Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Är din pappa tillräckligt gammal för att ramla av pinnen eller drabbades din moder av t ex cancer, för isf ska du inte gå och tänka för mycket på det utan du har rätt att göra din egna val och du ska inte tvinga dig själv att skaffa barn bara för att.
Sedan tycker jag personligen att du är för ung för att skaffa barn då jag gissar på att du och jag är av samma årgång och det är ju ett 20 års kontrakt man skriver på om man skaffar barn och är du verkligen beredd i dagsläget att ta hand om ett barn/tonåring tills du är 40? Även om du inte vill göra karriär så kanske du vill resa eller gå någon kurs eller vad som helst egentligen. Du kan inte göra dessa saker lika enkelt om du har barn, du kan inte gå ut på fester utan du åker till skara sommarland ist.
Du säger att du är ekonomiskt stabil men har du verkligen räknat på det på papper? Det blir ju rätt många omkostnader speciellt i början då du behöver diverse saker som barnstol, barnvagn, barnsäng etc..
Även om du vill ha barn så måste du räkna in nackdelarna som att du är väldigt ung, har inte riktigt hunnit leva än, är du säker på att du vill ha barn fortf. om 3 år för det finns ju en risk att du blir bitter när du är äldre över att du missade hela din 20 års ålder.
Vänta iaf 1 år säger jag och om du fortf. vill ha barn så kör i vind.
Nej min pappa kanske inte är tillräckligt gammal för att dö av ålder så att säga men är det något jag lärt mig sedan min mors död, så är det att inget är för evigt. Och detta har inget att göra att jag vill tvinga mig till att ha barn, det är bara det att jag vet att min far skulle gråta av lycka av att se sitt arv föras vidare.
Då det gäller ekonomin, så är jag säker på att det är lugnt då jag fick ett relativt stort arv av min mor när hon gick bort.
Men jag kan ju definitivt hålla med dig om nackdelarna med att kanske inte kunna ha ett så fritt liv och inte kunna resa vart man vill. Så ja kanske ett års väntan hade gjort mig gott...