2024-07-06, 08:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, ja du får tycka illa om "kärringen" och "wacko" dottern. Var det bara det du ville så...få utlopp för dina negativa känslor i 10 poster.
Du kan sluta leka nån pseudoadvokat kring den dysfunktionella familjen.

Vad jag tar upp ur media står mig fritt och orsaken att beteckna Ellerup kärringen är utifrån hur hon beter sig.
Citera
2024-07-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan sluta leka nån pseudoadvokat kring den dysfunktionella familjen.

Vad jag tar upp ur media står mig fritt och orsaken att beteckna Ellerup kärringen är utifrån hur hon beter sig.
Men snälla du. Att vara dysfunktionell, horder, fattig, cancersjuk, ha dålig klädsmak samt vara känslomässigt bunden till sin fd make sedan ca 30 år är väl inget brott!
Det finns en anledning till att anhöriga inte behöver vittna.

Nu handlar kålhuvudet Rays insinuationer och rena anklagelser om att Åsa Ellerup (och Victoria) skulle vara direkt inblandad i Gilgo four morden. Tror du det? Det är isåfall Topic.
Hur dysfunktionell familjen är hör väl inte hit. Det är OT för fallet.

Du får rapportera dynga så mycket du vill.
Och jag har samma rätt att bemöta advokaten Rays samtliga utspel och wacko konspirationer.
Och det är det jag gjort. Inte spelat försvarsadvokat åt familjen. Det behövs inte för de är inte misstänkta för brott.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-06 kl. 19:51.
Citera
2024-07-07, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Men snälla du. Att vara dysfunktionell, horder, fattig, cancersjuk, ha dålig klädsmak samt vara känslomässigt bunden till sin fd make sedan ca 30 år är väl inget brott!
Det finns en anledning till att anhöriga inte behöver vittna.

Nu handlar kålhuvudet Rays insinuationer och rena anklagelser om att Åsa Ellerup (och Victoria) skulle vara direkt inblandad i Gilgo four morden. Tror du det? Det är isåfall Topic.
Hur dysfunktionell familjen är hör väl inte hit. Det är OT för fallet.

Du får rapportera dynga så mycket du vill.
Och jag har samma rätt att bemöta advokaten Rays samtliga utspel och wacko konspirationer.
Och det är det jag gjort. Inte spelat försvarsadvokat åt familjen. Det behövs inte för de är inte misstänkta för brott.
Vem fan har diskuterat att det är ett brott?
Du skenar och ballar ur helt.

Min åsikt är att de verkar inte ha alla hästar i hagen.

Mamma Ellerup tog ut skilsmässa snabbt som attan och ger honom sen plötsligt stöd - trots all bevisning som rullar fram, lik efter lik.
Hälsar på honom varje vecka.
Ett filmteam följer och dokumenterar.

"After 27 years with Mr. Heuermann, Ms. Ellerup maintains the belief that her estranged husband is not capable of committing these heinous acts," Macedonio told Newsweek."
https://www.newsweek.com/rex-heuermann-wife-asa-ellerup-gilgo-beach-killer-statement-1909325

Hon säga nämligen medverka i en dokumentär om fallet och gjorde en deal redan 2023.

Trots lagen Son of Sam som ska förhindra att mördare inte ska kunna profitera och exploatera offer.
Vilket då en familjemedlem inte omfattas av och nu när hon är så praktiskt skild, rullar ju inte pengarna in på gemensamt konto och gagnar honom..

"Rex Heuermann's wife's $1 MILLION Peacock documentary deal in jeopardy as new bill is introduced to stop Gilgo Beach serial killer suspect's relatives from profiting off his crimes"
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12870853/gilgo-beach-rex-Heuermann-wife-peacock-documentary-deal.html
Senast redigerad av develi 2024-07-07 kl. 14:47.
Citera
2024-07-07, 15:48
Medlem
Citat:
Vem fan har diskuterat att det är ett brott?
Du skenar och ballar ur helt.

Min åsikt är att de verkar inte ha alla hästar i hagen.

Mamma Ellerup tog ut skilsmässa snabbt som attan och ger honom sen plötsligt stöd - trots all bevisning som rullar fram, lik efter lik.
Hälsar på honom varje vecka.
Ett filmteam följer och dokumenterar.

"After 27 years with Mr. Heuermann, Ms. Ellerup maintains the belief that her estranged husband is not capable of committing these heinous acts," Macedonio told Newsweek."
https://www.newsweek.com/rex-heuermann-wife-asa-ellerup-gilgo-beach-killer-statement-1909325

Hon säga nämligen medverka i en dokumentär om fallet och gjorde en deal redan 2023.

Trots lagen Son of Sam som ska förhindra att mördare inte ska kunna profitera och exploatera offer.
Vilket då en familjemedlem inte omfattas av och nu när hon är så praktiskt skild, rullar ju inte pengarna in på gemensamt konto och gagnar honom..

"Rex Heuermann's wife's $1 MILLION Peacock documentary deal in jeopardy as new bill is introduced to stop Gilgo Beach serial killer suspect's relatives from profiting off his crimes"
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12870853/gilgo-beach-rex-Heuermann-wife-peacock-documentary-deal.html
Vad ska hon göra då menar du?
Åsa har inte haft egen inkomst av arbete. Hon har varit hemma och tagit hand om handikappade sonen med särskilda behov. Hennes make sedan 27 år är den som stått för försörjningen. Och tack vare hans sjukförsäkring har hon fått cancervård för sin bröst och hudcancer.
Så rasar hela tillvaron pga att hennes man levt ett dubbelliv och misstänks för förfärliga brott.
Helt plötsligt står familjen utan inkomster och polisen har mer eller mindre förstört hela bostaden.
De har inga sängar att sova i och ingen stans att duscha. Du tycks tro att det finns ett socialt skyddsnät i amerikanska samhället på samma sätt som i Sverige. Men så är det ju inte.
Den handikappade sonen får matkuponger av socialen. I Sverige hade han haft sjukpenning, färdtjänst och daglig verksamhet. Så hur ska Åsa Ellerup få pengar att betala läkarräkningarna som droppar in utan försäkring och hur ska familjen kunna klara sig? Vad hade du gjort i samma situation om du varit cancersjuk? I Sverige hade du fått all hjälp i världen men i USA utan sjukförsäkring?

I din värld klipper man alla band med en anhörig som helt plötsligt blir arresterad och anklagad för hemska brott. I din värld är ju allt okomplicerat. När man har barn o ekonomi tillsammans. Det är en lång process. Och hur som helst. Åsa och familjen är inte misstänkta för något brott.
Så släpp det tills vidare. Kom igen när du har bevis för att något brottsligt uppdagats. Sedan är det många som inte har alla hästar hemma. Färgsprakande fågeln Advokaten Ray tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-07 kl. 16:14.
Citera
2024-07-07, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad ska hon göra då menar du?
Åsa har inte haft egen inkomst av arbete. Hon har varit hemma och tagit hand om handikappade sonen med särskilda behov. Hennes make sedan 27 år är den som stått för försörjningen. Och tack vare hans sjukförsäkring har hon fått cancervård för sin bröst och hudcancer.
Så rasar hela tillvaron pga att hennes man levt ett dubbelliv och misstänks för förfärliga brott.
Helt plötsligt står familjen utan inkomster och polisen har mer eller mindre förstört hela bostaden.
De har inga sängar att sova i och ingen stans att duscha. Du tycks tro att det finns ett socialt skyddsnät i amerikanska samhället på samma sätt som i Sverige. Men så är det ju inte.
Den handikappade sonen får matkuponger av socialen. I Sverige hade han haft sjukpenning, färdtjänst och daglig verksamhet. Så hur ska Åsa Ellerup få pengar att betala läkarräkningarna som droppar in utan försäkring och hur ska familjen kunna klara sig? Vad hade du gjort i samma situation om du varit cancersjuk? I Sverige hade du fått all hjälp i världen men i USA utan sjukförsäkring?

I din värld klipper man alla band med en anhörig som helt plötsligt blir arresterad och anklagad för hemska brott. I din värld är ju allt okomplicerat. När man har barn o ekonomi tillsammans. Det är en lång process. Och hur som helst. Åsa och familjen är inte misstänkta för något brott.
Så släpp det tills vidare. Kom igen när du har bevis för att något brottsligt uppdagats. Sedan är det många som inte har alla hästar hemma. Färgsprakande fågeln Advokaten Ray tex.
Citat:
Kom igen när du har bevis för att något brottsligt uppdagats.
Svammel.
Diskuterar fortfarande inte nåt brottsligt, varken ang dottern eller henne mor.

Skiljer sig för att kunna profitera på storyn...
Citera
2024-07-07, 20:36
Medlem
Citat:
Svammel.
Diskuterar fortfarande inte nåt brottsligt, varken ang dottern eller henne mor.

Skiljer sig för att kunna profitera på storyn...
Vad har du för belägg för detta påståendet?
Kan du läsa hennes tankar? Har du sett dokumentären så du vet vad den handlar om???

Om du har belägg för att de är inblandade i maken/pappans brott så kommer jag vara idel öra.
För övrigt är jag inte intresserad av vad "kärringen" kan tänkas ha för mänskliga brister och tillkortakommande. Så länge det ej är kriminellt.
Och inte heller intresserad av hittepå och lösa antaganden hit o dit i syfte att förtala oskydiga människor. Bye.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-07 kl. 21:09.
Citera
2024-07-07, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad har du för belägg för detta påståendet?
Kan du läsa hennes tankar? Har du sett dokumentären så du vet vad den handlar om???

Om du har belägg för att de är inblandade i maken/pappans brott så kommer jag vara idel öra.
För övrigt är jag inte intresserad av vad "kärringen" kan tänkas ha för mänskliga brister och tillkortakommande. Så länge det ej är kriminellt.
Och inte heller intresserad av hittepå och lösa antaganden hit o dit i syfte att förtala oskydiga människor. Bye.
Vad är det som du inte begriper som tjatar om kriminellt och brottsligt?

Sensmoralen är att det är fullständigt osmakligt.

Syster till den döda Shannan Gilbert:
“Disappointed, disgusted, flabbergasted, frustrated are a few words that come to mind right now,”
“The way that the media will buy stories to further re-victimize, re-traumatize, and exploit the families & victims of serial killers is evil!”

Jasmine Robinson, kusin till den mördade Jessica Taylor:
“I haven’t stopped shaking all morning,”
“I’m so fucking disgusted to see that RH’s family will become rich off of the suffering of victims and their families.”

https://www.longislandpress.com/2023/11/20/victims-families-blast-reported-1m-payment-to-gilgo-beach-serial-killer-suspects-family-for-document ary/

Åklagaren i Suffolk County, Ray Tierney, sa i en intervju att Ellerups inblandning i dokumentären:

" was going to affect her credibility.”

“She’s trying to capitalize on her husband’s notoriety and make herself marketable,” he said. “But the truth isn’t always marketable and the money itself could be a motivation to lie.”

Rodney Harrison, Suffolk Countys poliskommissarie:
"ett slag mot familjemedlemmarna som förlorade en älskad."

https://www.nytimes.com/2023/11/28/nyregion/gilgo-beach-wife-documentary.html

Hon tog ut skilsmässa kort efter att han häktades i juli 2023.

Hon erhöll sen över 50 000 USD via GoFundMe.

I september skrev han över huset på henne, värderat till $530,000.
Vilket skedde för att säkra pengarna inför eventuella stämningar mot RH från hans offer enligt hennes advokat.
Well fine...

Men i samma veva började hon besöka honom och ett filmteam följer henne för en dokumentär.

"Ellerup, som har deltagit i några av Heuermanns domstolsframträdanden och som i onsdags hade besökt honom medan han satt i fängelse sju gånger, enligt uppgift har undertecknat ett sjusiffrigt avtal med NBC Universal och andra parter för att delta i en dokumentär om fallet."

Advokat Gloria Allred företräder anhöriga till tre av offren (Barthelemy, Brainard-Barnes, Waterman).
Som respons på Ellerups "hjärtliga sympatier" till offren och deras familjer - parallellt med uttalandet att hon inte tror att hennes man sedan 27 år är kapabel att ha begått morden - så tackade de för omtanken men;

"Vi känner att sympatiska ord utan handlingar är meningslösa".

Vidare:
"Är Asa villig att, om den tilltalade Heuermann döms, ge ett meningsfullt bidrag till en fond för att kompensera offrens familjemedlemmar för deras förlust?"

"kommer hon också att uppmuntra den tilltalade, Rex Heuermann, att bidra med de tillgångar han fortfarande har för att kompensera offrens familjemedlemmar?"

Allred tillade:
"Dessutom, eftersom Ms Ellerup besöker Mr Heuermann varje vecka, inbjuder vi henne också att träffa medlemmarna i offrens familjer nu för att hjälpa henne förstå djupet av deras förlust."

https://www.newsday.com/long-island/crime/gilgo-beach-killings/gilgo-beach-killings-rex-heuermann-asa-ellerup-c6u1v721
Senast redigerad av develi 2024-07-07 kl. 22:33.
Citera
2024-07-08, 01:23
Medlem
Citat:
Vad är det som du inte begriper som tjatar om kriminellt och brottsligt?

Sensmoralen är att det är fullständigt osmakligt.

Syster till den döda Shannan Gilbert:
“Disappointed, disgusted, flabbergasted, frustrated are a few words that come to mind right now,”
“The way that the media will buy stories to further re-victimize, re-traumatize, and exploit the families & victims of serial killers is evil!”

Jasmine Robinson, kusin till den mördade Jessica Taylor:
“I haven’t stopped shaking all morning,”
“I’m so fucking disgusted to see that RH’s family will become rich off of the suffering of victims and their families.”

https://www.longislandpress.com/2023/11/20/victims-families-blast-reported-1m-payment-to-gilgo-beach-serial-killer-suspects-family-for-document ary/

Åklagaren i Suffolk County, Ray Tierney, sa i en intervju att Ellerups inblandning i dokumentären:

" was going to affect her credibility.”

“She’s trying to capitalize on her husband’s notoriety and make herself marketable,” he said. “But the truth isn’t always marketable and the money itself could be a motivation to lie.”

Rodney Harrison, Suffolk Countys poliskommissarie:
"ett slag mot familjemedlemmarna som förlorade en älskad."

https://www.nytimes.com/2023/11/28/nyregion/gilgo-beach-wife-documentary.html

Hon tog ut skilsmässa kort efter att han häktades i juli 2023.

Hon erhöll sen över 50 000 USD via GoFundMe.

I september skrev han över huset på henne, värderat till $530,000.
Vilket skedde för att säkra pengarna inför eventuella stämningar mot RH från hans offer enligt hennes advokat.
Well fine...

Men i samma veva började hon besöka honom och ett filmteam följer henne för en dokumentär.

"Ellerup, som har deltagit i några av Heuermanns domstolsframträdanden och som i onsdags hade besökt honom medan han satt i fängelse sju gånger, enligt uppgift har undertecknat ett sjusiffrigt avtal med NBC Universal och andra parter för att delta i en dokumentär om fallet."

Advokat Gloria Allred företräder anhöriga till tre av offren (Barthelemy, Brainard-Barnes, Waterman).
Som respons på Ellerups "hjärtliga sympatier" till offren och deras familjer - parallellt med uttalandet att hon inte tror att hennes man sedan 27 år är kapabel att ha begått morden - så tackade de för omtanken men;

"Vi känner att sympatiska ord utan handlingar är meningslösa".

Vidare:
"Är Asa villig att, om den tilltalade Heuermann döms, ge ett meningsfullt bidrag till en fond för att kompensera offrens familjemedlemmar för deras förlust?"

"kommer hon också att uppmuntra den tilltalade, Rex Heuermann, att bidra med de tillgångar han fortfarande har för att kompensera offrens familjemedlemmar?"

Allred tillade:
"Dessutom, eftersom Ms Ellerup besöker Mr Heuermann varje vecka, inbjuder vi henne också att träffa medlemmarna i offrens familjer nu för att hjälpa henne förstå djupet av deras förlust."

https://www.newsday.com/long-island/crime/gilgo-beach-killings/gilgo-beach-killings-rex-heuermann-asa-ellerup-c6u1v721
Men ingen vet vad dokumentären handlar om ännu? De följer hennes besök i fängelset. Det låter ju väldigt spännande. Rå fängelsetristess. Här kommer frugan med rena skjortor och en klase bananer till sin misstänkte exmake. De småpratar om barnen och livets vedermödor. Hennes cancerbehandling och hans ömmande liktornar och uteblivna fotvård. Fängelsematen som han får sura uppstötningar av. Eller vad tror du?
Att han ska sätta igång och bekänna brott?
Eftersom Rex H inte erkänt något så är det ju inte så, att det blir en dokumentär varken om hans brott eller hans offer. Han har faktiskt inte blivit dömd ännu. Så jag tycker att man går händelserna i förväg här.
Det blir väl återblickar av brotten likt alla dessa poddar som graserar på nätet. Det finns massor av dokumentärer redan och jag har inte hört anhöriga uttala sig indignerat över att poddare och youtbers tjänar sitt levebröd på att gräva i offren.

Det här är ju en man som hon levt och delat vardagen med i 27 år. Du får läsa en bok om krishantering. Hur psyket fungerar. Förträngning är en själslig försvarsmekanism. Det sker helt omedvetet för att man inte ska bli galen eller ta livet av sig. Hur skulle du skälv reagera om något totalt ofattbart drabbade dig helt plötsligt? Det vet du inte ännu.

Jag tycker allt i amerikanska samhället är smaklöst. Att ensamstående mödrar tvingas till knäck på
Craigslist för att få hop till hyran med fri hyressättning. Att en dagisplats kostar 9000:- spänn så kvinnor inte har råd att jobba dagtid. Att det saknas mammaledighet efter förlossning. Kort sagt ett smaklöst skitsamhälle.
Där det är lagligt att ljuga och förtala. Tom av en sittande president som Trump. Och som en advokat som Ray.

Jag tror att de skiljdes för att kunna skriva över huset på Åsa och familjen. Det är ju hon som saknar försörjning. Inte för att blåsa eventuella offers anhöriga på pengar. Så långt in i framtiden tänkte de nog inte då, när han dessutom blånekar till att gjort något alls och hon står där utan någon inkomst alls. Du går händelserna i förväg och tar för givet att Åsa vet att han är skyldig. Tror att hon vet alla läskiga detaljer som du vet. Jag tror att anhöriga till misstänkta seriemördare värjer sig och inte orkar fördjupa sig i den misstänkta brottsligheten allt för mycket.
Det Åsa/familjen fick i välgörenhet räcker ju inte på långa vägar. Hon måste finna en försörjning.

Jag återkommer med åsikter om dokumentären när jag SETT den med egna ögon.
Det som intresserar mig är vad rex Heuerman har haft för sig. Till ex. om han är identisk med route 29 stalker? Otroligt porträttlika fantombilder av Heuermann? Eller vad tycker du tjatmoster?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-08 kl. 02:19.
Citera
2024-07-08, 10:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Men ingen vet vad dokumentären handlar om ännu? De följer hennes besök i fängelset. Det låter ju väldigt spännande. Rå fängelsetristess. Här kommer frugan med rena skjortor och en klase bananer till sin misstänkte exmake. De småpratar om barnen och livets vedermödor.
Dess handling är överhuvudtaget inte kärnpunkten.
Inte att de levt ihop i 27 år heller och att hon ägnar sig åt dåliga försvarsmekanismer.
Vore väl mer normalt att undra hur mycket pengar han lagt på eskorter sen 90-talet.
Förutom de han mördade och fick en gratis joyride..

Hon beklagade sig över att vara i rampljuset, jagad av journalister. Det kan jag förstå fullt ut.

Det tycks dock gå bra när ett betalande filmteam följer dem hack i häl, såväl hemma som vid förhandlingar - efter att hon redan erhållit stora summor pengar.

Men det är nog mest intressant i sig att de efterlevandes reaktioner totalt ignoreras, dvs som är identiskt de samma och orsaken till att Son of Sam iscensattes:
Exploatering och profitering.

Jag diskuterar hur hennes moralkompass spretar, inte USAS politik.
Det samma gällde dotterns makabra konstintresse av styckade kvinnor.
Citat:
Jag tror att de skiljdes för att kunna skriva över huset på Åsa och familjen
Det har jag redan skrivit. Hon låste pengarna på $530,000 - sen kom filmteamet in i bilden och det nämns sjusiffrigt belopp.

De fyra tomter han ägde i South Carolina och ev en Condo i Las Vegas (av två i ägo) har det dock inte kommit nåt mer om.
Inte heller hans absurt stora samling av vapen på nästan 300, runt 100 legala.
För bara de pengarna hade nog arkitekten kunnat fixa till några försäkringar för familjen redan innan häktning.

Vilket kan vara de pengar som advokaten till de efterlevande hade i åtanke. Eller kanske nåt kvarvarande ang firman.
Nu när hon uppmuntrar sin exmake med både besök och gulliga ord...

Senast redigerad av develi 2024-07-08 kl. 10:17.
Citera
2024-07-08, 16:59
Medlem
Citat:
Dess handling är överhuvudtaget inte kärnpunkten.
Inte att de levt ihop i 27 år heller och att hon ägnar sig åt dåliga försvarsmekanismer.
Vore väl mer normalt att undra hur mycket pengar han lagt på eskorter sen 90-talet.
Förutom de han mördade och fick en gratis joyride..

Hon beklagade sig över att vara i rampljuset, jagad av journalister. Det kan jag förstå fullt ut.

Det tycks dock gå bra när ett betalande filmteam följer dem hack i häl, såväl hemma som vid förhandlingar - efter att hon redan erhållit stora summor pengar.

Men det är nog mest intressant i sig att de efterlevandes reaktioner totalt ignoreras, dvs som är identiskt de samma och orsaken till att Son of Sam iscensattes:
Exploatering och profitering.

Jag diskuterar hur hennes moralkompass spretar, inte USAS politik.
Det samma gällde dotterns makabra konstintresse av styckade kvinnor.

Det har jag redan skrivit. Hon låste pengarna på $530,000 - sen kom filmteamet in i bilden och det nämns sjusiffrigt belopp.

De fyra tomter han ägde i South Carolina och ev en Condo i Las Vegas (av två i ägo) har det dock inte kommit nåt mer om.
Inte heller hans absurt stora samling av vapen på nästan 300, runt 100 legala.
För bara de pengarna hade nog arkitekten kunnat fixa till några försäkringar för familjen redan innan häktning.

Vilket kan vara de pengar som advokaten till de efterlevande hade i åtanke. Eller kanske nåt kvarvarande ang firman.
Nu när hon uppmuntrar sin exmake med både besök och gulliga ord...

Snälla, Du du går händelserna i förväg. Rex Heuerman är inte dömd ännu.
Jag är inte intresserad av att bemöta skvaller, förtal och ryktesspridning.
Det är ett drev som startats av advokaten Ray.
Men jag håller med om att misstänkta seriemördarens familj ser wacko ut. Fula, grova som bergatroll och framförallt fula/fattiga ut. Till o med hunden ser fattig o ful ut. Ser man ut så är det något skumt! Medans arkitekten ståtar i 3 delad kostym handlar hans fru och son sina kläder i dålig kvalitet på Wall Mart. Men det är inte brottsligt. Det säger en del om maken dock. Likaså att Åsa handlar på matkuponger till sin handikappade son.
De anhöriga ska inkomma med skadeanspråk till den misstänkta Rex Heurmann.
Hans X-fru har inte med hans eventuella gärningar att göra. Är det normalt med kollektiva bestraffningar i det amerikanska rättssystemet? Att hela släkten till en seriemördare ska skuldbeläggas, hängas ut och straffas?
Nu loggar jag ut. Återkommer när polisutredningen kommer med bevis. Hoppas du får en bra sommar med vinbärsplock, syltning o saftning.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-08 kl. 17:34.
Citera
2024-07-08, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Snälla, Du du går händelserna i förväg. Rex Heuerman är inte dömd ännu.
Jag är inte intresserad av att bemöta skvaller, förtal och ryktesspridning.
Ordbajseri för det första.
Han har berg med bevisning emot sig redan och utredningen fortsätter i flera delstater.

För det andra är det inte skvaller, förtal och ryktesspridning att hon inte är i ekonomiskt svårmod.

Andra familjer har fått sina hus vända upp och ner, trädgårdar uppgrävda och varit bortfösta av given anledning (husrannsakan). Hon är inte unik.
De flesta fruar har likt henne tagit ut skilsmässa i samband att männen som levt dubbelliv häktas.
Av både skam och vrede över vad maken gjort mot sina barn, mot dem själva och likaväl mordoffren.
Riktigt jobbig sits som i högsta grad genererar empati.

Men skillnaden är att de inte försökt mjölka ut miljonbelopp efter allmänhetens goodwill och nästintill framställer polis som det största problemet - när det de facto är Rex som ställt till ett helvete och ingen annan.
Citat:
Medans arkitekten ståtar i 3 delad kostym handlar hans fru och son sina kläder i dålig kvalitet på Wall Mart.
Hon kvalar knappt in på loppis i klädstilen.
Citat:
Likaså att Åsa handlar på matkuponger till sin handikappade son.
Sonen, 33 år, har nån sorts ersättning,
"disability payments" och jag hoppas hon unnar honom nåt riktigt gott än enbart via berättigade matkuponger.

I juli, sex dagar efter han häktades, tog hon som sagt ut skilsmässa.
I slutet på december tycks hon fortf bära vigselringen och ler på väg till banken:
"Asa Ellerup appeared to still be wearing her wedding ring during the outing, despite filing for divorce from Heuermann days after his July arrest."

Hon må leva i grovt självbedrägeri.

5 oktober ses de adminstrativa avgifterna för huset hon erhöll, värderat till 530 000 USA dollar.

Efter att målet nåtts på GoFundMe så ökades nivån till $100000.
Men stängdes i november och summan stannade på $56,395 USD.

"EDIT 8/11/23 The funds will go directly to Asa, as she now has her solo bank account."

Om det beror på att hon började ränna med ett filmteam hack i häl och siffror på 1 miljon USD i ersättning började cirkulera i media är oklart.
Melissa Moore (ang GoFundMe) har inte uttalat sig mer.

I slutet på december fångades som sagt den leende Ellerup på bild när hon parkerar och kliver ur en flott SUV på väg till banken:
https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2023/12/shot-us-sun-exclusive-asa-867697054.jpg

https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2023/12/shot-us-sun-exclusive-asa-867697052.jpg
Citat:
Men jag håller med om att misstänkta seriemördarens familj ser wacko ut. Fula, grova som bergatroll och framförallt fula/fattiga ut. Till o med hunden ser fattig o ful ut. Ser man ut så är det något skumt!
Melodrama.

... men faktum är att Heuermann beskrevs exakt lika ful som han ser ut nu redan 2010 av ett vittne och när Costello mördades.
Han beskrevs ordagrant som ett överdimensionerat troll.

Vittnet beskrev Costellos torsk som “a large, white male, approximately 6’4” to 6’6” in height” with “big oval style” glasses. A witness also said the man resembled an “ogre.”

Att hans bil beskrevs, en sällsynt Chevrolet Avalanche, hjälpte polis framåt i utredningen - men först 2022, i annan polisiär regi.
Citat:
De anhöriga ska inkomma med skadeanspråk till den misstänkta Rex Heurmann.
Hans X-fru har inte med hans eventuella gärningar att göra. Är det normalt med kollektiva bestraffningar i det amerikanska rättssystemet?
Att hela släkten till en seriemördare ska skuldbeläggas och straffas?

Det kommer garanterat in stämningar för vad han gjort mot offren.
Men det där snyftandet kring hans "ex" fru är det nog bättre du lägger ner.
Hon har sitt på det torra och när empatistormen bedarrat så kan nog de flesta se med bättre klarhet.

Det är nog resten av tillgångarna de är intresserade av efter att Ellerup gjort sitt.
Det var inget utfattig familj i nån trailerpark direkt.

"Gilgo Beach serial killer suspect Rex Heuermann owns a property portfolio across several states worth around $800,000 - including the small but expensive house in Long Island that police continue to raid."

Club de Soleil i Las Vegas:
"Heuermann purchased his share of the two-bedroom and two-bathroom condo in Nevada for $16,955 in 2005 with his wife, Asa Ellerup"

"Club de Soleil could not confirm if Heuermann and his wife still owned a timeshare in the resort but confirmed that their names were in the system."
https://i.dailymail.co.uk/1s/2023/07/17/19/73311239-12307665-image-a-51_1689620371399.jpg

S. Carolina:
2021 köpte han mark för $154,000 i Chester, South Carolina, nära sin bror.
Gulmarkerade tomtgränser i anslutning till hans brors mark:
https://i.dailymail.co.uk/1s/2023/07/17/20/73312461-12307665-image-a-55_1689620806152.jpg

Enligt folk i trakten så pratade Craig ofta om att Rex tänkt köpa upp mer i området. Nästan som ett eget Heuermannville:

'He told me when I first moved down here that his brother owns that lot across the road, and that his brother's going to retire down here, and when he does, everybody's leaving,' the neighbor said.

His plan was to 'buy everything up', the neighbor added. Chester is small rural city, around 50 miles southwest of Charlotte."

Övrigt:
" Heuermann and his wife also owe $81,500 in personal income tax to the state, according to documents."
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12307665/Gilgo-Beach-serial-killer-suspect-Rex-Heuermanns-800k-property-portfolio-Vegas-South-Carolina-Long-I sland.html

I South Carolina återfanns bilen som satte tingen i rullning relaterat till mordoffret Costello, dvs den sällsynta Chevrolet Avalanche.
Det nämns att Rex hade sålt bilen till honom och hade en nyare liknande Cheva på Long Island.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12312715/Rex-Heuermanns-rare-green-Chevy-Avalanche-way-New-York-cops-seized-brothers-ramshackle-home-South-Ca rolina-investigators-linked-murder-sex-worker.html

Ang hans vapensamling.

"She doesn’t want the guns – she wants the money for them," he said.

Ellerup ville att hans 279 vapen som förvarades i deras hem skulle ingå som “marital assets”.
För att vapnen skulle kunna inbringa $300,000 på öppna marknaden enligt hennes advokat.
gilgo-beach-killings-rex-heuermann-guns-tfzsth2t

Det kan vara värt betydligt mer än så, men via
träskområdet murderabilia och riktigt så låg får man väl hoppas att hon inte är.
Att hon nöjer sig om hon får mångmiljonbelopp på offrens bekostnad.
Senast redigerad av develi 2024-07-08 kl. 18:12.
Citera
2024-07-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ordbajseri för det första.
Han har berg med bevisning emot sig redan och utredningen förutsätter i flera delstater.

För det andra är det inte skvaller, förtal och ryktesspridning att hon inte är i ekonomiskt svårmod.

Andra familjer har fått sina hus vända upp och ner, trädgårdar uppgrävda och varit bortfösta av given anledning (husrannsakan). Hon är inte unik.
De flesta fruar har likt henne tagit ut skilsmässa i samband att männen som levt dubbelliv häktas.
Av både skam och vrede över vad maken gjort mot sina barn, mot dem själva och likaväl mordoffren.
Riktigt jobbig sits som i högsta grad genererar empati.

Men skillnaden är att de inte försökt mjölka ut miljonbelopp efter allmänhetens goodwill och nästintill framställer polis som det största problemet - när det de facto är Rex som ställt till ett helvete och ingen annan.

Hon kvalar knappt in på loppis i klädstilen.

Sonen, 33 år, har nån sorts ersättning,
"disability payments" och jag hoppas hon unnar honom nåt riktigt gott än enbart via berättigade matkuponger.

I juli, sex dagar efter han häktades, tog hon som sagt ut skilsmässa.
I slutet på december tycks hon fortf bära vigselringen och ler på väg till banken:
"Asa Ellerup appeared to still be wearing her wedding ring during the outing, despite filing for divorce from Heuermann days after his July arrest."

Hon må leva i grovt självbedrägeri.

5 oktober ses de adminstrativa avgifterna för huset hon erhöll, värderat till 530 000 USA dollar.

Efter att målet nåtts på GoFundMe så ökades nivån till $100000.
Men stängdes i november och summan stannade på $56,395 USD.

"EDIT 8/11/23 The funds will go directly to Asa, as she now has her solo bank account."

Om det beror på att hon började ränna med ett filmteam hack i häl och siffror på 1 miljon USD i ersättning började cirkulera i media är oklart.
Melissa Moore (ang GoFundMe) har inte uttalat sig mer.

I slutet på december fångades som sagt den leende Ellerup på bild när hon parkerar och kliver ur en flott SUV på väg till banken:
https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2023/12/shot-us-sun-exclusive-asa-867697054.jpg

https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2023/12/shot-us-sun-exclusive-asa-867697052.jpg

Melodrama.

... men faktum är att Heuermann beskrevs exakt lika ful som han ser ut nu redan 2010 av ett vittne och när Costello mördades.
Han beskrevs ordagrant som ett överdimensionerat troll.

Vittnet beskrev Costellos torsk som “a large, white male, approximately 6’4” to 6’6” in height” with “big oval style” glasses. A witness also said the man resembled an “ogre.”

Att han hade en sällsynt Chevrolet Avalanche hjälpte polis framåt i utredningen - men först 2022, i annan polisiär regi.

Det kommer garanterat in stämningar för vad han gjort mot offren.
Men det där snyftandet kring hans "ex" fru är det nog bättre du lägger ner.
Hon har sitt på det torra och när empatistormen bedarrat så kan nog de flesta se med bättre klarhet.

Det är nog resten av tillgångarna de är intresserade av efter att Ellerup gjort sitt.
Det var inget utfattig familj i nån trailerpark direkt.

"Gilgo Beach serial killer suspect Rex Heuermann owns a property portfolio across several states worth around $800,000 - including the small but expensive house in Long Island that police continue to raid."

Club de Soleil i Las Vegas:
"Heuermann purchased his share of the two-bedroom and two-bathroom condo in Nevada for $16,955 in 2005 with his wife, Asa Ellerup"

"Club de Soleil could not confirm if Heuermann and his wife still owned a timeshare in the resort but confirmed that their names were in the system."
https://i.dailymail.co.uk/1s/2023/07/17/19/73311239-12307665-image-a-51_1689620371399.jpg

S. Carolina:
2021 köpte han mark för $154,000 i Chester, South Carolina, nära sin bror.
Gulmarkerade tomtgränser i anslutning till hans brors mark:
https://i.dailymail.co.uk/1s/2023/07/17/20/73312461-12307665-image-a-55_1689620806152.jpg

Enligt folk i trakten så pratade Craig ofta om att Rex tänkt köpa upp mer i området. Nästan som ett eget Heuermannville:

'He told me when I first moved down here that his brother owns that lot across the road, and that his brother's going to retire down here, and when he does, everybody's leaving,' the neighbor said.

His plan was to 'buy everything up', the neighbor added. Chester is small rural city, around 50 miles southwest of Charlotte."

Övrigt:
" Heuermann and his wife also owe $81,500 in personal income tax to the state, according to documents."
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12307665/Gilgo-Beach-serial-killer-suspect-Rex-Heuermanns-800k-property-portfolio-Vegas-South-Carolina-Long-I sland.html

I South Carolina återfanns bilen som satte tingen i rullning relaterat till mordoffret Costello, dvs den sällsynta Chevrolet Avalanche.
Det nämns att Rex hade sålt bilen till honom och hade en nyare liknande Cheva på Long Island.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12312715/Rex-Heuermanns-rare-green-Chevy-Avalanche-way-New-York-cops-seized-brothers-ramshackle-home-South-Ca rolina-investigators-linked-murder-sex-worker.html

Ang hans vapensamling.

"She doesn’t want the guns – she wants the money for them," he said.

Ellerup ville att hans 279 vapen som förvarades i deras hem skulle ingå som “marital assets”.
För att vapnen skulle kunna inbringa $300,000 på öppna marknaden enligt hennes advokat.
gilgo-beach-killings-rex-heuermann-guns-tfzsth2t

Det kan vara värt betydligt mer än så, men via
träskområdet murderabilia och riktigt så låg får man väl hoppas att hon inte är.
Att hon nöjer sig om hon får mångmiljonbelopp på offrens bekostnad.
Ja, ja.
Hon har rådgivare/advokat som hjälper henne.
Jag trodde du var mest intresserad av gärningsmans profiler???
Sedan visar det sig att ditt största fokus ligger på löst skvaller och förtal utan bevis o belägg.
Vad har RHs familj med hans eventuells brott att göra?
Ingenting. Så släpp det.
Det är som att du tycker att de ska gå klädda i säckväv och aska och piska sig själv i botgöring över vad en anhörig har gjort.
Du får söka upp Merv* istället. Hen kan nog hjälpa dig med fördömande och förtal av "kärringen".

Klart slut. Åkt på semester.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-08 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in