2011-04-07, 03:01
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=00lrwQfD20g&feature=related
Vet inte om jag är brådmogen men....stå o dansa i kalsonger för publik? hmm Känns smått krystat också.

Vill ha öppet sinne, men jag undrar är det många som tycker det här är kul?
Citera
2011-04-07, 03:15
Medlem
Kaptenenjons avatar
När man var liten togs man alltid med för att kolla på "cortègen". Tyckte det var kul då, nu inte lika mycket.
Senast redigerad av Kaptenenjon 2011-04-07 kl. 03:17.
Citera
2011-04-07, 04:44
Medlem
taigalps avatar
Det är kårliv.
Citera
2011-04-07, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flemur
Vet inte om jag är brådmogen men....stå o dansa i kalsonger för publik? hmm Känns smått krystat också.

Fattar du syftet med detta event? Smart, roligt och kreativt.

Tre egenskaper som krävs för Chalmers.
Citera
2011-04-07, 05:16
Medlem
Det där är kårliv i sitt esse.
C:a hälften av alla som studerar på teknisk högskola tycker att detta är helfestligt.
Citera
2011-04-07, 06:04
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flemur

Fy fan vad jag hatar chalmerister och deras fula jävla overaller!
Vad är poängen med att avsiktligt klä sig så fult som möjligt, supa sig redlöst full och vara allmänt mesig och fjantig?!

Ett rejälk kok stryk följa av ett par hundra timmars arbeta i en kolgruva hade nog gjort susen!
Citera
2011-04-07, 06:06
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phinix62
Fattar du syftet med detta event? Smart, roligt och kreativt.

Tre egenskaper som krävs för Chalmers.

Citat:
Ursprungligen postat av kringla
Det där är kårliv i sitt esse.
C:a hälften av alla som studerar på teknisk högskola tycker att detta är helfestligt.

Vad yrar ni om?
Det finns ingenting "provocerande" eller "kreativt" med att vara ful som stryk och allmänt töntig.
Ni är så pinsamma att man bara vill sjunka genom jorden...
Citera
2011-04-07, 06:45
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Det finns ingenting "provocerande" [...] med att vara ful som stryk och allmänt töntig.
Nej, för du verkar ju inte alls ha blivit provocerad.
Citat:
Fy fan vad jag hatar chalmerister och deras fula jävla overaller!
Senast redigerad av Snygg-Anders 2011-04-07 kl. 06:47.
Citera
2011-04-07, 07:14
Medlem
Citat:
Vad yrar ni om?
Det finns ingenting "provocerande" eller "kreativt" med att vara ful som stryk och allmänt töntig.
Ni är så pinsamma att man bara vill sjunka genom jorden...

Folk som börjar på vissa program på universitetet kommer liksom ut ifrån laboratoriet eller wow-världen för första gången och då kan det vara svårt med identitet, kompisar osv. Det är alltså killarna som är lite "geeky" som går i dräkter och håller på med sådana här spektakel. Men låt dom göra det och var glad för deras skull att dom får hjälp att hitta en gemenskap.
Citera
2011-04-07, 07:43
Bannlyst
Ja detta är mycket pinsamt och löjligt. Tyvärr blir de som ägnar sig åt detta kåta bara de tänker på detta. Något som ger mig rysningar bara jag tänker på det är sången "livet". Det finns alltså fjantar som på fullaste allvar sjunger denna sång under andaktsfull stämning. Ibland vill man bara sjunka genom jorden.
Citera
2011-04-07, 07:47
Medlem
David Pruttons avatar
Haha, ja, vad ska man säga?

Känner ändå att jag vill försvara studenter en del, av de studenter jag känner så är det en försvinnande liten andel som har något alls att göra med kårerna och dess verksamhet.

Själv undviker jag alla spex osv som jag sky pesten.
Faktum är att jag skäms av bara tanken.
Citera
2011-04-07, 07:55
Medlem
Tjejen håller på med kårliv och är väldigt involverad, och vad jag kan utläsa av folket som är just mest engagerade, är folket som tidigare blivit mobbade eller aldrig fick vara någon under de 1 första skolåren, deras humor är dessutom absurd och helt efterbliven. Att dansa i just kalsonger och leka mumintroll är så burleskt och festligt att de kissar på sig av skratt. För att inte tala om lekarna, dom vill de ta med på vanliga "Svenssonfester" för att lätta upp stämningen, medan alla andra på festen helst bara vill prata, lyssna på musik och njuta. Dock så kan sittningar vara trevligt

P.s Detta gäller absolut inte alla, men många som jag träffat på.

/MVH En som ej fattat grejen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in