2012-12-31, 00:09
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannievegas
Hade inte tänkt att säga något, men eftersom du benämnde mina personliga axiom för "white trash" (Jag ser ingen koppling eller ens hur det är applicerbart), borde du få höra att du är korkad. Men det är klart du bryr dig inte om "Andras åsikter" och hade ett "politiskt ämbete". Tror även din lilla kompromissade hjärna kan snappa upp ironin i det där.

Naturligtvis menade jag inte WT i bemärkelsen "White trash", utan snarare WT i bemärkelsen "Wide Thinking". Ditt tänkande är alltså såpass brett och såpass utspritt i den västerländska kulturen, att det inte blir annat än klyschor och dumheter. Jag anar att du inte la allt för mycket tanke bakom dem, för du verkar kapabel till så mycket mer.

Må väl och gott nytt år min vän, vi är inte så olika som du tror!

M. Hohner
Citera
2013-01-01, 17:57
Medlem
kontaminations avatar
Allting är en fråga om hur man definierar saker och allting är relativt. Det är nog där jag står i livet just.
Citera
2013-01-02, 03:03
Allt kan bli så mycket bättre. Det gäller bara att förneka sin inbyggda pessimism.
Citera
2013-01-02, 14:04
Medlem
Att inget är absolut.

Har hjälpt mig personligen genom många oväder.
Citera
2013-01-02, 14:12
Bannlyst
livet är en enda plåga , med bara olika grader av smärta . man föds ensammen och stor risk att man dör ensam åxå . kärleken spricker förr eller senare , ta vara på varje dag . det du inte vet nått av lider du inte heller nått av . lita inte på någon !!!!
Citera
2013-01-03, 00:25
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
livet är en enda plåga , med bara olika grader av smärta . man föds ensammen och stor risk att man dör ensam åxå . kärleken spricker förr eller senare , ta vara på varje dag . det du inte vet nått av lider du inte heller nått av . lita inte på någon !!!!

Varför föds man ensam men kanske inte dör ensam? Är ju troligen ensammare att dö än att födas.

Annars tycker jag dina ord är sanna. Å andra sidan så kan och bör man se på det på ett annat sätt, se humorn i idiotin.
Citera
2013-01-03, 00:30
Medlem
Sumsarrs avatar
Det som bygger karaktär är vad du gör när ingen annan är i närheten.
Citera
2013-01-07, 08:36
Medlem
Blodsritens avatar
Man är sin egen lyckas herre, i det allra flesta fall.
och
Man skall inte förvänta sig något positivt i livet. Man skall vara neutral. Och när någonting bra händer, smakar det jättegott

Mer kloka insikter har jag inte ännu hunnit skaffa mig...
Citera
2013-01-07, 14:35
Medlem
Farligmans avatar
Livet är farligt, varje dag är en risk.
Citera
2013-01-07, 23:15
Medlem
Livet är meningslöst. Döden är verklig.

Rymden är gigantisk!

Begär är bara eländigt. Ha som mål att ständigt utvecklas, men få det till en positiv agenda.

Mänskligheten är på det stora hela primitiv och irrationell. Påverka dig själv och din närhet till det bättre, men inse hur den stora massan faktiskt fungerar.

Det är lättare än man tror att inspirera andra, även om de sällan visar det.

Fysik och matematik är de bästa förklaringsmodellerna för verkligheten.

Går du ständigt runt med existentiella frågor som last hör du till en minoritet.

Klok känner du dig bara om du är beklämmande illa upplyst om hur mycket du har kvar att lära om livet, universum och allting!
Citera
2013-01-08, 12:14
Medlem
Vetenskapen består av användbara teorier, men säger inget om verklighetens essens.

Livet saknar inte nödvändigtvis en verklig mening. (Säger du emot så får du allt ge mig bevis.)
Citera
2013-01-08, 12:37
Medlem
Sällan söker människan ordet klokhet genom sina egna ord,
Men det är klokt ur få aspekter att sprida dessa ord till andra om sig själv,
går inte det hem, bloggar man eller skryter.

Det slutar i något, för ingen ser något, men det ska ju finnas
så man väljer den som man inte ens känner, för att själv bli godkänd.

just nu ser jag en trend psykolokiskt, SD vinner mark,
trodde förra året att det blir 12% max.
Det kommer att ske förändringar, dom kommer minska till under 2.5% snabbt, när det väl e val

Rasismen växer för att jag gillar det, men jag e trött på negrer och börjar välja ngt som har kraft.
SD, tyvärr, sagan är så här, man får sitt frö, det växer, sen dör man
Moderaterna är mer genomtänkt, dom rasar inte än, max om fyra år
Sossarna är döda, dom förlorade förtroende, och gör, ingen gillar längre falska svin

det som kommer är trygghet, kanske kristdemokrater eller vänster, men då får dom sadla om lite i politisk lek... om 50 år har vi inga val alls. funderar på om det blir fotbollspariet som vinner om 12 år

jag är klok, för jag räknar i saker jag inte har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in