2011-04-05, 21:25
Medlem
anndreeaass avatar
Min bärbara-data klödda för några veckor sen så lämnade in till en polare som återställde allt och tog bort allt,

(aero effekterna funkar inte och min nya skärm vill inte identifiersa och upplösningen går inte att höja)

Och även då klöddade ibland aero effektenra så man fick felsöka och sen löste de sig men nu står där grafikkortet ej stöds,ja fick tillbaks min data igår och koppla in allt osv och skärmen på den är sprucken så har kopplat in en lös till den som funkar utmärkt innan, men grejen är att jag hade en en skärmupplösning med något 1260*, men nu har jag bara 1024*768 och den hittar inte den nya skärmen? alltså det finns bara en ruta med första skärmen, och klickar man identfiera kommer siffran upp på båda,

kollade även egenskaper på grafikkortet och där står "standard VGA-bildskärmskort" har för mig där stod något annan innan,

Någon som har några idéer varför det är såhär?
Citera
2011-04-05, 23:23
Medlem
crillecrilles avatar
Din kompis har inte installerat drivrutiner till grafikkortet. Troligtvis inte till nåt annat heller, men det är en annan sak.
Citera
2011-04-06, 10:50
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Din kompis har inte installerat drivrutiner till grafikkortet. Troligtvis inte till nåt annat heller, men det är en annan sak.

Försökte updatera drivrutinerna men det stod den redan va updaterad?
Citera
2011-04-06, 16:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anndreeaas
Försökte updatera drivrutinerna men det stod den redan va updaterad?
Vad är det för dator? Märke och modellnummer så ska jag hjälpa dig hitta rätt grejer.
Citera
2011-04-06, 18:53
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Vad är det för dator? Märke och modellnummer så ska jag hjälpa dig hitta rätt grejer.

Okej tack så hemskt mycket

Det är en Asus X52D Series,

om du syfta på annat så kopiera jag vad ja hitta på baksidan av datan,

Model: X52D
MB ver: K52DE
ID: A1

A8N0AS179412337

mvh
Citera
2011-04-06, 19:02
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Okej tack så hemskt mycket

Det är en Asus X52D Series,

om du syfta på annat så kopiera jag vad ja hitta på baksidan av datan,

Model: X52D
MB ver: K52DE
ID: A1

A8N0AS179412337

mvh
http://support.asus.com/Download.asp...52DE&p=3&s=126
För win7
Om du är osäker så har dom autodetect, dvs OM du kommer åt nätet med datorn.
http://support.asus.com/Download/Opt...uage=en&type=1

I det läget kommer du att få installera en komponent och så söker DEN igenom datorn och talar om vad du skall ladda ner.

VH Dempa
Citera
2011-04-06, 19:22
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
http://support.asus.com/Download.asp...52DE&p=3&s=126
För win7
Om du är osäker så har dom autodetect, dvs OM du kommer åt nätet med datorn.
http://support.asus.com/Download/Opt...uage=en&type=1

I det läget kommer du att få installera en komponent och så söker DEN igenom datorn och talar om vad du skall ladda ner.

VH Dempa

Okej jag börjar med att ladda ner något på 125 mb som heter "AMD Graphics & Chipset Update Driver" ,sen så ska jag testa det andra du sa tack som fan ska ni ha!
Citera
2011-04-06, 19:43
Medlem
anndreeaass avatar
tack så hemskt mycket! nu funkar det och jag kan njuta av min dator med hög upplösning och underbara effekter!

tack!
Citera
2011-04-06, 20:38
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
tack så hemskt mycket! nu funkar det och jag kan njuta av min dator med hög upplösning och underbara effekter!

tack!
Inga problem. DU var vettig nog att lämna information nog som hjälpte till att lösa problemet. Många här anger jag har en dator med windows som inte funkar och jag tror det är grafiken... HJÄLP.
Var en duktig användare nu och låt windowsupdate ladda ner alla viktiga uppdateringar med. SAMT om du inte har det skaffa ett antivirusprogram.
Citera
2011-04-06, 21:22
Medlem
crillecrilles avatar
Det kan också hända att du måste ladda ner drivisar till vissa knappar på laptopen från Asus, men det märker du ju om det inte funkar.
Citera
2011-04-06, 21:58
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Det kan också hända att du måste ladda ner drivisar till vissa knappar på laptopen från Asus, men det märker du ju om det inte funkar.

japp har laddat ner och testat nästan alla nu för säkerhets skull
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Inga problem. DU var vettig nog att lämna information nog som hjälpte till att lösa problemet. Många här anger jag har en dator med windows som inte funkar och jag tror det är grafiken... HJÄLP.
Var en duktig användare nu och låt windowsupdate ladda ner alla viktiga uppdateringar med. SAMT om du inte har det skaffa ett antivirusprogram.
Haha bra o veta man kunde va till någon nytta i problemsökandet

Ska ordnas och anitvirus program har jag redan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in