Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Costanza
Ne men oj då, vad jobbigt...
Ts och hans likasinnade kan nog vara bland de mest bittra och avundsjuka människorna jag stött på idag faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen

Jag har nog skrivit det minst bittra inlägget i min tråd!
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
Sådana har corteger och tillställningar kunde varit mycket mer underhållande om de hade haft lite mer finess bakom sig (exempelvis snubben som "körde" runt på en kontorstol var ju lite kul), i stället för den lite mer fjantiga klä ut sig, gärna halvnaken och göra lite "roliga" rörelser eller vad fan det nu kan kallas.
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Kan hålla med om att mycket där såg roligt ut men det finns skillnad på bjuda på sig själv och bjuda på sig själv: man kan göra det smart och smakfullt eller vulgärt och utan finess. Halvnakna killar och poliser med låtsaskukar kan vara en otroligt bra referens till någon händelse som jag missade men känns mer passande på gymnasiets karnevaler.
Varför verkar folk tro att alternativet till galna, alkoholfyllda upptåg var enda syfte är att vara så "crazy" som möjligt är att sitta knäpptyst och allvarlig hemma? I vanliga fall kan man umgås med människor på många olika sätt och med många olika aktiviteter där kanske en liten del av det hela handlar om galna saker, som för övrigt känns roligt just tack vare sin spontana uppkomst, och utan att behöva underhålla hela stadens befolkning.
+1 verkligen
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Håller med. Skit i vad dem gör, om de nu tycker det är roligt.
Jag tycker iallafall det är helskoj, spexa och stojja. Kanske lite för o-svenskt för vissa här inne? Måste studentlivet innehålla tråkigt soffsupandet och stela fester?
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Tror du missar min poäng. Han hävdade att det är svensk kultur att gå omkring på gatorna i lustiga kläder i någon sorts paradstil. Detta är ett ytterst osvenskt beteende då vi vill vara dämpade och återhållssamma. Vi har i princip inga traditionella kläder öhvt som ses på med blida ögon. Enda undantaget är om man har folkdräkt när man dansar runt midsommarstången.
Varför bestämmer ni vad som är osvenskt?

Det är ju obviously svenskar i paraden...bara dumt att generalisera när svenskar är olika. Det här är svenskar!
-------
Jag kan inte heller förstå varför vissa blir så piss-off'd på overallfolket här, kanske får jag veta det när jag börjar eller inte
Får väl helt enkelt hoppas på att det finns andra studentnöjen än super-exhibitionistiska parader och kalsong-trams

pubar, fester och annat roligt!