning bara. Finns säkrare sätt att göra rent som ger bättre resultat och som inte sabbar elektroniken.

Wow. Ännu en som inte var för lat för att bränna skivorna. Du måste lära dig läsa meddelandena på skärmen och inte bara trycka nästa eller avbryt.

F11 för att installera om funkar inte alltid för den gömda partitionen sabbas ofta. Tex När man installerar om Windows med äkta köpta Win skivor.

Var mycket noga med att bränna återställningsskivor till min förra laptop. Dock stod det över hela skärmen att detta inte behövdes med denna datorn och att man nu istället kunde återinstallera Windows med hjälp DOS... Sånt tror man ju på, framförallt om man om jag inte är en jättehöjdare på datorer..
Citera
2011-04-07, 18:12
Medlem
Japp, Nu vet du bättre.

Förresten, Måste du vänta ett tag innan du starta datorn igen eller att den dör snabbare och snabbare tills du låter den svalna?
Citera
2011-04-07, 18:18
Bannlyst
Jag vet att man kan ladda ner windows 7 .. men det är mycket bättre med äkta, försökte bara hjälpa till,
man kan inte få äkta utan att betala eller fixa en cd nyckel, man kan ta bort WAT med Remove WAT men då blir inte windows äkta.
Citera
2011-04-07, 18:22
Medlem
TheKingOfPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Japp, Nu vet du bättre.

Förresten, Måste du vänta ett tag innan du starta datorn igen eller att den dör snabbare och snabbare tills du låter den svalna?

Fan, hittade faktiskt återställningsskivor!! Jag hade trots allt gjort dem!
Dock funkade det inte bättre ändå... Startade med hjälp av skivan och kom en bra bit på vägen, men sen - kolsvart!

FAN!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in