2011-04-05, 21:55
Bannlyst
Tnker spela, och mste drfr ha BC.
Har ingen W7-CD som man tydligen mste ha fr att installera W7/BC p min MBP.
Har dock laddat ned W7 till min dator, men kan inte lista ut hur jag ska installera filerna med min BC-assistent. Den hittar ingen skiva, eftersom det inte finns ngon. W7-filen r en .iso-fil och jag fr allts upp en Disc Image p mitt skrivbord. Den kallas d fr CD_ROM, och innehller en massa W7-filer (som sagt). Jag kan allts inte kra dessa i mitt OSX. Finns det ngot stt att f BC-assistent att kra igng installation av W7 utan att infrskaffa en skiva med W7 p?
Citera
2011-04-05, 22:37
Medlem
Snjs avatar
Brnn W7 p en skiva eller gr ett bootbart USB.
Citera
2011-04-05, 23:18
Bannlyst
Har ingen s stor skiva... Dremot r jag intresserat av "bootbart USB"? Hur?
Citera
2011-04-06, 00:09
Medlem
kek123s avatar
Kan inget om mac men en snabb googling gav detta http://support.apple.com/kb/HT1948?viewlocale=sv_SE

Tycker det ser ut som om det borde funka med W7.
Citera
2011-04-06, 02:13
Medlem
Men allts, detta r ju att krngla till det otroligt mycket fr att spara 5 spnn fr en DVD-skiva. Du behver inte ens en Dual Layer-DVD fr Windows 7.. och ven om du behvde det, kostar en sn cirka 15 spnn. Mycket enklare n att gra en USB-boot och det r "the way it's meant to be".
Citera
2011-04-06, 10:36
Medlem
Det allra enklaste r att gra en windowspartition i Bootcamp Assistant, sedan laddar du ner en virtualiseringsmilj som VMWare eller Parallels och bootar en virtuell maskin frn ISO'n direkt. Sedan installerar du p partitionen.

http://www.vmware.com/files/images/s..._in_window.png

Nr du installerat p partitionen s kan du sedan starta om datorn och boota direkt till Windows.
Senast redigerad av five. 2011-04-06 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in