2011-04-05, 23:20
Medlem
Jag köpte nyligen ett 8 GB Micro SD kort till min kamera. Jag har använt det ganska flitigt och har runt 200 bilder på det för tillfället. Problemet är det att när jag kopplar minneskortet till datorn så kan jag inte spara över filerna till min hårddisk.

Jag har testat att både koppla in minneskortet via kameran och USB samt att stoppa det direkt i minneskortläsaren. Datorn känner av att minneskortet finns där och det dyker upp på den här datorn. Däremot när jag öppnar den och går in i mappen DCIM så slutar utforskaren att svara. Dessutom dyker det inte upp några miniatyrer av bilderna utan endast filnamnen.

Bilderna har funkat att se på kameran men dom har börjar krångla där också nu.

Hur ska jag göra för att kunna få över bilderna till datorn? Som sagt finns filerna på minneskortet, så det verkar inte som att jag kan använda något slags recovery program :/

Någon som har ett tips på hur jag ska göra?

Vill verkligen inte behöva formatera om minneskortet :S
Citera
2011-04-05, 23:23
Medlem
DirectXs avatar
testa i en annan dator. Om inte de funkar är det fel på minneskortet, gå tillbaka och säg att du vill rädda vad som finns att rädda, du har rätt att få det fixas!
Citera
2011-04-05, 23:35
Medlem
Det verkar som det är något fel på minneskortet iaf för det är dom 20 första filerna som verkar vara korrupta när jag bläddrar igenom i kameran för det är då som "filfel" dyker upp.

Testade att ta bort dom men det verkade inte funka :/
Citera
2011-04-06, 14:06
Medlem
Jag hade i minneskortet i datorn under natten och idag så funkade det att få ut alla bilder utom en. Så nu har jag formaterat om den och den verkar funka bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in