Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja precis, fast det finns fortfarande folk som hävdar att avtändningen på tobak är likvärdig med heroin.
"Avtändningen" från nikotin är till största del psykisk, jag har i alla fall aldrig hört talas om någon som fått bestående men eller i värsta fall dött av att sluta röka...Jag förstår dock vad du menar, det är ju så enormt mycket svårare i avseendet att det är så pass lättillgängligt, var du än vänder dig finns det folk som röker, du kan inte gå in på Pressbyrån eller ICA utan att se cigaretter (mja, nu använder sig ju många butiker av elektroniska system men ändå) etc.
Citat:
Ursprungligen postat av mombokolos
Säger det inte emot sig själt att du har rökt till och från i flera år. Du har alltså aldrig riktigt slutat utan att börja igen. Jag har också rökt till och från men tror det kommer ta 5-10 år innan jag är helt rökfri för alltid, alltså slutat röka.
Jag tycker egentligen inte att man behöver sluta röka om man inte vill, varje cigarett man skippar gör gott för hälsan och man kan med gott samvete röka ett paket eller två i månaden istället för som tidigare ett paket eller två om dagen.