Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Jag tycker imovane är bättre att sova på än stilnoct.
Antar att du vaknar typ 3,5h efter du ätit imovanen?
På stilnoct vaknar man efter 2,5h om man har svåra sömnproblem.
Jag somnar desutom bättre på imovane.
Desutom är stilnoct mer beroendeframkallande
Ända är väl att stilnoct inte smakar apa...
Men hur länge har du ätit imovane?
För mig försvann smaken efter någon månad.
Fråga efter theralen och nozinon, dom hjälper dig nog att sova längre.
Anars kanske nitrazepam vore något, är dock svåra att få, vissa tycker de är mycket bättre än stilnoct/imovane och vissa tycker de är mycket sämre...
Men asså vad är det du önskar dig av din läkare?
Narkos dygnet runt??
Jag har ätit Imovane i ett år till och från. I början sov jag iaf två timmar av den .. men nu är det varken till eller från om jag tar dom eller inte.
Då har Propavan/Lergigan funkat bäst hittils .. har ätit både Theralen och Atarax .. men det är Lergigan som funkat bäst .. men det har min kropp vant sig vid efter att ha ätit det dagligen i över ett år .. och ja jag vet att man kan göra uppehåll var tredje dag för att få full effekt igen, har provat det mer än en gång utan resultat.
Vad jag önskar mig av min läkare?
Att han lyssnar på vad jag säger och inte ger mig mediciner som jag redan sagt till honom att jag redan provat och att dom inte funkar ..
Och att han låter mig prova lite olika sömnmedel .. har som sagt inte provat tex Stilnoct, det borde väl vara precis som alla andra mediciner, idividuellt om det funkar eller inte .. enda sömnmedicinen jag eg provat är Propavan och Imovane, Theralen och Lergigen (+Atarax och en gäng andra liknande mediciner) är ju eg inte sömnmediciner utan används främst för deras lugnande verkar .. det är iaf vad jag fått för mig .. sen kan man ju ta dom tillsammans med ngt sömnpreparat för att känna att kroppen får lite ro innan det är dags att krypa ner i sängen.
Sen vet jag att tex Theralen funkar för många som just hjälp med att få sova en hel natt ..
/Maria