2004-09-21, 20:01
Medlem
Klabbarparns avatar
FM 2005. Football Manager 2005, det nya spelet från SIgames (de som gjorde Championship Manager) kommer ut i December troligen. Men ett BETAdemo kommer ut på torsdag med deras Tidning. Eftersom några av tidningsvärldens alla försäljare troligen redan fått tidningarna så borde också det ligga på internet. Är det någon som vet var man möjligtvis kan ladda ner det redan nu?
Citera
2004-09-22, 18:49
Medlem
Cornholios avatar
december :mad:
brukar väl komma i oktober..
Citera
2004-09-23, 17:58
Medlem
bnks avatar
5 november är datumet det släpps. Idag kom förövrigt en beta-demo. Finns att ladda ner på www.cmsverige.com
Citera
2004-10-13, 14:42
Medlem
Klickens avatar
Någon som vet vilka skillnader det kommer vara mellan FM och CM?
Citera
2004-10-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Någon som vet vilka skillnader det kommer vara mellan FM och CM?

FM skall väl vara ett helt eget spel om jag minns rätt, medans CM skall vara som alla CM var innan, eller om det var tvärt om
Citera
2004-10-21, 17:03
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
FM skall väl vara ett helt eget spel om jag minns rätt, medans CM skall vara som alla CM var innan, eller om det var tvärt om

För att reda ut det här: CM tillverkades av SI Games och gavs ut av Eidos. När dessa två företag bröt sammarbetet så hade Eidos rättigheterna till namnet Championship Manager (CM, alltså) och vad de kallar "the CM feeling", medan SI Games behöll koden till spelet och databasen.

Eidos håller som bäst på att göra ett helt nytt spel med namnet CM, och nyligen så gick man ut med att det kommer att bli försenat till typ jul/vår.

SI Games har gjort FM2005 baserat på CM-koden. Så kallat Guld-demo finns på www.sigames.com och spelet ska, som sagt, släppas den femte november.

Det finns för övrigt även en läckt tidig pre-alpha av nya CM på nätet. Enligt rykten fult som stryk och med en 2D-motor som påminner om ett flipperspel med ADHD.
Citera
2004-10-22, 21:45
Medlem
Kommentarer efter att ha testat demon en snabbis:

Snyggt och välstrukturerat, ser lovande ut!

Oändligt segt dock på min dator jämfört med tidigare versioner

Vad är det som saknas i spelet rent datamässigt som gör att det inte går att låsa upp 6 månaderslåset? =)
Citera
2004-10-22, 22:15
Medlem
bnks avatar
Beta-demon gick att cracka så att man kunde spela mer än sex månader, vet inte om det finns någon än till gulddemon.
Citera
2004-10-22, 22:57
Medlem
damps avatar
Jag har iaf inte hittat något crack till gulddemot.

Dessutom föredrar jag att vänta in spelet då ytterligare buggar är fixade
och allt inofficiellt materiel kommer fungera problemfritt.

För den som inte orkar vänta två veckor till släpptes ju TCM 2005 och
LMA Manager 2005 i dag och de ser båda mycket intressanta ut. Klart
värda att köpa (läs ladda ner) i väntan på FM 2005.
Citera
2004-10-22, 23:12
Medlem
bnks avatar
TCM känns lite väl mycket arkad men det är klart, nog kan det vara ett okej tidsfördriv tillsvidare.

Annars, intryck av FM2005 demon; det är lite väl rörigt tycker jag (är så van vid cm-serien så jag tycker det mesta känns fel) men det är väl troligast en vanesak. Det kändes dock mer inuitivt tidigare. Sen så blir det helt enkelt för mycket mål men det tweakas väl i en patch eller om de hinner fixa det innan spelet går i "tryck".
Citera
2004-10-23, 00:26
Medlem
damps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnk
TCM känns lite väl mycket arkad men det är klart, nog kan det vara ett okej tidsfördriv tillsvidare.
Jo, det är väl inget man lägger ner alltför mycket tid på direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av bnk
Annars, intryck av FM2005 demon; det är lite väl rörigt tycker jag (är så van vid cm-serien så jag tycker det mesta känns fel) men det är väl troligast en vanesak. Det kändes dock mer inuitivt tidigare. Sen så blir det helt enkelt för mycket mål men det tweakas väl i en patch eller om de hinner fixa det innan spelet går i "tryck".
De är medvetna om problemet och säger att det ska tweakas ordentligt tills
spelet släpps den 5 november.
Citera
2004-10-23, 01:40
Medlem
Rubbes avatar
Det viktiga är att det blir svårare än CM 03/04. Allsvenskan med Malmö FF är så löjligt enkel och likaså är flera av de större ligorna, fast med medelmåttiga lag.
Viktigt också att de gör färre mål och att resultaten inte flyr iväg mot tvåsiffrigt emellanåt. Gärna större spridning på målgörandet också, forwards gör flest mål men inte så många som i 03/04. Sedan vill jag också se att de kommande generationerna spelare innehar lika stor del supertalanger som den unga generationen har i början av spelet. Efter 10 år är det praktiskt taget omöjligt att hitta svenska spelare som ens når vad som är hög allsvensk klass i början.

Jag kommer nog att spana in (ladda ner) bägge spelen, FM och CM5, för att sedan ev köpa det som tilltalar mig mest. Av screenshotsen att döma verkar de vara snarlika men jag skulle gissa på att FM kommer att dra det längre strået. Det enda som talar för CM är just att det poängteras att man speedat upp spelet kraftigt och det har väl genomgående varit spelets största brist sedan jag upptäckte det i mitten på nittiotalet.

CM5 var först tänkt att komma idag, 22 Oktober, men datumet verkar nu vara flyttat till nån gång i December, minns inte exakt. Kanske dumt eftersom de flesta redan kan vara förlorade i FM då och aldrig ens känna sig manade att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in