Jag har en TOSHIBA Qosmio F50, vars skärm är helt trasig. Jag har den inkopplad till en mini flat screen. Till poengen, kommer datorn fortfarande fungera om jag tar bort skärmen helt från datorn (locket)?
Jag har en TOSHIBA Qosmio F50, vars skärm är helt trasig. Jag har den inkopplad till en mini flat screen. Till poengen, kommer datorn fortfarande fungera om jag tar bort skärmen helt från datorn (locket)?
Ja det fungerar bra.
Det enda som kan bli problematiskt är det trådlösa nätverket.
Antenn(erna) sitter högst upp i skärmen.
Så om du vill forsätta använda wifi får du montera antennerna någon annanstans.
Notera att de måste monteras elektriskt rätt, de måste jordas på samma ställe som i skärmen, annars får du mycket svag signalstyrka...
Ja de ska fungera,, Ibland kanske man måste ange med ett kort kommando att man vill använda den extra skärmen och inte den inbyggda, oftast med tangenten FN+ nån av F1-F12 tangenterna ,den brukar vara markerad med en skärm liknande symbol.
Ja det fungerar bra.
Det enda som kan bli problematiskt är det trådlösa nätverket.
Antenn(erna) sitter högst upp i skärmen.
Så om du vill forsätta använda wifi får du montera antennerna någon annanstans.
Notera att de måste monteras elektriskt rätt, de måste jordas på samma ställe som i skärmen, annars får du mycket svag signalstyrka...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!