2011-04-06, 01:45
Medlem
NSXs avatar
Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att starta denna tråd på, men försöker.

Jag gymmar, och på senaste tid har det börja hända grejer som aldrig hänt förut.

När jag släpper vikterna/maskinen så BOOM kommer det en slags "yrsel". Allt snurrar i ungefär 5-8 sekunder, och jag får nästan koncentrera mig för att hålla mig på benen t.o.m.

Någon som har nån aning om vad detta kan vara?!

Jag käkar bra, tar många olika kosttillskott, tex Kreatin, Meal-pro 2 gånger om dagen, Gainer pro efter träning. Anabolic Beast innan. Dricker bra, sover bra.

Desperat! Hatar att nojja
Citera
2011-04-06, 01:53
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Hur är det med andningen? Jag har märkt av liknande saker om man tar i väldigt mycket och håller andan dom sista repsen. Märks ingenting då, utan det är när jag är färdig med setet och andas ut som yrseln kommer.
Citera
2011-04-06, 01:54
Medlem
EgggEs avatar
Kan ha och göra med ditt vätskeintag, dricker du tillräckligt under dagarna och speciellt runt träningstiden?

Eventuellt är det något med ditt blodtryck, vilket skiftar lätt under tonåren beroende på hur gammal du är kan det spöka lite....

mvh
Citera
2011-04-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Hur är det med andningen? Jag har märkt av liknande saker om man tar i väldigt mycket och håller andan dom sista repsen. Märks ingenting då, utan det är när jag är färdig med setet och andas ut som yrseln kommer.

Denna tror jag på, att du kör de sista repsen och har fullt fokus och koncentration och slarvar med andningen att du håller andan istället för att andas ut för som sagt mer fokus på kroppen. Något som du kan kännas vid ? Lite som att du spänner huvudet och blir röd i fejan om du håller andan samtidigt, gör du en övning att du sitter ligger ner och sedan reser dig upp hastigt.

Hur ofta dricker du vätska när du tränar ?
Citera
2011-04-06, 02:20
Bannlyst
Du skall fylla på vätska i god tid INNAN passet. Kör du en timme spelar det mindre roll hur mycket du dricker under passet- du kan lika gärna tanka efteråt när du käkar. Men börja drick mycket två timmar föra passet. Jag brukar dra i mig 1.5-2 vattenflaskor.

Glöm inte att pissa innan du pumpar.

Sen bör du som nämnt ovan kolla andningen. Om inte annat kan den påverka din effekt negativt om du inte syresätter musklerna.
Citera
2011-04-06, 03:46
Medlem
NSXs avatar
Tackar för svaren!

Jo lite röd i ansiktet blir jag faktiskt, och kör väldigt tungt med tanke på att jag bulkar just nu.
Så kan ju vara att jag "glömmer" att andas i slutet.
Ska tänka på det imorgon!

Provar med mycket mer vatten imorgon då, så får vi se. Uppdaterar efter träningen.
Citera
2011-04-08, 00:07
Medlem
NSXs avatar
Får tacka alla. Körde både igår och idag och drack vatten hela dagen och gick mycket bättre.

Att man kan glömma en sån viktig sak

Tänkte på andingen också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in