2011-04-07, 16:47
Medlem
hjälp en arm jävel, känns som man ska va smart nog för klara räkna ut men står still

Fråga 1
Efter en lång period med varmt och soligt väder börjar det regna. När är det sämst väggrepp?

Alternativ A
I början av regnskuren

Alternativ B
När det slutat regna.

Alternativ C
När det regnat länge.

Fråga 2
Du kommer fram mot en cirkulationsplats och har för avsikt att köra rakt fram. Vilket av följande alternativ är det mest trafiksäkra? (Bilden!)

Alternativ A
Jag kör upp i jämnhöjd med lastbilen och följer den genom cirkulationsplatsen

Alternativ B
Jag avvaktar, det finns risk att lastbilen behöver extra utrymme i cirkulationsplatsen

Alternativ C
Jag kör förbi lastbilen i cirkulationsplatsen eftersom större fordon oftast har låg fart när de svänger

Fråga 3
Vad innebär detta vägmärke? (Bilden!

Alternativ A
Tyngdkraften kan komma att påverka min fart och därmed medföra att min bromssträcka blir längre

Alternativ B
Vägen är ojämn och lutar till höger

Alternativ C
Mötande trafik har väjningsplikt mot mig

Alternativ D
Märket varnar för uppförsbacke

Fråga 4
Vilket körsätt är bränslesnålast och bäst för miljön?

Alternativ A
Jag använder farthållaren så ofta jag kan

Alternativ B
Jag kör alltid med högt motorvarv

Alternativ C
Jag kör alltid med låg växel i uppförsbacke

Alternativ D
Jag kör alltid med hög växel i nedförsbacke
Citera
2011-04-07, 16:51
Medlem
toby79s avatar
ABAD
Men allvarligt,,, kollade du i boken innan du bestämde dig för att göra en tråd och fråga?
Citera
2011-04-07, 16:52
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Läs i boken kompis.

OnT: A - B - A - D
Citera
2011-04-07, 16:52
Medlem
Dr_Dollars avatar
Fråga 2
Alternativ B
Jag avvaktar, det finns risk att lastbilen behöver extra utrymme i cirkulationsplatsen

Fråga 3
Alternativ D

Försök att tänka att det är en /\ triangel, då mostvarande skylt är då uppförsbacke...då " ser" du lite lättare vad den betyder

Fråga 4
Alternativ D
Jag kör alltid med hög växel i nedförsbacke

Motorbroms is the shit!
Citera
2011-04-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
ABAD
Men allvarligt,,, kollade du i boken innan du bestämde dig för att göra en tråd och fråga?

Sista utvägen för lära sig är flashback.
Citera
2011-04-07, 16:54
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Fråga 3
Alternativ D

Försök att tänka att det är en /\ triangel, då mostvarande skylt är då uppförsbacke...då " ser" du lite lättare vad den betyder

Nej, då ser skylten ut så här
Citera
2011-04-07, 16:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Nej, då ser skylten ut så här

I stand corrected sir!
Citera
2011-04-07, 17:00
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellee

Sista utvägen för lära sig är flashback.

Nä, det är att öppna boken och läsa i den, inte bara titta på bilderna, även om det hade hjälpt dig med en hel del av dina frågor nu. Så jag lovar dig att du inte är i närheten av sista utvägen. Men är du verkligen det så föreslår jag att du lägger ner körkortsplanerna antingen helt eller delvis ett tag.
Klarar du inte av att lösa dom så kan jag berätta att det finns många andra frågor som tom jag får fundera en liten stund på.
Citera
2011-04-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Nä, det är att öppna boken och läsa i den, inte bara titta på bilderna, även om det hade hjälpt dig med en hel del av dina frågor nu. Så jag lovar dig att du inte är i närheten av sista utvägen. Men är du verkligen det så föreslår jag att du lägger ner körkortsplanerna antingen helt eller delvis ett tag.
Klarar du inte av att lösa dom så kan jag berätta att det finns många andra frågor som tom jag får fundera en liten stund på.

VARJE prov jag gör kostar pengar, och då körskolan vill man ska klara 63 rätt av 70 då de är 52 av 65 (5 är "fejk's" på teorieprovet) så vill jag faktiskt få höra andras åsikter om "kluriga" frågor,
Citera
2011-04-07, 17:14
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
VARJE prov jag gör kostar pengar, och då körskolan vill man ska klara 63 rätt av 70 då de är 52 av 65 (5 är "fejk's" på teorieprovet) så vill jag faktiskt få höra andras åsikter om "kluriga" frågor,

Är proven dyra? Proven jag gjorde på min skola kostade 50 kr för 10 st. prov (5kr/st.). Vilket inte är så mycket pengar om man ser till hur mycket körkortet kostar i sin helhet.

Nu är det ju så att de frågorna du ställde inte var det minsta kluriga, du snarare dumförklarade dig själv.
Citera
2011-04-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Är proven dyra? Proven jag gjorde på min skola kostade 50 kr för 10 st. prov (5kr/st.). Vilket inte är så mycket pengar om man ser till hur mycket körkortet kostar i sin helhet.

Nu är det ju så att de frågorna du ställde inte var det minsta kluriga, du snarare dumförklarade dig själv.

1 test kostar mer än vad jag tjänar på en månad så för mig är alla utgifter höga : )

Sen då du hade 1 fel så anser jag inte du ska säga vem som dumförklarar sig själv.
Citera
2011-04-07, 17:34
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
1 test kostar mer än vad jag tjänar på en månad så för mig är alla utgifter höga : )

Sen då du hade 1 fel så anser jag inte du ska säga vem som dumförklarar sig själv.

Förlorat ditt CSN-bidrag kanske?

Vilken fråga hade jag fel på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här