Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-09, 17:26
Bannlyst
Att vetenskapen och teknologin är skadlig för människan.
Citera
2011-08-09, 17:27
Medlem
Eustaches avatar
Mina största insikter... I guess;

-Att man aldrig ska acceptera auktoritet
-Om man ger kärlek får man kärlek tillbaka, utan undantag
-Universum är otroligare än vad de flesta som vandrar runt på jorden idag kan förstå
-Att de som har mest makt i världen idag (och haft genom hela världshistorien) är de som är de mest skadade i huvudet
Citera
2011-08-09, 19:46
Medlem
Att allt som existerar är energi, därav är vi odödliga då energi aldrig slutar existera.
Allt är energi alltså är vi ett med alltet.

Det är vi som är gud
Citera
2011-08-09, 20:20
Om man vill ha något så måste man jobba för det.
Citera
2011-08-10, 00:13
Medlem
vafannuras avatar
"Det som är sanning idag, är inte nödvändigtvis sanning imorgon. Sluta jaga morgondagen, eller för den delen stirra dig blind på allt nostalgiskt gårdagen gav." - Kontenta: Lev i nuet! (Klyschornas klyscha, men har med tiden inset att det är där jag har möjlighet att hitta mitt svar på livets gåta).
Citera
2011-08-10, 01:17
Medlem
Odesolerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Fint och vad har det med mig och mina insikter att göra?

Jag har inte hittat den universella sanningen (Inte vad jag vet i varje fall...) och jag vet inte vilken skillnad jag kommer att göra i universum (Eller ens till skillnad från vad?) men att påstå att ingen annan heller har gjort det (I och med ditt "vi"-resonemang.) tycker jag är lite väl självgott, till och med för den här tråden...

För övrigt så beskriver inte ordet "bör" ett realistiskt tillstånd; det visar bara på en önskan om hur något skulle kunna vara men inte är...

Jag har ingen känd avkomma och därför blir ditt resonemang kring mina eventuella efterlevande lika intressant som att diskutera varför gröna hundar inte är blå (Det leder inte särskilt långt innan det bara blir lite väl absurt för att jag ens skulle orka engagera mig i en sådan diskussion just nu...)...

Om det är en del av vad du har kommit fram till hittills i ditt liv så är det säkert bra, men det är inte vad jag har kommit fram till och det ändrar inte heller mitt sätt att se på det hela. Men tack ändå för att du åtminstone tog dig tid att lägga fram din syn på det hela.

Hörrö du, berätta då för mig hur du har kommit fram till att ingenting spelar någon roll? Vad är ingenting och vad är någonting i det sammanhanget för det första? Spelar någon roll för vad, för dig?

Du stirrar dig blind på orden och missar budskapet, inget roligt alls att diskutera med.
Citera
2011-08-10, 01:21
Medlem
rottenbones avatar
Självkontroll är viktigt och moral ger en bra självförtroende. (haters gonna hate)

Man ska aldrig sluta läsa böcker.

Media och stora delar av internet är koncentrerad misär, undvik för maximal lycka.

Fysisk aktivitet är lika nödvändigt för psyket som mat och vatten är för kroppen.

Samt, dröm om livet du vill ha, världen som du vill se och kvinnan du vill ska stå med dig.

Konceptet jag kör på nu, funkar fan så bra
Citera
2011-08-10, 01:23
Medlem
Limefruits avatar
Om du verkligen vill få något gjort, gör det själv.

Ödsla inte energi på folk som får dig att må dåligt.
Citera
2011-08-10, 01:27
Medlem
Marsovs avatar
Jag känner mig lärd när jag läser den här tråden.
Citera
2011-08-10, 01:48
Medlem
Enigms avatar
Lever man enbart för att planera inför imorgon glömmer man bort att leva.

Sätt pris på de små sakerna i livet!

Det är vi som ska lära oss av barnen inte tvärt om.

Det är aldrig fel att ha en back-up plan!
Citera
2011-08-10, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urim-Tummim
Att allt som existerar är energi, därav är vi odödliga då energi aldrig slutar existera.
Allt är energi alltså är vi ett med alltet.

Det är vi som är gud

Det där var väldigt klokt sagt.

tack.
Citera
2011-08-10, 09:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odesolerf
Hörrö du, berätta då för mig hur du har kommit fram till att ingenting spelar någon roll?

Ganska irelevant fråga...
Jag har kommit fram till det genom erfarenheter, tankar, diskussioner, upplevelser, efterforskningar och allt annat som jag har gjort hittills i mitt liv som ligger till grund för att besvara TS frågeställning.
Vad trodde du?

Citat:
Vad är ingenting och vad är någonting i det sammanhanget för det första?
Spelar någon roll för vad, för dig?

Läs mina tidigare inlägg i tråden.

Citat:
Du stirrar dig blind på orden och missar budskapet, inget roligt alls att diskutera med.

Nej jag stirrar mig inte blind på orden, men eftersom jag vet deras semantiska innebörd så blir "budskapet" betydligt intressantare enligt mig.

Men vad har "orden" med mina insikter att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in